Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Ανάγκη νέας νοοτροπίας για την καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης

Συντονισμένες παρεμβάσεις σε επίπεδο χωροταξίας αλλά και καλλιέργειας μιας φιλοπεριβαλλοντικής νοοτροπίας, έχει ανάγκη η ηλεκτροκίνηση προκειμένου να καταστεί λειτουργική σε ευρεία κλίμακα.

Οι προϋποθέσεις που απαιτούνται προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να κερδίσει έδαφος και να προσφέρει περιβαλλοντικά οφέλη βρέθηκαν στο επίκεντρο της ημερίδας που διοργάνωσε ο ΣΕΗΛΧ

Την ίδια στιγμή, εκ των ων ούκ άνευ θεωρεί η επιστημονική κοινότητα τη σύνδεση της ηλεκτροκίνησης με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) ώστε να υπάρξει ουσιαστικό περιβαλλοντικό όφελος για την κοινωνία.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν, μεταξύ άλλων, σε ημερίδα που διοργάνωσε ο Συνεταιρισμός Εργοληπτών Ηλεκτολόγων Ν. Χανίων, το Σάββατο στο Θέατρο “Μίκης Θεοδωράκης” με θέμα “Ηλεκτροκίνηση και ανάπτυξη δικτύου φόρτισης”.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΠΕ

Ο καθηγητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου Κρήτης Θεοχάρης Τσούτσος μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε ότι είναι “μύθος” ο χαρακτηρισμός της ηλεκτροκίνησης ως ακριβή λύση και εξήγησε ότι παρότι το κόστος της αγοράς είναι μεγαλύτερο από ένα συμβατικό όχημα, αυτό αντισταθμίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό από το χαμηλό λειτουργικό κόστος που έχει.
Από εκεί και πέρα, σημείωσε ότι η τροφοδοσία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων απαιτεί μια σωστή χωροθέτηση των πηγών τροφοδοσίας αλλά και μια αλλαγή στη νοοτροπία της κοινωνίας ως προς το θέμα της μετακίνησης. «Τα δίκτυά μας δεν είναι ακόμα έτοιμα να υποδεχθούν ένα μεγάλο αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Τον χειμώνα στην Κρήτη η ζήτηση σε ενέργεια είναι 400 MW. Αν ξαφνικά βρεθούν 10.000 οχήματα που ταυτόχρονα το καθένα θα ζητάει 22 KW, τότε η ζήτηση θα αυξηθεί πάνω από το μισό. Από την άλλη μεριά τα ηλεκτροκίνητα λειτουργούν ως μια κινούμενη μπαταρία όπου σε ένα “έξυπνα” σύστημα μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις σαν μέσο αποθήκευσης και ασφάλειας στο νησί», πρόσθεσε ο κ. Τσούτσος.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, υπογράμμισε ότι «η ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι ποτέ καθαρή και φιλική προς το περιβάλλον αν δεν συνδυαστεί με καθαρή ενέργεια». «Αν δεν υπάρξει ένα καθαρό ενεργειακό μείγμα τότε θα διαιωνίζονται τα περιβαλλοντικά προβλήματα», ανέφερε σχετικά.

ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

Ο γενικός διευθυντής ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ blue Κυριάκος Κοφινάς χαρακτήρισε την ηλεκτροκίνηση ως μια «μεγάλη πράσινη επένδυση, πολύ σημαντική για τη βιώσιμη ανάπτυξη». Συνεχίζοντας ανέφερε ότι η ΔΕΗ blue έχει ήδη εγκαταστήσει πάνω από 400 δημόσιους προσβάσιμους φορτιστές που χρησιμοποιούν αποκλειστικά πράσινη ενέργεια, ενώ σημείωσε ότι υπάρχει ένα εθνικό σχέδιο ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης για τα επόμενα δέκα χρόνια, σύμφωνα με το οποίο το 2030 το 30% των αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά. «Πιστεύουμε ότι μέσα σε αυτή τη δεκαετία θα αναπτυχθούν οι ΑΠΕ και η “έξυπνη” ηλεκτροκίνηση, που αφορά την “έξυπνη” φόρτιση», ανέφερε ο κ. Κοφινάς.
Τόνισε δε ότι στην Ελλάδα παρότι η ηλεκτροκίνηση υιοθετήθηκε πιο αργά από άλλες χώρες αναπτύσσεται ραγδαία. Ενδεικτικά ανέφερε ότι τους τελευταίους 8 μήνες πωλήθηκαν διπλάσιος αριθμός αυτοκινήτων από εκείνον που πωλήθηκαν ολόκληρη την περυσινή χρονιά. Παράλληλα, το ίδιο διάστημα εγκαταστάθηκαν τρεις φορές περισσότεροι φορτιστές από ό,τι υπήρχαν στην αρχή του χρόνου.
Τέλος, υπογράμμισε ότι σε νησιωτικές περιοχές όπως η Κρήτη η ηλεκτροκίνηση ευνοείται καθώς οι αποστάσεις είναι μικρότερες. Την ανάγκη να υποστηριχθεί το μοντέλο της ηλεκτροκίνησης προκειμένου να περιοριστούν οι ρύποι, επεσήμαναν ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ηλεκτρολόγων Χανίων Παναγιώτης Φραγκιαδάκης και ο διευθυντής του Συνεταιρισμού Ηλεκτρολόγων Νομού Χανίων Κωνσταντίνος Τσικνάκης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα