Η ανάγκη διάσωσης της πλούσιας τοπικής προφορικής ιστορίας και μαρτυριών επισημάνθηκε για άλλη μια φορά στη συνάντηση εργασίας της Ομάδας «Φωνές», η Προφορική Ιστορία στο προσκήνιο, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, η συνάντηση εργασίας έγινε από τους συντονιστές, Χαρά Ανδρεάδου και Ματθαίο Φραντζεσκάκη, όπου παρουσιάστηκε η δράση της Ομάδας στο βάθος της δεκαετούς δραστηριότητάς της. «Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για την περίοδο της ανελλιπούς δράσης, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, σε εθνικό επίπεδο. Στους συμμετέχοντες παρουσιάστηκε τόσο το επιμορφωτικό πλάνο της ομάδας στο οποίο συμμετέχουν εξειδικευμένοι επιστήμονες, όσο και το σχέδιο δράσης στο πεδίο.
Στην ιδιαίτερα εποικοδομητική συζήτηση που έγινε οι συμμετέχοντες αναφέρθηκαν στην ανάγκη συντονισμένης δράσης για τη διάσωση των προφορικών μαρτυριών, αλλά και γενικότερα του Άυλου Πολιτισμού του τόπου μας. Παράλληλα, έγινε ανταλλαγή σκέψεων σχετικά με τις θεματικές ενότητες έρευνας.
Στην ομάδα έγινε παρουσίαση του διαδικτυακού κόμβου ο οποίος θα είναι προσβάσιμος άμεσα και θα φιλοξενεί επιμορφωτικό υλικό για την Προφορική Ιστορία, αλλά και ψηφιακό Μουσείο –Αποθετήριο με το υλικό εκατοντάδων συνεντεύξεων που έχουν συγκεντρωθεί την προηγούμενη δεκαετία. Η ομάδα ανανέωσε το ραντεβού της άμεσα για ένα κύκλο επιμόρφωσης, καθώς και για το νέο σχεδιασμό της δράσης.
Ως εκ τούτου, καλούνται όσοι/όσες ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην Ομάδα, να στείλουν σχετικό e-mail επικοινωνίας στο creteoralhistory@gmail.com».
Υπενθυμίζεται ότι «η Ομάδα Προφορικής Ιστορίας του Προγράμματος “Κρήτη, Προφορική Ιστορία” δραστηριοποιείται ανελλιπώς τα τελευταία 10 χρόνια σε όλη την Κρήτη, με αφετηρία τα Χανιά. Συντονιστές του Προγράμματος είναι η Χαρά Ανδρεάδου και ο Ματθαίος Φραντζεσκάκης, ενώ το Πρόγραμμα υποστηρίζεται από την Περιφέρεια Κρήτης – Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, καθώς και το Ε.Κ.Ο.Μ.Ε.
Στο πλαίσιο της δράσης της Ομάδας: α) έχουν πραγματοποιηθεί μια σειρά από επιμορφωτικές και εκπαιδευτικές συναντήσεις/δράσεις (δια ζώσης και εξ αποστάσεως, σύγχρονες και ασύγχρονες), β) έχει δημιουργηθεί και είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα σχολεία, γ) έχει δημιουργηθεί σχετικό εκπαιδευτικό υλικό δ) έχουν γίνει εκδόσεις, εκθέσεις και οπτικοακουστικές παραγωγές, ε) έχουν γίνει εκατοντάδες καταγραφές βιογραφικών συνεντεύξεων και στ) βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης το Ψηφιακό Μουσείο – Αποθετήριο του Υλικού, το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα ανοιχτής πρόσβασης. Το αποθετήριο έχει την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού».