Σε αυξήσεις στις τιμές συγκεκριμένων τροφίμων και ποτών προχωρά η Γαλλία, σε ένα μέτρο που τελικό στόχο έχει να ωφεληθούν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι.
Η λογική είναι να αυξηθεί το κέρδος των σούπερ μάρκετ από την πώληση προϊόντων όπως η Nutella και η Coca Cola, που συχνά πωλούνται σε τιμή κόστους, κι έτσι οι καταστηματάρχες να έχουν το περιθώριο να αυξήσουν τις τιμές που πληρώνουν στους παραγωγούς για γάλα, φρούτα και λαχανικά.
Το μέτρο αποτελεί προεκλογική δέσμευση του Εμανουέλ Μακρόν προς τους παραγωγούς, που καταγγέλλουν ότι αποτελούν τα θύματα του πολέμου των τιμών.
Η εφαρμογή του είχε προγραμματιστεί για τον περασμένο Δεκέμβριο, αλλά αναβλήθηκε εξαιτίας του κινήματος των Κίτρινων Γιλέκων.
Ο υπουργός Γεωργίας Ντιντιέ Γκιγιόμ διαβεβαίωσε ότι η αύξηση δεν θα επιφέρει σημαντική επιβάρυνση στα έξοδα του νοικοκυριού.
Επικριτές του μέτρου υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός που να εξασφαλίσει πως, πράγματι, τα περισσότερα χρήματα που θα εισπράξουν οι καταστηματάρχες από την πώληση προϊόντων πολυεθνικών εταιρειών, θα τα καταβάλουν στους παραγωγούς.