Κύριε διευθυντά, επισκέφτηκε την Κρήτη ο υπουργός Υποδομών κουβαλώντας μαζί του δύο μεγάλα «δώρα» για την Κρήτη: ότι ο Β.Ο.Α.Κ. θα γίνει ότι ο Β.Ο.Α.Κ. θα γίνει χωρίς διόδια Πρόσθεσε δε ότι «κανονικά θα έπρεπε να μπουν διόδια και να πληρώνουν οι χρήστες, αλλά στην Κρήτη υπάρχει ιδιαιτερότητα», δηλαδή μας κάνουν και χάρη. Ανέφερε δε και ταχύτατα χρονοδιαγράμματα για μελέτες σκοπιμότητας μέχρι τον Μάιο και τέτοια ωραία. Δεκαετίες τώρα γιατί δεν το έκαναν και μάλιστα με τέτοιες ταχύτητες; Και σκέφτεται ο Κρητικός ότι πέντε Κοινωτικά Πλαίσια Στήριξης (ΚΠΣ-ΕΣΠΑ κ.λπ.) υλοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια όπου πακτωλός δισεκατομμυρίων € εισέρρευσε για κατασκευή δημόσιων έργων (100% δημόσια συγχρηματοδότηση). Τα κόμματα και οι πολιτικοί παράγοντες της Κρήτης διαχρονικά παρουσίασαν μνημειώδη ανικανότητα να προωθήσουν την ανακατασκευή του πλέον επικίνδυνου εθνικού δρόμου της Ελλάδας. Έχουν τεράστιες πολιτικές ευθύνες οι οποίες δεν πρέπει να ξεχνιούνται. Τώρα τα ίδια περίπου πρόσωπα έρχονται να μας πουν ότι θα μας κάνουν και χάρη που θα εντάξουν τον Β.Ο.Α.Κ. χωρίς διόδια. Θα τον φτιάξουν λέει με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Με τι άραγε αντάλλαγμα θα δοθεί, αν δοθεί, αυτό το δάνειο; Νομίζω ότι όλα αυτά είναι τερτίπια, χάντρες και καθρεφτάκια. Έχω την άποψη ότι πολίτες και φορείς της Κρήτης θα πρέπει να αγωνισθούμε για άμεση ένταξη και χρηματοδότηση των αναγκαίων μελετών και έργων για τον Β.Ο.Α.Κ. στα νέα Κοινοτικά Χρηματοδοτικά Μέσα, τα οποία θα ισχύουν από το 2015 και μετά για επτά χρόνια. Δηλαδή η χρηματοδότηση των αναγκαίων μελετών και έργων για τον Β.Ο.Α.Κ. να προέρχεται από δημόσια συγχρηματοδότηση 100% (Ευρωπαϊκή Κοινότητα και Δημόσιες Επενδύσεις της Ελλάδας). Κάποιοι βεβαίως θα σπεύσουν να ρωτήσουν: Είναι θεσμικά και νομικά εφικτό; Υπάρχουν τα χρήματα (ποσοστό συμμετοχής) της Ελλάδας;
Οι απαντήσεις και στα δύο ερωτήματα φαίνεται ότι είναι θετικές, προκύπτουν δε από δημόσιες δηλώσεις υψηλόβαθμων δημόσιων λειτουργών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και της Ελλάδας. Για το πρώτο ερώτημα χρήσιμη είναι η δήλωση του Ευρωπαίου επιτρόπου Γιοχάνες Χαν, ο οποίος, ερωτώμενος σχετικά από Ελληνα ευρωβουλευτή, έδωσε τις εξής απαντήσεις: Το Στρατηγικό Πλαίσιο για την πολιτική των μεταφορών είναι Εθνική Πρόταση. Τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, από Ευρωπαϊκή Κοινότητα και κράτος μέλος, αποφασίζονται αποκλειστικά από τις Εθνικές Αρχές, δηλαδή η Ελλάδα αποφασίζει ποια έργα θα κατασκευαστούν με δημόσια συγχρηματοδότηση. Γιατί, λοιπόν, η Ελλάδα δεν πρότεινε για συγχρηματοδότηση τον Β.Ο.Α.Κ., αλλά κάποιο άλλο δρόμο σε κάποιο άλλο μέρος της Ελλάδας; Δεν έχει αδικηθεί η Κρήτη τόσα χρόνια; Για το δεύτερο ερώτημα την απάντηση δίδει ο ελεγκτής Δημόσιας Διοίκησης κ. Ρακιντζής, ο οποίος δημόσια δηλώνει (και δεν διαψεύσθηκε) ότι σε υποθέσεις παραβάσεων δημόσιων λειτουργών η Βουλή (δηλαδή η συγκυβέρνηση) όλους τους απαλλάσσει από ευθύνες, του ζητούν να μην υποδεικνύει συγκεκριμένες φορολογικές δράσεις νομικών και φυσικών προσώπων ή εμπλεκόμενους δημόσιους λειτουργούς σε υποθέσεις διαφθοράς. Ας μαζέψουν, λοιπόν, τα χρήματα από αυτούς που δεν πληρώνουν επί δεκαετίες και τότε βέβαια λεφτά υπάρχουν, άλλωστε το ποσοστό συμμετοχής της Ελλάδας σ’ αυτά τα έργα είναι ελάχιστο. Κατά τη γνώμη μου όλοι στην Κρήτη θα πρέπει να αγωνισθούμε και να απαιτήσουμε άμεση ένταξη για χρηματοδότηση όλων των αναγκαίων μελετών και έργων που αφορούν τον Β.Ο.Α.Κ. με συγχρηματοδότηση 100% από Ευρωπαϊκή Κοινότητα και Δημόσιες Επενδύσεις. Η Κρήτη και οι Κρητικοί το αξίζουν όχι ως χάρη, αλλά ως υποχρέωση του κράτους απέναντι σε μια περιοχή της Ελλάδας, η οποία προσφέρει στη χώρα πάρα πολλά σε όλα τα επίπεδα προσφοράς και κυρίως στον οικονομικό τομέα.