Είµαστε όλοι µας πραγµατικά χαρούµενοι, όταν διαπιστώνουµε ότι υπάρχουν όνειρα, οράµατα, σχεδιασµοί, που αφορούν στον ξενοδοχειακό κλάδο, µέσω των οποίων, δηµιουργείται ένα πιο ελκυστικό τουριστικό προϊόν, το οποίο από κοινού µε την τοπική µας ταυτότητα και το περιβάλλον, µπορούν να προσελκύσουν αξιόλογο τµήµα των τουριστών και των επισκεπτών.
Για παράδειγµα η Νέα Ξενοδοχειακή µονάδα δυναµικότητας 278 κλινών, κατηγορίας 5 αστέρων, µε την επωνυµία ‘‘Pilot Island’’, στον ∆ήµο Αποκορώνου, οι ξενοδοχειακές µονάδες που σιγά σιγά ολοκληρώνονται, στο παραλιακό τµήµα της πόλης και άλλες.
Όλη αυτή η ένταση και ο οίστρος που υπάρχει, δηµιουργούν όντως αισιοδοξία. Αυτό όµως που οφείλουµε να µελετήσουµε, είναι ταυτόχρονα το προσωπικό στις ξενοδοχειακές µονάδες, σε µία περίοδο που τουριστικά έκλεισε µε απίστευτα πολλά παράπονα έλλειψης προσωπικού.
Σε µία περίοδο, όπου σε όλη την κοινωνία στα Χανιά, δε θα µιλήσουµε για την υπόλοιπη Κρήτη, δεν είναι ανάγκη, ακουγόντουσαν και µαθαίναµε για ανεπίτρεπτες συνθήκες σε ορισµένους χώρους εργασίας, που αφορούσαν είτε στο οικονοµικό ζήτηµα είτε στις συνθήκες.
∆ε θα βρεθεί ένας να πει ότι µία όµορφη ξενοδοχειακή µονάδα, δεν επηρεάζεται, τόσο από την έλλειψη προσωπικού όσο και από τη διάθεση των απασχολουµένων σε αυτή, όταν δεν είναι καλή κι υπάρχει µιζέρια και γκρίνια.
Αναλύσεις έχουν γίνει πολλές. Τα κουτσοµπολιά και οι αλήθειες δίνουν και παίρνουν. Αυτό όµως που έχει σηµασία, είναι πως ο χρόνος είναι σύµµαχος µας, δεδοµένου ότι οι αρµόδιοι µπορούν µέσα στο επόµενο τετράµηνο να έχουν λύσει πολλά από τα προβλήµατα που υπάρχουν και απασχολούν τον ξενοδοχειακό κλάδο.
Τίποτα χειρότερο δεν υπάρχει, όπως το κουβεντιάζουµε µεταξύ µας οι πολίτες, από το να υπάρχουν εργαζόµενοι οι οποίοι εκτός εργασιακού τους χώρου, λένε τα χίλια µύρια όσα. Και µην πείτε ότι έτσι είναι πάντα οι εργαζόµενοι… Παραπονιάρηδες δηλαδή και αχάριστοι, διότι θα πέσει φωτιά να σας κάψει.
Ο εργαζόµενος που εργάζεται σε αξιοπρεπείς και δίκαιες συνθήκες, που αµείβεται σύµφωνα µε τον νόµο και φυσικά µε τη σχέση σεβασµού και εκτίµησης από την εργοδοσία, δεν είναι παραπονιάρης. Απεναντίας είναι φύλακας και υπερασπιστής τόσο του εργασιακού του χώρου, όσο και της τουριστικής ταυτότητας, της υπέροχης γωνιάς της Ελλάδας που είναι τα Χανιά.
Τα πράγµατα είναι απλά, γίνονται εύκολα και τα προβλήµατα λύνονται στο άψε σβήσε, όταν και µόνο όταν, ο ένας δεν προσπαθεί να κρυφτεί από τον άλλον. Στη συγκεκριµένη περίπτωση, τα προβλήµατα από το χαλί, οι εργοδότες από τους εργαζόµενους και οι εργαζόµενοι από τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις τους.
Τα µηνύµατα για το τι στην ευχή θα γίνει το 2024 είναι πολλά και κατακερµατισµένα σε διάφορους τοµείς. Αυτό που σίγουρα θα δούµε να συµβαίνει είναι η ταχύτητα στην ανάπτυξη, η άνοδος του τουριστικού προϊόντος και φυσικά η ανάγκη για παρεχόµενες υπηρεσίες, που στόχο θα έχουν, οι επισκέπτες του τόπου µας να είναι µεταξύ άλλων, η δύναµη στη φωνή µας για την προσέλκυση νέων τουριστών και επισκεπτών.
Όλα τα άλλα, είναι απλά για κουβέντες σε επίσηµα τραπέζια µε κουλουράκια και γαλλικό καφέ. Οπότε, µε σύµµαχο τον χρόνο, οδεύουµε προς τη θεραπεία χρόνιων προβληµάτων του κλάδου. Ούτε οι εργοδότες θα χάσουν, οι ξενοδόχοι δηλαδή, µήτε οι εργαζόµενοι θα χάσουν, αν από κοινού πάρουν αποφάσεις για τις ζωές τους, όχι µε υπογραφές αλλά µε σφίξιµο των χεριών…
Όπως παλιά βρε αδερφέ που οι λογοτιµήτες κρατούσαν ολόκληρες κοινωνίες στις πλάτες τους.
-ο παρατηρητικός-
Μ π. Λ