Γενική Εικόνα Παραδόσεων
Η Boeing ξεκίνησε το 2025 δυναµικά, µε 45 παραδόσεις αεροσκαφών, ξεπερνώντας την Airbus που παρέδωσε 25 αεροσκάφη. Η διαφορά αυτή οφείλεται κυρίως στην έντονη ζήτηση για το Boeing 737-8, το οποίο κατέγραψε 34 παραδόσεις µέσα σε έναν µόνο µήνα, αποδεικνύοντας την εµπιστοσύνη των αεροπορικών εταιρειών στο συγκεκριµένο µοντέλο.
Κορυφαίοι
Αεροµεταφορείς – Airbus
Η Airbus κατέγραψε σταθερή ζήτηση από ασιατικές και αµερικανικές αεροπορικές εταιρείες:
– Οι αεροµεταφορείς China Southern Airlines, IndiGo Airlines και China Eastern Airlines έλαβαν από 3 αεροσκάφη η κάθε µία, επιβεβαιώνοντας και τη δυναµική της αγοράς της Ασίας.
– Η JetBlue Airways παρέλαβε 2 αεροσκάφη, ενώ οι εταιρείες United Airlines και Jetstar Airways παρέλαβαν από 1.
Κορυφαίοι Αεροµεταφορείς – Boeing
Η Boeing ενίσχυσε τη θέση της κυρίως στις ΗΠΑ:
– Η United Airlines ήταν ο µεγαλύτερος παραλήπτης µε 8 αεροσκάφη.
– Η χαµηλού κόστους Southwest Airlines ακολούθησε µε 5 παραδόσεις.
– Οι εταιρείες Malaysia Airlines, Norwegian Air Sweden AOC, Aeroméxico και Air Canada παρέλαβαν από 2 αεροσκάφη η καθεµία.
Παραδόσεις Ανά Τύπο Αεροσκάφους
– Boeing 737-8: Με 34 παραδόσεις, αποτέλεσε το αδιαµφισβήτητο «best-seller» του µήνα.
– Airbus A321-200NX: Κατέγραψε 11 παραδόσεις, κυρίως σε ασιατικές αεροπορικές εταιρείες.
– Airbus A320-200N: Με 7 παραδόσεις, παρέµεινε δηµοφιλές για δροµολόγια µικρών και µεσαίων αποστάσεων.
– Boeing 787-9 και 787-10: Παρά το premium προφίλ τους, σηµείωσαν από 3 και 1 παραδόσεις αντίστοιχα.
– Airbus A350-1000 και A350-900: ∆εν κατεγράφησαν σηµαντικές παραδόσεις τον Ιανουάριο (1 το καθένα).
Συµπεράσµατα
Ο Ιανουάριος 2025 σηµατοδοτεί έναν δυναµικό ξεκίνηµα για τη Boeing, µε έµφαση στα αεροσκάφη στενής ατράκτου όπως το 737-8, που παραµένει ο κορυφαίος «παίχτης» στις παραδόσεις. Παράλληλα, αξίζει να σηµειωθεί πως τελευταία φορά που ξεπέρασε µηνιαίες παραδόσεις η Boeing την Airbus, ήταν τον Μάρτιο του 2023. Η Airbus πάραυτα, διατηρεί ισχυρή παρουσία στις ασιατικές αγορές, µε τα A321-200NX και A320-200N να οδηγούν τις πωλήσεις της.
Οι παραδόσεις δείχνουν µια γενικότερη τάση των αεροµεταφορέων να επενδύουν σε αποδοτικά µοντέλα στενής ατράκτου για δροµολόγια υψηλής ζήτησης, ενώ η ζήτηση για αεροσκάφη ευρείας ατράκτου παραµένει περιορισµένη.
Η πορεία των παραδόσεων τους επόµενους µήνες θα καθορίσει αν η Boeing µπορεί να διατηρήσει το προβάδισµά της ή αν η Airbus θα επανέλθει δυναµικά µε τις νέες παραγγελίες που αναµένονται µέσα στο έτος.
*Ο ∆ηµήτρης Ζοπουνίδης είανι Ερευνητής, Data Analysis and Forecasting Laboratory (DAFLab), Πολυτεχνείο Κρήτης, Μεταπτυχιακός Φοιτητής (Business Analytics and Data Science, Πανεπιστήµιο Μακεδονίας), BSc ∆ιοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήµιο Μακεδονίας, Ιδρυτής επιστηµονικού ιστότοπου aviationlife.gr και Παρατηρητήριου Αεροπορικού Κλάδου Κρήτης (Crete Aviation Observatory).