Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου, 2025

Ανακαλύψετε τα ταλέντα σας 2ο μέρος

«Οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουμε ένα κρίσιμο δίλημμα, να αγνοήσουμε
τις διαφορές στον τρόπο που μαθαίνουν οι μαθητές μας ή να ενημερωθούμε και να διαφοροποιήσουμε τη διδασκαλία μας»
Howard Gardner, καθηγητής Πανεπιστημίου Harvard

Κάθε μαθητής έχει το προσωπικό του μαθησιακό προφίλ. Κάθε μαθητής έχει διαφορετικές προσλαμβάνουσες παραστάσεις με συνέπεια οι δυνατότητες και οι αδυναμίες του να είναι μοναδικές. Κάθε μαθητής αναπτύσσει ξεχωριστά ενδιαφέροντα, άγχη και κριτήρια, γι’ αυτό θέτει μοναδικούς στόχους.
Ο εκπαιδευτικός που αγνοεί αυτές τις γνωστικές ιδιαιτερότητες του ατόμου όταν διδάσκει, στερεί τους μαθητές του τη δυνατότητα να μάθουν εύκολα. Και φυσικά ο ίδιος χάνει την ευκαιρία να ασκήσει ουσιαστικά το λειτούργημά του.
Ο καθηγητής H.Gardner υποστηρίζει ότι η αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων των μαθητών είναι το 1ο βήμα που πρέπει να ακολουθηθεί από ένα διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα, μια άλλη παιδαγωγική και μια εναλλακτική αξιολόγηση.
Συνεχίζω την παρουσίαση μαθησιακών τύπων και ελπίζω ότι καθώς θα διαβάζετε τα χαρακτηριστικά του κάθε ταλέντου να αναγνωρίσετε σε ποιο γνωστό ή συγγενή σας  αντιστοιχεί αυτή η συμπεριφορά. Το επόμενο στάδιο είναι να στοχαστείτε τον ιδιαίτερο τρόπο που αυτοί βιώνουν γεγονότα και εμπειρίες και πως μαθαίνουν.

Ο Μανόλης είναι κοινωνικός

Ο Μανόλης είναι ένας χαμογελαστός έφηβος που κάνει εύκολα φιλίες, διατηρεί κοινωνικές  σχέσεις με μαθητές κάθε ηλικίας – συχνά μεγαλύτερους του. Η τακτική του είναι ότι για κάθε  ένα φορά ανακαλύπτει τρόπους πώς να σχετιστεί. Αυτό σημαίνει ότι διατηρεί καλές σχέσεις με όλους τους εκπαιδευτικούς.                                                                                                      Μια άλλη του ικανότητα τον βοηθά να κερδίζει κάποιους βαθμούς. Μπορεί να αποκρυπτογραφεί στοιχεία της γλώσσας σώματος μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και προσλαμβάνει εύκολα αισθήματα, σκέψεις, κίνητρα και συμπεριφορές. Συμμετέχει σε όλες τις ομαδικές εργασίες και είναι πρόθυμος να αναλαμβάνει διαφορετικά καθήκοντα κάθε φορά. Επηρεάζει τη δυναμική της ομάδας μάθησης στην οποία συμμετέχει επειδή προσαρμόζει τη συμπεριφορά του ανάλογα με τα μηνύματα που παίρνει. Υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων είναι το επάγγελμα που ονειρεύεται με στόχο να γίνει και σύμβουλος επιχειρήσεων.

Η Άννα είναι λογική

Κάθε ομάδα έχει ένα μέλος με τετράγωνη λογική, αυτή είναι η Άννα, μια μαθήτρια Γυμνασίου. Σε κάθε άσκηση ή project η Άννα πρώτα μελετά τα δεδομένα, κάνει έρευνα αναλύει τα ευρήματα, τα κατηγοριοποιεί, κάνει λογικές υποθέσεις, συγκρίσεις, συσχετισμούς και φυσικά ότι υπολογισμούς απαιτούνται.                                                         Οι απαντήσεις της είναι πάντα σύντομες και στηρίζονται σε στοιχεία και λογικά συμπεράσματα. Κάνει έρευνα στο διαδίκτυο επιλέγοντας αξιόπιστες πηγές και της αρέσει να φτιάχνει υποθετικά προβλήματα.
Είναι από τους λίγους μαθητές που κρατούν σημειώσεις, επίσης προτιμά να δημιουργεί  μη δημιουργικούς εννοιολογικούς χάρτες με το περιεχόμενο του μαθήματος που διδάσκεται ή μελετά.  Όταν μεγαλώσει η Άννα θέλει να σπουδάσει θετικές επιστήμες δηλαδή Πληροφορική, Μαθηματικά, Στατιστική ή Ιατρική.

Νίκη, εξερευνητής της φύσης

Η Νίκη γεννήθηκε και μεγάλωσε κοντά στη Φύση, μιας και το σπίτι τους ήταν λίγο έξω από μια κωμόπολη. Η Νίκη, μαθήτρια Γυμνασίου, αναγνωρίζει εύκολα πολλά είδη του ζωικού και του φυτικού βασιλείου της περιοχής, τις συνήθειες και τις συνθήκες που ζουν κι αναπτύσσονται. Αυτή η ικανότητα την κάνει δημοφιλή κάθε φορά που συζητιέται ένα περιβαλλοντικό θέμα ή αποδίδει εξαιρετικά όταν η ομαδική εργασία που τους ανατίθεται περιλαμβάνει έρευνα της Φύσης. Είναι πάντοτε σε καλή φυσική κατάσταση και ευδιάθετη.
Μας είπε ότι όταν θέλει να μάθει κάτι προσπαθεί να το συσχετίσει με τα φυσικά φαινόμενα τα οποία γνωρίζει πολύ καλά.                                                                                                                              Οι εξερευνητές της Φύσης, όπως η Νίκη μας, ασχολούνται με τη γεωργία, την κτηνοτροφία, σπουδάζουν επιστήμες της γης, υποστηρίζουν οικολογικές λύσεις και είναι ανιδιοτελείς εραστές της γης.
Την επόμενη Τετάρτη θα συνεχίσω την παρουσίαση κι άλλων ταλέντων μαθητών.

*συγγραφέας των εγχειριδίων ‘Μαθαίνω εύκολα’
και ‘Θυμάμαι εύκολα’


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα