Στο… απώτερο µέλλον παραπέµπονται οι λύσεις για τα προβλήµατα της Παλιάς Πόλης, αφού και χθες στη συζήτηση που έγινε στη ∆ηµοτική Κοινότητα µε πρωτοβουλία της “Λαϊκής Συσπείρωσης” και τοποθέτηση και κατοίκου, δεν πάρθηκε καµία απόφαση, ούτε εγκρίθηκε κάποια εισήγηση προς το ∆ηµοτικό Συµβούλιο, το οποίο συνεδριάζει τη ∆ευτέρα 18 Νοεµβρίου στις 15:30.
Επαναλήφθηκαν από µεριάς της δηµοτικής Αρχής οι αναφορές για σύσταση δηµοτικής Αστυνοµίας και για εκπόνηση µελετών για πλακόστρωση δρόµων και ανακατασκευή πεζοδροµίων.
Οι σύµβουλοι της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Καλή Καπετανάκη και Ιωάννα Νικήτα µετέφεραν µια σειρά από προβλήµατα που καταγράφηκαν σε διάφορα σηµεία της Παλιάς Πόλης και πρότειναν λύσεις, ζητώντας την έκδοση σχετικού ψηφίσµατος. Ένα ψήφισµα πάντως που αρνήθηκε να εκδώσει η πλειοψηφία λέγοντας πως τα περισσότερα από τα ζητήµατα που έβαζε η “Λαϊκή Συσπείρωση” έχουν δροµολογηθεί προς επίλυση!
ΛΟΦΟΣ ΚΑΣΤΕΛΙ
Ειδικότερα στην καταγραφή των προβληµάτων για το Λόφο Καστέλι αναφέρθηκε:
• Στην οδό Λιθινών στη νότια πλευρά δεν υπάρχουν πεζοδρόµια µε αποτέλεσµα οχήµατα που σταθµεύουν εκεί να κλείνουν την πρόσβαση κατοίκων και επισκεπτών προς τα σπίτια και τους χώρους, διαµονή τους αντίστοιχα. Παρ’ όλες τις εκκλήσεις των κατοίκων στο ∆ήµο χρειάστηκε απόφαση εισαγγελέα για να γίνει κίτρινη διαγράµµιση για την απαγόρευση στάθµευσης, αλλά αυτό συνεχίζει να µην τηρείται.
• Υπάρχει γενικότερο πρόβληµα στην παράνοµη στάθµευση στην οδό Κανεβάρο και απουσία ενηµέρωσης στους επισκέπτες της πόλης, για τη στάθµευση στην Παλιά Πόλη.
• Επιπλέον υπάρχει σήµανση που εσφαλµένα δεν αναγράφει την νότια πλευρά της Λιθινών ως αδιέξοδο µε πολλούς επισκέπτες να µπερδεύονται και να δηµιουργείται συµφόρηση µε αυτούς που στρίβουν αριστερά και µετά πρέπει να κάνουν όπισθεν λόγω αδιέξοδου.
• ∆εν γίνεται καθορισµός των πεζοδροµίων από χόρτα από το ∆ήµο αλλά από τους κατοίκους.
• Έλλειψη φωτισµού και αστυνόµευσης, µε αποτέλεσµα να υπάρχουν παραβατικές συµπεριφορές στην περιοχή.
• Παράνοµη κατάληψη δρόµου από κοντινό µαγαζί στην Κανεβάρο, που εγείρει δέµα ασφάλειας σε περίπτωση ανάγκης.
«Συνολικά θα πρέπει να ληφθούν µέτρα για τη διευκόλυνση της ζωής των κατοίκων που είναι ιδιαίτερα επιβαρυµένη λόγω του τουρισµού. Να σηµειωθεί πως οι κάτοικοι δεν είναι αρνητικοί µε τους επισκέπτες της Παλιάς Πόλης απλώς θέλουν αφενός να τηρούνται οι κανονισµοί (στάθµευσης, ωράριο κατάληψη κοινόχρηστου χώρους και αφετέρου να µην αισθάνονται αφηµένοι στη µοίρα τους, από το ∆ήµο και την Πολιτεία, στα ίδια τους τα σπίτια» τόνισαν οι σύµβουλοι της “Λαϊκής Συσπείρωσης”.
Ο∆ΟΣ ΣΗΦΑΚΑ
Ειδικά για την οδό Σήφακα µπήκαν επίσης µια σειρά από ζητήµατα, όπως:
• Από τους προβολείς που φωτίζουν τα τείχη, λείπουν οι δύο τελευταίοι .
• Πριν γίνουν τα έργα αποκατάστασης και ανάδειξης των τειχών, υπήρχε γκαζόν στο χώρο από τα τείχη µέχρι το δρόµο που καταστράφηκε µε τα έργα/ Τώρα υπάρχει πολύ σκόνη που µερικές φορές γίνεται ανυπόφορη. Θα µπορούσε να βρεθεί µια λύση πιθανώς µε την φύτευση ειδών πρασίνου που χρειάζονται µικρότερη ποσότητα νερού;
• Τα κολονάκια που έχουν τοποθετηθεί στις δύο πλευρές της οδού Σήφακα είναι σε πολλά
σηµεία φθαρµένα και σπασµένα παρ’ ότι κατασκευάσθηκαν πρόσφατα . Μήπως θα ήταν προτιµότερο να τοποθετηθεί κάποιο είδος καλαίσθητου κάγκελου (όπως στην οδό ∆ασκαλογιάννη;).
• Χρειάζεται να γίνει σήµανση του αδιεξόδου στην πάροδο Σήφακα (κοντά στην ∆ασκαλογιάννη) ώστε να φαίνεται ξεκάθαρα ότι απαγορεύεται η στάθµευση, όπως επίσης να φαίνεται η διάβαση. Να τοποθετηθούν πινακίδες απαγόρευσης της στάθµευσης.
• Υπάρχει µεγάλο πρόβληµα µε τη στάθµευση, που οφείλεται σε επισκέπτες και ιδιοκτήτες καταστηµάτων καθώς οι µόνιµοι κάτοικοι είναι ελάχιστοι. Παρά τα τσιµεντένια κολωνάκια και τα πρόσθετα κόκκινα που τοποθετήθηκαν, οι κάτοχοι αυτοκινήτων παρκάρουν όπου βρουν κυριολεκτικά ακόµα και µπροστά στις πόρτες µαγαζιών! Καθώς η κίνηση των οχηµάτων στη Σήφακα γίνεται µόνο µέσω της Κανεβάρο, υπάρχει η σκέψη – πρόταση των κατοίκων να κλείσει η Κανεβάρο µε µπάρες και να επιτρέπεται η διέλευση µόνο για κατοίκους και οχήµατα τροφοδοσίας κατά τα πρότυπα του παλιού λιµανιού.
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Στις προτάσεις της, η “Λαϊκή Συσπείρωση” υπογραµµίζει:
• Κυκλοφοριακό πρόβληµα: Κατοχύρωση µιας θέσης στάθµευσης ανά µόνιµη κατοικία και αυστηρότερη διασφάλιση της.
• ∆ηµιουργία ζώνης στάθµευσης δικύκλων για τους εργαζόµενους και έκδοση σχετικών καρτών στάθµευσης.
• Μείωση κυκλοφορίας οχηµάτων στην Παλιά Πόλη.
• Άµεση θεσµοθέτηση της µελέτης χρήσεων γης Παλιάς Πόλης.
• Τακτικοί έλεγχοι για την τήρηση των ορίων ενοικίασης κοινόχρηστου χώρου για τοποθέτηση τραπεζοκαθισµάτων από τα καταστήµατα και επιβολή προστίµων.
• Μέριµνα συντήρησης δρόµων και πλακόστρωτων σε όλον τον ιστό και όχι µόνο στις περιοχές “βιτρίνα”.
• Επανατοποθέτηση κάδων για τα γενικά απορρίµµατα σε κεντρικες πλατείες.
• Να εφαρµοστεί ο νόµος για τα επίπεδα της έντασης του ήχου.
ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΛΑΚΟΣΤΡΩΣΗ
Στην αντιµετώπιση των προβληµάτων όταν στελεχωθεί η δηµοτική αστυνοµία αναφέρθηκε ο υπεύθυνος αντιδήµαρχος για την Παλιά Πόλη κ. Μανώλης Κοτσιφάκης, που συµπλήρωσε πως για µια σειρά από δρόµους όπως η Λιθινών, την Ψαροµηλίγγων, Σκορδυλάκηδων, Καντανολέων (κάθετες Κανεβάρο) είναι σε εξέλιξη µελέτη ώστε να πλακοστρωθούν αν και όπως είπε υφίσταται δεν µπορεί να γίνει υπογειοποίηση των κοινωφελών δικτύων καθώς υπάρχουν αρχαία. Ο αντιδήµαρχος παραδέχθηκε ότι στη Λιθινών υπάρχει πρόβληµα στην κατασκευή πεζοδροµίων για µια σειρά από λόγους. Για το υπόλοιπο πλακόστρωτο στην Παλιά Πόλη ενηµέρωσε πως είναι σε εξέλιξη µια µελέτη αποτύπωσης όλων των ζηµιών και θα ξεκινήσει η αποκατάσταση τους.
Για το ζήτηµα της στάθµευσης των παλαιών κατοίκων απάντησε πως «αν υπάρχει αναρχία ή παρκάρουν άλλοι δεν είναι θέµα του ∆ήµου να τις κατοχυρώσει. Εξάλλου οι αιτήσεις για θέσεις στάθµευσης από τους κατοίκους της παλιάς πόλης είναι πολύ λιγότερες από τις διαθέσιµες. Οι διαθέσιµες θέσεις είναι 25, άρα µπορούν να εξυπηρετούνται όλοι οι κάτοικοι. Για τα ακίνητα των εργαζοµένων στο λιµάνι δεν υπάρχει κάποιος χώρος, αν έχετε κάποια πρόταση για δηµόσιο κοµµάτι που δεν χρησιµοποιείται για να κάνουµε ένα πάρκινγκ δικύκλων φέρτε το εδώ να το δούµε, να το τακτοποιήσουµε. Σε ότι έχει να κάνει µε τις χρήσεις γης, υπάρχει πλαίσιο. Για τους κάδους ξέρετε ότι δεν µπορούµε να επαναφέρουµε, υπάρχει το “πόρτα-πόρτα” , µπορούν να µπουν συστοιχίες (µικρών κάδων), δεν νοµίζω ότι υπάρχει πρόβληµα µε τα σκουπίδια. Για το αν θα µπουν καλαθάκια θα το δούµε µε τον αντιδήµαρχο καθαριότητας. Για τη µουσική εσείς, η δηµοτική κοινότητα, δίνει τις άδειες, να το κοιτάξετε αν τηρούν τις προϋποθέσεις».
Παίρνοντας το λόγο η κ. Καπετανάκη σχολίασε πως ο µικρός αριθµός αιτηµάτων για κάρτα στάθµευσης από τους κατοίκους της Παλιάς Πόλης εξηγείται γιατί δεν υπάρχει κανένας έλεγχος και ξέρουν πως ανεξάρτητα αν πάρουν ή όχι κάρτα στάθµευσης δεν θα βρουν ποτέ θέση. «Οι κάτοικοι δεν βρίσκουν θέσεις στάθµευσης, για αυτό και δεν ζητούν κάρτα στάθµευσης γιατί βλέπουν ότι δεν έχει νόηµα. Οι ποδηλατόδροµοι είναι µονίµως κατειληµµένοι από οχήµατα. Υπάρχει µια ανοχή στην παράνοµη στάθµευση. Ο ∆ήµος µπορεί να βρει ένα χώρο, για να µπαίνουν δίκυκλα πχ. στο χέρι (πλατεία Τάλω) και να µην παρκάρουν όπου βρουν» είπε χαρακτηριστικά η κ. Καπετανάκη.
Η ίδια παρατήρησε πως «κάθε τρεις και λίγο οι κάτοικοι µας λένε τα ίδια προβλήµατα. Είµαστε στο 11ο Συµβούλιο και κάθε 4-5 συµβούλια συζητάµε τα Προβλήµατα της Παλιάς Πόλης που συνεχίζουν και υφίστανται. Μάλλον σε άλλη πόλη ζούµε κ. Αντιδήµαρχε».
“ΜΑΥΡΟΠΟΥΚΑΜΙΣΑ∆ΕΣ” ΜΕ ΟΠΛΑ
«∆ύο φορές µου έχουν σπάσει τον καθρέπτη του αυτοκινήτου µου, το έχω βρει τρακαρισµένο. Βρίσκω επιστολές κάτω από την πόρτα του σπιτιού µου ότι “παρκάρω όπου γουστάρω” ακόµα και κάποιος “µαυροπουκαµισάς” µου επέδειξε το όπλο του! Λέτε για τα µηχανάκια, µα είναι µόνιµα παρκαρισµένα στις θέσεις των κατοίκων!» δήλωσε κάτοικος της Παλιάς Πόλης περιγράφοντας την δύσκολη καθηµερινότητα ειδικά την θερινή περίοδο. Ο ίδιος συνέχισε πως «οι µπάρες αναπήρων είναι µόνιµα κατειληµµένες από ΙΧ και µηχανάκια, δεν µπορούµε να µπούµε στα σπίτια µας! Υπάρχει και µπαρ που λειτουργούσε πάνω στο δρόµο µε καθίσµατα και τραπέζια. Πλήρωνε δηµοτικά τέλη; Είχε άδεια; Τον καλύπτει κάποιος από τοΝ ∆ήµο;» αναρωτήθηκε ο πολίτης.
«Το καλοκαίρι στο λιµάνι δουλεύουν 2000 άτοµα. Αν όλος αυτός ο κόσµος κατεβαίνει µε το µηχανάκι του δεν υπάρχει χώρος για να παρκάρουν. Υπάρχει αµέλεια από τον κάθε εργαζόµενο που θέλει να παρκάρει δίπλα στη δουλειά του, και όχι από τον ∆ήµο που θα πρέπει να έχει έναν άνθρωπο να τους κυνηγάει. Αν έλθει η δηµοτική αστυνοµία, που τώρα είναι στη φάση της εκπαίδευσης, θέλω να πιστεύω ότι θα έχουµε καλύτερη αστυνόµευση» ήταν η απάντηση του κ. Κοτσιφάκη, που ενηµέρωσε πως µέχρι τέλος του χρόνου θα ξεκινήσει η τοποθέτηση των βυθιζόµενων µπαρών σε σηµεία περιµετρικά της Παλιάς Πόλης.
Πρόταση για θέσεις στάθµευσης εκτός του ιστορικού κέντρου και µεταφορά των εργαζοµένων µε κάποιο λεωφορείο κατέθεσε ο κ. Γιώργος Ξενάκης, που έθεσε και το θέµα της µη εφαρµογής του νόµου και της έλλειψης ελέγχων.
Η πρόεδρος της ∆ηµοτικής Κοινότητας Άννα Χαριτάκη σηµείωσε πως η ∆ηµοτική Κοινότητα είναι πάντα κοντά στους κατοίκους της παλιάς πόλης και οι αντιδήµαρχοι δίνουν πάντα το παρών για να δώσουν απαντήσεις επί των θεµάτων.
Η κα Χαριτάκη σχολίασε πως «είναι βαρύ το φορτίο που πέφτει στους αστυνοµικούς και στη τροχαία, δεν θα ρίξω σε αυτούς το φταίξιµο. Ο κ. Κοτσιφάκης λέει ότι τώρα θα γίνει δηµοτική Αστυνοµία και δώστε µας το χρόνο. Μέσα σε δύο µήνες που είχε έλθει πάλι αυτό το θέµα δεν δηµιουργήθηκε δηµοτική Αστυνοµία.» Απευθυνόµενοι στους συµβούλους της “Λαϊκής Συσπείρωσης” µίλησε για «παιγνίδι εντυπώσεων» και για «προτάσεις για θέµατα που έχουν λυθεί».
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ Δ.Σ. ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΕΡΑΙΕΣ ΣΤΑ ΛΕΝΤΑΡΙΑΝΑ
Την παραποµπή στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο το ζήτηµα της τοποθέτησης τριών κεραιών κινητής τηλεφωνίας στα Λενταριανά αποφάσισε επίσης το συµβούλιο της δηµοτικής κοινότητας το µεσηµέρι της Πέµπτης.
Στη συνεδρίαση τοποθετήθηκε η κα Χρυσούλα Φραγκιουδάκη λέγοντας πως «ζητάµε την αποµάκρυνση των κεραιών από τα σπίτια µας. Οι κεραίες αυτές είναι εκεί που παίζουν τα παιδιά µας! Αυτή η εικόνα µας έχει αναστατώσει , δεν την θέλουµε, δεν µας αρέσει. Υπήρχαν δύο κεραίες στη γειτονιά µας και µπήκε άλλη µια. Μεταξύ τους είναι σε απόσταση 170 µέτρων, είναι σε απόσταση 50 µ. από την παιδική χαρά . Έχω χάσει και τους δύο γονείς µου µε καρκίνο και ο άνδρας µου είχε λεύκωµα που το αντιµετωπίσαµε µε χηµειοθεραπείες στο Ηράκλειο και βρίσκοµαι µε τρεις κεραίες δίπλα µας!» Η κ. Φραγκιουδάκη αναρωτήθηκε αν οι κεραίες είναι νόµιµες, αν µπορεί ο ∆ήµος να κάνει αυτοψία καθώς η “Επιτροπή Ενέργειας” δεν ανταποκρίθηκε και οι µετρήσεις που έκαναν οι ιδιοκτήτες δεν κοινοποιήθηκαν στους κατοίκους. «Ποιος είναι αυτός που επιβλέπει; Γιατί ο ∆ήµος ενώ υπογράφει δεν έχει κάποιοι µέσο για να ελέγχει;» αναρωτήθηκε και κάλεσε τον ∆ήµο να στηρίξει στους κατοίκους στον αγώνα τους για αποµάκρυνση των κεραιών. Στο ίδιο µήκος κύµατος ο κάτοικος κ. Ορέστης Κουτουλάκης δήλωσε πως «δεν είµαστε αρνητές της τεχνολογίας, αλλά πρέπει να διασφαλίζεται πρώτα η υγεία των κατοίκων και όχι η κερδοφορία των εταιρειών».
Η κα Μ. Νικήτα υπογράµµισε πως «δεν µπορεί σε δύο οικοδοµικά τετράγωνα, σε 170 µ. να έχουν µπει τρεις κεραίες κινητής τηλεφωνίας! Είναι ένα πολύ σοβαρό θέµα που αφορά και άλλες περιοχές του ∆ήµου µας.» Την εµπειρία του από ένα ανάλογο πρόβληµα στην περιοχή των Μουρνιών µετέφερε ο σύµβουλος κ. Α. Κουλουµπής προτείνοντας στους κατοίκους να προσφύγουν σε ασφαλιστικά µέτρα. «Από εµάς θα έχετε ότι βοήθεια θέλετε αλλά αυτές οι εταιρείες έχουν µεγάλη δύναµη, λειτουργούν µε βάση τους νόµους και εµείς πετύχαµε µόνο να το καθυστερήσουµε» είπε χαρακτηριστικά. Παρεµβαίνοντας η κ. Μ. Νικήτα ενηµέρωσε πως η νοµοθεσία διαµορφώθηκε κατά τέτοιο τρόπο ώστε να ευνοούνται οι εταιρείες. Παρουσίασε και απόφαση του ∆ήµου Χανίων το 2015 στην οποία αναφέρονταν η σύσταση Επιτροπής από το ∆ήµο, το Πολυτεχνείο, το τότε ΤΕΙ, το ∆ικηγορικό, τον Ιατρικό Σύλλογο και το ΤΕΕ που θα αναλάµβανε να καταθέσει πρόταση για τη χωροθέτηση των κεραιών κινητής τηλεφωνίας κα. «Όλο το λεκανοπέδιο Αθηνών έχει 5.500 κεραίες για το µισό πληθυσµό της χώρας. Τα Χανιά έχουν σχεδόν 1000» κατέληξε.
Το συµβούλιο της δηµοτικής κοινότητας, µετά από πρόταση της κ. Α. Χαριτάκη, αποφάσισε να παραπέµψει το θέµα στο δηµοτικό συµβούλιο ώστε να συζητηθεί το ζήτηµα.