Αλυτα προβλήματα ταλανίζουν περιαστικές περιοχές του Δήμου Χανίων. Η κακή κατάσταση των δρόμων και το μη ικανοποιητικό επίπεδο καθαριότητας βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των θεμάτων της καθημερινότητας, ενώ σημαντικά έργα, όπως αναπλάσεις πλατειών, δημιουργία χώρων άθλησης και πολιτισμού και κατασκευή σχολείων, βρίσκονται σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια.
Τα “Χ.ν.” μίλησαν με κατοίκους των περιαστικών περιοχών και παρουσιάζουν ενδεικτικές περιπτώσεις θεμάτων που μας ανέφεραν οι συνομιλητές μας. Πολλά από τα προβλήματα που μας επεσήμαναν έχουν εντοπιστεί από παλιά, για κάποια από αυτά έχουν γίνει ανακοινώσεις χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν ξεκινήσει, ενώ υπάρχουν και κάποια άλλα που περιμένουν ακόμα από τους αρμόδιους να στρέψουν την προσοχή τους…
Η περιοχή της Σούδας είναι κομβική αφού λόγω του λιμανιού της αποτελεί μια από τις κύριες πύλες εισόδου της πόλης αλλά και ευρύτερα του Νομού Χανίων. Συνέπεια αυτού είναι να παρατηρείται σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα ειδικά τις ημέρες του καλοκαιριού όταν καταφθάνει το πλοίο της γραμμής. Δυστυχώς μέχρι σήμερα στον κόμβο της Σούδας δεν έχει γίνει καμία σχετική παρέμβαση για να διευκολυνθεί η κυκλοφορία. Την ίδια στιγμή, οι κάτοικοι της περιοχής περιμένουν εδώ και χρόνια την ανάπλαση της κεντρικής πλατείας προκειμένου να αναβαθμιστεί η συνοικία.
Αναξιοποίητο θησαυρό αποτελεί επίσης ο υγρότοπος του ποταμού Μορώνη που παρά το γεγονός ότι έχει εξαγγελθεί τώρα και πολλά χρόνια η ανάπλασή του, το έργο βρίσκεται ακόμα σε αναμονή.
Σε κακή κατάσταση βρίσκεται το οδικό δίκτυο, δημοτικό και αγροτικό, στο Βαμβακόπουλο, ενώ -είτε τους καλοκαιρινούς είτε τους χειμερινούς μήνες- σοβαρούς κινδύνους εγγυμονεί ο μη καθαρισμός του Κλαδισού ποταμού που περνάει μέσα από τον οικισμό.
Οπως μας ανέφεραν κάτοικοι της περιοχής πρόβλημα υπάρχει και με το «πάγωμα» της επέκτασης του δικτύου της αποχέτευσης (δευτερεύοντα δίκτυα). Επίσης, η ανακατασκευή της κεντρικής οδού (λεωφόρος Καζαντζάκη) είναι ένα θέμα που χρονίζει και αναμένεται ακόμα η υλοποίηση του έργου.
Σχεδόν καθημερινό φαινόμενο είναι στα Περιβόλια τα «σπασίματα» στο δίκτυο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ), που φαίνεται πως έχει φτάσει η ώρα της αντικατάστασής του. Την ίδια στιγμή, οι λακκούβες στο οδικό δίκτυο είναι πανταχού παρούσες, αν και το συνεργείο της ΔΕΥΑΧ, όπως μας έλεγαν, «μπαλώνει» ό,τι μπορεί. Σε κάκιστη κατάσταση βρίσκεται η αγροτική οδοποιία, ενώ θλιβερή είναι η εικόνα που παρουσιάζει ο δρόμος που συνδέει το γήπεδο Περιβολίων με τις Μουρνιές.
Ενας δρόμος από τον οποίο διέρχονται χιλιάδες ντόπιοι και επισκέπτες που πάνε στο γήπεδο… Δεν είναι όμως το μόνο πρόβλημα που σχετίζεται με την έδρα του Πλατανιά. Η έλλειψη πάρκινγκ έχει ως συνέπεια να δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο σε κάθε παιχνίδι, ενώ ακόμα δεν έχει βρεθεί λύση για τη λειτουργία του κυλικείου.
Από τα έργα που βρίσκονται σε αναμονή είναι η αξιοποίηση, ως χώρο πολιτισμού, του παλιού κτηρίου του Συνεταιρισμού αλλά και η δημιουργία από τον Δήμο μέσω ΣΔΙΤ νέου σχολείου, ώστε να σταματήσουν τα παιδιά να στεγάζονται σε προκάτ αίθουσες.
Μια από τις τουριστικότερες περιοχές η Αγία Μαρίνα εμφανίζει πρόβλημα σε ό,τι αφορά την καθαριότητα («δεν είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο», όπως μας ανέφεραν), ενώ υστερεί και σε υποδομές για άτομα με αναπηρία, πεζούς κ.ά. Σοβαρά προβλήματα παρατηρούνται και σε ό,τι αφορά το οδικό δίκτυο το οποίο σε πολλές περιπτώσεις παρουσιάζει άθλια εικόνα.
Ξεχασμένη από τους αρμοδίους είναι η οδοποιία στην περιοχή του Δαράτσου. Σχετικά με την καθαριότητα κάτοικος της περιοχής μας έλεγε ότι χρειάζεται να γίνεται πιο συχνά και με μεγαλύτερη επιμέλεια (να μην μένουν υπολείμματα από το άδειασμα των κάδων κ.λπ.).
Ως μια από τις πιο τουριστικές περιοχές δεν λείπουν οι εικόνες της κυκλοφοριακής συμφόρησης, γεγονός που καθιστά αναγκαία την απόφαση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Η στέγαση των παιδιών των 1ου και 2ου Δημοτικών Σχολείων Ν. Κυδωνίας σε αίθουσες προκάτ έχει απασχολήσει κατ’ επανάληψη τη δημοσιότητα και παραμένει ένα άλυτο πρόβλημα (ο Δήμος έχει προγραμματίσει να δώσει λύση μέσα από τη δημιουργία συνολικά 8 σχολείων μέσω Σ.Δ.Ι.Τ. αλλά το θέμα είναι ακόμα σε εξέλιξη).
Ανθρωπος που γνωρίζει καλά την περιοχή μας τόνισε το πρόβλημα του καθαρίσματος των πρανών του δρόμου (ξεχορτάριασμα) και της κακής κατάστασης του οδικού δικτύου.
Από εκεί και πέρα, οι κάτοικοι του Γαλατά και της ευρύτερης περιοχής περιμένουν να υλοποιηθούν τα έργα της ανάπλασης της πλατείας και της μετατροπής της οικίας Θεοδωράκη σε Μουσείο Μίκη και Γιάννη Θεοδωράκη, που έχουν εξαγγελθεί εδώ και καιρό.
Η ευρύτερη περιοχή του Ακρωτηρίου αντιμετωπίζει σοβαρά θέματα που έχουν να κάνουν με τη σχολική στέγη (Παζινός, Χωραφάκια, Κουνουπιδιανά). Την ίδια στιγμή, δύο από τις σημαντικότερες αθλητικές υποδομές που άφησε «κληρονομιά» η Ολυμπιάδα της Αθήνας, το κλειστό κολυμβητήριο απέναντι από το Πολυτεχνείο και το ποδηλατοδρόμιο στα Καθιανά, παραμένουν όλα αυτά τα χρόνια ημιτελείς και ανεκμετάλλευτες.
Ζητήματα υπάρχουν με το οδικό δίκτυο αλλά και με την ανεξέλεγκτη εναπόθεση απορριμμάτων.
Το πρόβλημα με την καθαριότητα δεν είναι τόσο έντονο στις Μουρνιές, όπως μας είπαν. Ωστόσο, στον κόμβο και τους παράδρομους της εθνικής η εικόνα είναι αποκαρδιωτική χωρίς να έχει ξεκαθαρίσει ακόμα το θέμα της αρμοδιότητας… Στο μεταξύ, το οδικό δίκτυο βρίσκεται σε κακά χάλια, ενώ, αφού πέρασε από 40 κύματα και συνεχείς αναβολές και καθυστερήσεις, σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο σύνδεσης του κόμβου Μουρνιών με την πόλη των Χανίων.
Η λακκούβα… βασιλεύει στα Νεροκούρου, σύμφωνα με τους ανθρώπους της περιοχής. Παράλληλα, υπάρχει θέμα με το ξεχορτάριασμα των δρόμων αλλά και την άθλια εικόνα στους παράδρομους της εθνικής.
Μεταξύ των έργων που βρίσκονται στο… περίμενε είναι η δημιουργία ενός υπαίθριου θεάτρου δίπλα από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και μια ανάπλαση που έχει εξαγγελθεί.