Μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια μας ή τα αυτιά μας, αλλά δεν μπορούμε να σταματήσουμε να μυρίζουμε.
Τα αρώματα υπάρχουν παντού και η μυρωδιά έχει τη δύναμη να αλλάξει μονομιάς τη διάθεσή μας. Ξυπνά ξεχασμένες αναμνήσεις και δημιουργεί συναισθήματα. Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι η μυρωδιά ενός προϊόντος είναι αυτή που μας κάνει να το αγοράζουμε;
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η όσφρηση επηρεάζει το 75% των συναισθημάτων που βιώνουμε καθημερινά. Πόσο όμως μπορεί να επηρεάσει τις αγορές μας;
Με ορισμένα παραδείγματα θα αποδείξουμε πως η κατά τα άλλα αθώα αίσθηση της όσφρησης, καταλήγει να κυριεύει τους καταναλωτές. Οι εφαρμογές Marketing των αρωμάτων συναντώνται σε κάθε είδους επιχειρήσεις.
Προσπαθήστε να θυμηθείτε τη μυρωδιά που μας κατακλύζει στα καταστήματα επίπλων. Μια ευωδιά φρεσκο-επεξεργασμένου δέρματος δημιουργεί στο μυαλό μας τη μνήμη των ακριβών επίπλων.
Σε αντικαρκινικό κέντρο της Νέας Υόρκης διαχέουν στον αέρα άρωμα βανίλιας, προκειμένου να βοηθήσουν τους ασθενείς να αντιμετωπίσουν πιο ήρεμοι τα συμπτώματα κλειστοφοβίας που δημιουργεί η εξέταση σε μαγνητικό τομογράφο.
Μια από τις πιο κλασικές μυρωδιές από την παιδική μας ηλικία είναι η μυρωδιά των μολυβιών ζωγραφικής. Μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 85% των ανθρώπων θυμούνται την παιδική τους ηλικία, όταν εκτίθενται στη μυρωδιά των κηρομπογιών καθώς και σε μαρκαδόρους που έχουν αρωματιστεί με το ίδιο άρωμα.
Ένα καινούργιο αυτοκίνητο μυρίζει καλύτερα από όλα. Μια τεχνητή “μυρωδιά καινούργιου αυτοκίνητου” ψεκάζεται στα αυτοκίνητα και διαρκεί για έξι εβδομάδες.
Το ίδιο ισχύει και για τις αεροπορικές εταιρίες. Η Singapore Airlines δημιουργεί ένα άρωμα Ανατολής στις πτήσεις της.
Τέλος, όλοι αναπολούμε τη μυρωδιά από τα φρεσκοψημένα τσουρέκια της πλατείας Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη. Το περιμένατε πως αυτό είναι απλά ένα άρωμα;
Υπάρχει μια ολόκληρη φιλοσοφία πίσω από τα αρώματα που εφαρμόζονται στις επιχειρήσεις. Και είναι ένα από τα πολλά μυστικά του Marketing.