Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Αλλάζουν όλα στη διδασκαλία Μαθηματικών με τις νέες τεχνολογίες

Ένας διαφορετικός τρόπος διδασκαλίας των μαθηματικών, προσαρμοσμένος στο… αύριο εκπονείται από Ευρωπαϊκά Πανεπιστημιακά ιδρύματα, με τη συμμετοχή του Τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου.

Καθηγητές από 5 πανεπιστήμια βρέθηκαν αυτές τις ημέρες στα Χανιά και έκαναν την εναρκτήρια συνάντηση στο πρόγραμμα που έχει τον τίτλο MATH-DIGGER (MATHematics DIGital Escape Rooms ) που μέσα σε διάστημα 16 μηνών θα δημιουργήσει “ψηφιακούς χώρους” εντός των οποίων οι φοιτητές αρχικά θα μπορούν να διδάσκονται μαθηματικά με πολύ θελκτικούς τρόπους (επαυξημένη πραγματικότητα κα.)
Ο aναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Διευθυντής του Γραφείου Διεθνών Σχέσεων του ΕΛΜΕΠΑ  κ. Κωσταντίνος Πετρίδης μας εξηγεί πως στη συνάντηση που έγινε στα Χανιά οι συμμετέχοντες καθηγητές από την Πορτογαλία, την Αυστρία, την Τουρκία, την Ελλάδα «καταλήξαμε στις παιδαγωγικές τεχνικές που θα χρησιμοποιήσουμε και να ενσωματώσουμε τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία στη διδασκαλία και στη μάθηση. Στη συνάντηση μετείχαν και εταιρείες που ειδικεύονται στην διδακτική των μαθηματικών όπως η MISTEMS που με το λογισμικό τους θα επιτρέψουν τη διδασκαλία τω μαθηματικών σε ένα διαδραστικό περιβάλλον, επαυξημένης πραγματικότητας. Οι φοιτητές θα λειτουργούν διαδραστικά μεταξύ τους και θα μπορούν να διδαχθούν με μοντέρνες παιδαγωγικές μεθόδους και τεχνικές τις θεμελιώδης έννοιες των μαθηματικών.»
Οι μοντέρνες αυτές παιδαγωγικές μεθόδους εμπεριέχουν τεχνικές επαυξημένης πραγματικότητας και gamification. Τι σημαίνει αυτό; Ο κ. Πετρίδης εξηγεί « πχ. Οι φοιτητές παίζουν ένα παιγνίδι στυλ “Monopoly” όπου ο κάθε σταθμός είναι επίτευξη ενός μαθησιακού στόχου, επομένως το μάθημα δεν γίνεται με τον τρόπο που ξέρουμε τώρα με βάση την κλασσικό μοντέλο του πανεπιστημίου του Humbolt  αλλά με βάση την Τέταρτη βιομηχανική επανάσταση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στο μάθημα μπαίνουν στοιχεία της επαυξημένης πραγματικότητας με κύριο στόχο ο φοιτητής ή και ο μαθητής να γίνουν το επίκεντρο της μάθησης. Τους δημιουργούμε περιβάλλοντα που αυξάνουν το ενδιαφέρον τους και ο κάθε επιτεύξιμος στόχος πιστοποιείται προς την υλοποίηση του τελικού στόχου να περάσει με επιτυχία το μάθημα. Ο κάθε σταθμός του κάθε παιγνιδιού είναι ένα escape room. Ο φοιτητής μπαίνει στο “παιγνίδι” που έχει εξετάσεις, ερωτήσεις, απαντήσεις ! Συνεργάζεται με τους άλλους φοιτητές και προχωράει από στόχο σε στόχο. Ο στόχος πιστοποιείται και αυτό αυξάνει το κίνητρο των φοιτητών να έρχονται στην τάξη και να συμμετέχουν στο μάθημα.»
Για το σκοπό αυτό στο ΕΛΜΕΠΑ έχουν εξοπλιστεί δύο αίθουσες για το υβριδικό μάθημα (οπτικός, ακουστικός, διαδραστικός εξοπλισμός) ώστε η διδασκαλία να γίνεται δια ζώσης ή και on line.
«Οι αλλαγές αυτές έχουν στόχο οι φοιτητές μας να εκπαιδευτούν στην ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης και της κοινωνίας και να βελτιώσουμε τον τρόπο επικοινωνίας τους γιατί είναι μια άλλη γενιά. Αν συνεχίσουμε να κΆνουμε το μάθημα μόνο με τον παραδοσιακό τρόπο τότε χρησιμοποιούμε άλλα εργαλεία και άλλη γλώσσα από αυτή που καταλαβαίνει η νεολαία σήμερα!» επισημαίνει ο αναπληρωτής καθηγητής, σημειώντας πως το πρώτο DEMO των ψηφιοποιημένων δωματίων θα μπορεί να παρουσιαστεί σε ένα διάστημα από σήμερα και για 16 μήνες.
Ρωτάμε τον κ. Πετρίδη για το αν είναι έτοιμοι οι καθηγητές για ένα τόσο ραγδαίο τρόπο αλλαγής της διδασκαλίας που απαιτεί τη χρήση των νέων τεχνολογιών. «Αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για μας» απαντάει και συμπληρώνει «οι καθηγητές λόγω μεγαλύτερης ηλικίας και των εμπειριών που έχουν στην προηγούμενη εποχή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να βρουν το χρόνο και την δύναμη να κάνουν αυτό το re-training στη νέα εποχή. Εμείς θα προσπαθήσουμε δείχνοντας το πρωτότυπο στην ακαδημαική κοινότητα του τμήματος μας αρχικά και στη συνέχεια σε όλο το Πανεπιστήμιο».
Η δράση χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα “ Erasmus+, Cooperation partnerships in higher education” και έχει τριετή χρονική Διάρκεια (2022 – 2025 ).
Το έργο το συντονίζει ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Διευθυντής του Γραφείου Διεθνών Σχέσεων του ΕΛΜΕΠΑ Κωσταντίνος Πετρίδης. Επίσης συμμετέχουν οι καθηγητές του Τμήματος,  Καθηγητής Ιωάννης Βαρδιάμπασης, Αναπληρωτής Καθηγητής Ευάγγελος Κόκκινος, Επίκουρος Καθηγητής Χρήστος Νικολόπουλος και ο διδακτορικός φοιτητής Μανόλης Λουράκης.

Συμμετέχοντες στο πρόγραμμα

• Instituto Politechnico do Porto (Συντονιστής του έργου, Πορτογαλία)
• Instituto Politechnico de Coimbra (Πορτογαλία)
• Johannes Keppler University Linz (Αυστρία)
• Hacettepe University (Τουρκία)
• Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (Ελλάδα)
• MISTEMS Innovation and Services Ltd (εταιρία, Ουγγαρία).


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα