Κυριακή, 3 Νοεμβρίου, 2024

Ανάγκη συνεργασίας τουριστικού και αγροτικού τομέα

H αναζήτηση φτηνότερων προϊόντων ακόμα και από το εξωτερικό εξοστρακίζει τα τοπικά προϊόντα στα αζήτητα από την τουριστική αγορά. Αυτό μεταξύ άλλων τονίσθηκε στη χθεσινή ημερίδα με θέμα “H διασύνδεση των αγροτικών προϊόντων της Κρήτης με τον τουρισμό” που διοργάνωσε η Ένωση Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδος (ΕΝΑ) σε συνεργασία με τον Δήμο Χανίων και την ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ.

Oι περισσότεροι ομιλητές τόνισαν την ανάγκη για συνεργασία όλων των φορέων και πρόταξαν μια σειρά από θετικά παραδείγματα συνεργασία αγροτικού και τουριστικού τομέα. Χαρακτηριστικά ήταν όμως όσα ανάφερε και ο πρόεδρος του Συλλόγου Κτηνοτρόφων Ν. Ρεθύμνου κ. Γιώργος Βενιεράκης δείχνοντας μια σημαντική πτυχή του προβλήματα. «Θεωρούμαι ότι έχουμε καλής ποιότητας προϊόντα που δεν τα γνωρίζει ο τουρίστας. Έρχονται οι ξένοι και δεν τους δίνουμε τα προϊόντα μας για να τα δοκιμάσουν! Γιατί γίνεται αυτό; Γιατί από της μια από εμάς δεν υπάρχει η κατάλληλη οργάνωση και από την άλλη είναι τα συμφέροντα. Μαζί με τους τουρίστες φέρνουν απέξω και τα προϊόντα που τρώνε εκεί, βιομηχανοποιημένα σε πολύ χαμηλές τιμές .

Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να δώσουμε πραγματικά προϊόντα σε αυτές τις τιμές γιατί έχουν διαφορετικό κοστολόγιο. Όλα είναι θέμα κόστους. Όταν σου λένε ότι έχουν φέτα με 1.5 ευρώ και τυρί που δεν έχει ούτε καν σκόνη γάλα δεν μπορούμε εμείς να δώσουμε προϊόντα σε αυτές τιμές. Όταν το γάλα κοστίζει στον παραγωγό τουλάχιστον 80 λεπτά πως μπορούμε να το δώσουμε σε χαμηλότερη τιμή για να το μεταποιήσει ο τυροκόμος και να το δώσει στα super market ή στα ξενοδοχεία;» αναρωτήθηκε ο κ. Βενιεράκης. Στη συνέχεια τόνισε πως άλλα ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις ακολουθούν διαφορετική τακτική.

«Παίρνουν μια μικρή ποσότητα ντόπιων προϊόντων για να καλύπτονται ότι τάχα μου δίνουν ντόπια προϊόντα και από την άλλη πόρτα βάζουν αθρόα τα εισαγόμενα ξένα προϊόντα άγνωστης ταυτότητας και ποιότητας».Παράλληλα αναφέρθηκε σε «καθοδηγούμενη αγορά από ισχυρά συμφέροντα που κινούν τα νήματα» και δήλωσε τη βεβαιότητα του πως αν οι ξένοι γνωρίσουν τα ντόπια προϊόντα τότε σίγουρα θα τα επιλέγουν ακόμα και αν είναι ακριβότερα.

ΘΕΜΑ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

«Δεν είναι θέμα τιμής, είναι θέμα ποιότητας να αναδειχθεί το brand του Κρητικού αγροτικού προϊόντος και να υπάρχει μια σύμπνοια ότι όλοι θα κερδίζουν κάτι από αυτό. Πρέπει να βλέπουμε το καλό της Κρήτης και όχι τα πράγματα βραχυπρόσθεσμα. Το θέμα είναι η συνεργασία» ανάφερε ο Πρόεδρος της Ένωσης Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδας κ. Νεκτάριος Καλαντζής, λέγοντας πως η Κρήτη αποτελεί παράδειγμα για τις υπόλοιπες τουριστικές περιοχέ της χώρας. Στην «Προοπτική Συνεργασίας Κρητικών Παραγωγών με τα Κρητικά Ξενοδοχεία» αναφέρθηκε ο κ. Δημήτρης Μ. Καλαϊτζιδάκης, διευθυντής στον όμιλο Grecotel.

Παρουσίασε τη δραστηριότητα της Agreco farm, που ανήκει στην Grecotel τονίζοντας πως «η Agreco farm ήταν το προσωπικό όραμα του προέδρου της εταιρείας μας του κ. Δασκαλαντωνάκη και είναι το πιο επιτυχημένο παράδειγμα διασύνδεσης του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό. Εκτός από τη δυνατότητα που έχει να επισκεφθεί κάποιος το κτήμα, μπορεί να εμπλακεί με τις δραστηριότητες του. Επίσης εκεί παράγονται τρεις σειρές προϊόντων (βιολ. Λάδι και κρασί, προϊόντα υψηλής ποιότητας ειδικά για παιδιά και προϊόντα προσώπου και μπάνιου)».

Το παράδειγμα αυτό όπως ανάφερε το ακολουθούν ήδη και άλλοι Κρητικοί επιχειρηματίες δείχνοντας τη δυναμική του κλάδου. Για τη σχέση τοπικής αυτοδιοίκησης και τουρισμού μίλησε ο περιφερ. Σύμβουλος, αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων και πρώην δήμαρχος Ν. Κυδωνίας κ. Μ. Σταματάκης. «Τοπική αυτοδιοίκηση και τουρισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι γιατί τα έργα που κάνει η αυτοδιοίκηση και οι τομείς που ασχολείται επηρεάζουν άμεσα το τουριστικό προϊόν» τόνισε ο κ. Σταματάκης.

Παράλληλα αναφέρθηκε στην πρόσφατη μελέτη του ΜΑΙΧ για τον τουρισμό όπου η μεγάλη πλειοψηφία των επισκεπτών είναι ευχαριστημένη από την παροχή υπηρεσιών σε ξενοδοχεία, καταστήματα εστίασης, καταστήματα και σημείωσε πως «τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στη σήμανση, την καθαριότητα, την έλλειψη πρασίνου που είναι κυρίως αρμοδιότητα του Δήμων αλλά σε ένα κομμάτι και της Περιφέρειας». Οι υπόλοιπες εισηγήσεις αφορούσαν την προώθηση των μοναστηριακών προϊόντων με χαρακτηριστική περίπτωση αυτή της Ι.Μ. Αγίας Τριάδας αλλά και για την εξέλιξη της τσικουδιάς.

Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος Γιάννα Μαρουλοσηφάκη που σημείωσε τη σημασία που έχει για την Κρήτη και την οικονομία της η ενίσχυση της σύνδεσης τουριστικού και αγροτικού τομέα.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα