Την αναγνώρισή της προϋπηρεσίας όσων εργάστηκαν σε παιδικούς σταθμούς ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ζητούν με ερώτησή τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ αυτών και οι κ.κ. Βαγιωνάκη και Μπαλωμενάκης.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τονίζουν ότι η προϋπηρεσία των εν λόγω υπαλλήλων θα έπρεπε να αναγνωρίζεται ως δημόσια εκπαιδευτική και κατ` επέκταση να καταβάλλεται το σχετικό επίδομα από τους Δήμους και το αρμόδιο Υπουργείο, ενώ σημειώνουν πως οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί υπάγονταν στο Υπουργείο Υγείας, συνεπώς η ως άνω υποχρέωση περιλαμβάνει και αυτούς.
«Μετά την αλλαγή που έλαβε χώρα και τέθηκαν υπό την εποπτεία του ΥΠΕΣ, δεν επενέβη ο νομοθέτης προκειμένου µε την κατάλληλη τροποποίηση να αποκατασταθεί αυτή η παράλειψη» σχολιάζουν και ζητούν να μάθουν σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το αρμόδιο Υπουργείο προκειμένου να εξαλειφθεί η παραπάνω διάκριση-αδικία εις βάρος των συγκεκριμένων εργαζόμενων;
Αναλυτικά η ερώτηση:
«Με τον ν.4368/2016, αρ. 82, παρ. 6, αναγνωρίστηκε ως δημόσια υπηρεσία, η υπηρεσία εκπαιδευτικών σε ΣΜΕΑΕ όλων των βαθμίδων σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ή επαγγελματικά εργαστήρια ή εργαστήρια αυτόνομης διαβίωσης στο Ινστιτούτο Αναπτυξιακής Αποκατάστασης (πρώην Ψυχολογικό Κέντρο Βορείου Ελλάδος) και στο κέντρο Ψυχικής Υγιεινής ή στον Εθνικό Οργανισμό Πρόνοιας των εκπαιδευτικών ΕΑΕ και του ΕΕΠ, μετά τον διορισμό τους στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αντίστοιχη όμως πρόβλεψη δεν υπήρξε για το προσωπικό, που προσλήφθηκε στους ΟΤΑ και τα Νομικά τους Πρόσωπα, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για προϋπηρεσίες που έχουν αποκτηθεί από τους ίδιους εργοδότες.
Η μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους, αποτελεί ακόμα μείζον ζήτημα για τους εν λόγω εργαζόμενους, καθώς η περίπτωσή τους δεν εξετάστηκε ούτε ρυθμίστηκε από τις διατάξεις του νεότερου μισθολογίου (Ν. 4254/2015 και με ισχύ από 1/1/2016).
Επιπλέον: α) παρά τα όσα ρητώς αναφέρει η 2/31029/ΔΕΠ/6-5-2016 Εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών, ότι δηλ. δεν υπάρχει καμιά διάκριση ή διαφοροποίηση ως προς το Υπουργείο στο οποίο υπάγονται, και β) παρά το γεγονός ότι το ανωτέρω ζήτημα έχει ρυθμιστεί και νομολογιακά με την 890/2016 ΔΕΦ ΑΘ σύμφωνα με την οποία οι αντίστοιχοι εργαζόμενοι υπάγονται στις ρυθμίσεις του αρ. 8 παρ. 8 του Ν. 2817/2000, υπάρχει ακόμα η διάκριση ανάμεσα σε υπαλλήλους που έκαναν αίτηση και τους αναγνωρίστηκε η προϋπηρεσία και σε αυτούς που δεν τους αναγνωρίστηκε.
Από τα παραπάνω, γίνεται σαφές ότι η προϋπηρεσία των εν λόγω υπαλλήλων θα έπρεπε να αναγνωρίζεται ως δηµόσια εκπαιδευτική και κατ` επέκταση να καταβάλλεται το σχετικό επίδοµα από τους Δήμους και το αρμόδιο Υπουργείο, αντί να τους το αρνούνται, λόγω του γεγονότος ότι η προαναφερθείσα διάταξη του ν.4368/2016 αναφέρεται µόνο σε εκπαιδευτικό προσωπικό που εργάζεται στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και στο Υπουργείο Υγείας.
Επειδή κατά το χρόνο που τέθηκε σε ισχύ ο ως άνω νόµος, οι Δηµοτικοί Παιδικοί Σταθµοί υπάγονταν στο Υπουργείο Υγείας, συνεπώς η ως άνω υποχρέωση περιλαµβάνει και αυτούς, αφού µετά την αλλαγή που έλαβε χώρα και τέθηκαν υπό την εποπτεία του ΥΠΕΣ, χωρίς όμως να επέμβει ο νοµοθέτης προκειµένου µε την κατάλληλη τροποποίηση να αποκατασταθεί η παράλειψη.
Έτσι, όσοι/ες εργαζόμενοι/ες από τους/τις παραπάνω πέρασαν υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Υγείας εντάχθηκαν στις ρυθμίσεις για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους, ενώ αντίστοιχοι συνάδελφοί τους που πέρασαν στην εποπτεία του ΥΠΕΣ δεν έτυχαν αντίστοιχης αναγνώρισης και ενσωμάτωσης, με αποτέλεσμα να προκύψει, ως μη όφειλε, μια κατάσταση ανισονομίας και διάκρισης μεταξύ των εργαζομένων.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να εξαλειφθεί η παραπάνω διάκριση-αδικία εις βάρος των συγκεκριμένων εργαζόμενων;»