Μια σίγουρη λύση για τις μετακινήσεις τους αλλά κάπως “αλμυρή” για την τσέπη τους βρίσκουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ταξί φοιτητές και πολίτες των Χανίων που μίλησαν στα “Χ.ν.”.
Συγκριτικά με τα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως την Αθήνα, επισημαίνουν ότι το κόστος μεταφοράς με λεωφορεία είναι αυξημένο, ενώ κάποιοι τονίζουν την ανάγκη να υπάρχουν πιο πυκνά δρομολόγια.
Συναντήσαμε την κα Αιμιλία μπροστά από μια κεντρική στάση λεωφορείων: «Δεν χρησιμοποιώ τακτικά μέσα μαζικής μεταφοράς. Παλαιότερα όμως χρησιμοποιούσα», μας τόνισε και πρόσθεσε: «Νομίζω όμως ότι είναι λίγο ακριβά σε σχέση με την Αθήνα ή άλλα μεγάλα αστικά κέντρα. Σε ό,τι αφορά τα ταξί δεν χρησιμοποιώ τακτικά. Θεωρώ πάντως ότι είναι φυσιολογικό το κόμιστρο».
Κοντά στο σημείο αυτό συναντήσαμε την Αντωνία που είναι φοιτήτρια στο Πολυτεχνείο Κρήτης. «Το λεωφορείο μου φαίνεται ακριβό», σχολίασε και συμπλήρωσε: «Ειδικά όταν το συγκρίνεις με άλλες περιοχές και πόλεις που είναι δωρεάν η μετακίνηση σού φαίνονται εξωφρενικά τα 80 λεπτά για μια διαδρομή». «Επίσης, ως φοιτήτρια που χρησιμοποιώ τακτικά τη γραμμή Χανιά – Κουνουπιδιανά έχω να πω ότι έχω συναντήσει τρομερή αγένεια από οδηγούς ενώ θα μπορούσαν τα δρομολόγια σε κάποιες περιοχές να είναι πιο πυκνά». Σε ό,τι αφορά τα ταξί η Αντωνία χαρακτήρισε ακριβές τις μετακινήσεις, ωστόσο, επειδή οι φοιτητές συνηθίζουν να τα χρησιμοποιούν πολλά άτομα μαζί το κόστος -όπως είπε- επιμερίζεται και δεν κάνει τόση αίσθηση στον καθένα ξεχωριστά.
Ο Βασίλης περίμενε στη στάση το λεωφορείο. «Περισσότερο τα ταξί μου φαίνονται ακριβά στα οποία θεωρώ ότι μας “ψιλοκλέβουν”», μας είπε και πρόσθεσε πως στο Ηράκλειο από όπου κατάγεται παρόμοιες αποστάσεις κοστίζουν λιγότερο. «Όσον αφορά τα λεωφορεία θα ήθελα πιο πυκνά δρομολόγια στη γραμμή Χανιά – Κουνουπιδιανά την οποία χρησιμοποιώ για να πηγαίνω στο Πολυτεχνείο, ενώ το αντίτιμο, παρότι είναι εκτός πόλης τα Κουνουπιδιανά, νομίζω ότι είναι σχετικά ακριβό», τόνισε καταλήγοντας.
Ο Δρόσος χρησιμοποιεί τόσο λεωφορεία όσο και ταξί: «Δεν μου φαίνονται τόσο ακριβά. Είναι λογικές οι τιμές και τα δρομολόγια είναι ικανοποιητικά», ανέφερε στη σύντομη κουβέντα μας.
Λίγο πιο κάτω συναντήσαμε τον Κοσμά. «Χρησιμοποιώ λεωφορεία», μας είπε και συνέχισε λέγοντας: «Μου φαίνονται λίγο ακριβά τα εισιτήρια και τα δρομολόγια ίσως θα έπρεπε να είναι πιο πυκνά σε κάποιες γραμμές όπως του Πολυτεχνείου. Ταξί δεν χρησιμοποιώ γιατί δεν μου χρειάζεται».
Ωστόσο, πέρα από αυτούς που χρησιμοποιούν τακτικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ταξί αρκετοί είναι εκείνοι που είτε επιλέγουν να περπατήσουν είτε συνηθίζουν να χρησιμοποιούν το Ι.Χ. τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κ. Γιώργος που δήλωσε “φανατικός” της μετακίνησης με τα πόδια. «Να πω την αλήθεια δεν χρησιμοποιώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Είμαι συνταξιούχος αλλά όποτε χρειάζεται να μετακινηθώ χρησιμοποιώ τα πόδια μου. Ούτε ταξί χρησιμοποιώ. Αν και έχω Ι.Χ. θέλω να περπατάω», ήταν το σχόλιό του.
Δυστυχώς θα συμφωνήσω με το άρθρο και θα προσθέσω ότι κατά τη γνώμη μου αυτό που είναι εξωφρενικά ακριβό είναι η μηνιαία κάρτα. Είναι απαραίτητη για τη μετακίνηση ενός εργαζόμενου όπως εγώ και κοστίζει 80 ευρώ!Ή αν επιλέξω να μετακινηθώ με το εισιτήριο, μου κοστίζει 3,40 ευρώ την ημέρα μόνο για να μετακινηθώ προς την εργασία μου. Οι φοιτητές τουλάχιστον έχουν έκπτωση ή κάποιοι έχουν και κάρτες δωρεάν μετακίνησης όπως έχω δει. Νομίζω θα έπρεπε η μηνιαία κάρτα να είναι πιο οικονομική.