Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024

“Ανάπηρη” οδική ασφάλεια μας τάζουν;

Δεκαπέντε εκατομμύρια από το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (Σ.Ε.Σ.) 2014 – 2020 θα διατεθούν για παρεμβάσεις στον Β.Ο.Α.Κ., όπως ανακοίνωσε ο γ.γ. του Υπ. Υποδομών κ. Δέδες την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο, η μελέτη που είχε ανακοινώσει η Περιφέρεια τέλη Μαΐου ανεβάζει το κόστος σε 30 εκατ. ευρώ.

• Επειδή η κατασκευή νέου Β.Ο.Α.Κ., ούτε βέβαιη είναι, και πάντως, χρονικά πηγαίνει τη βαλίτσα ολοκλήρωσης στα… 30 χρόνια plus, εκείνο που φαίνεται ότι πρέπει άμεσα να εξασφαλίσουμε και να ξεκαθαρίσουμε είναι, κατ’ αρχάς, αυτή η πίστωση για την οδική ασφάλεια.
Από πού, ποια, ποιο;
• Ο κ. Δέδες δήλωσε ότι «τα χρήματα αυτά είναι διαθέσιμα από τώρα». Ομως μένουν πολλά ερωτηματικά που πρέπει να απαντηθούν από τους αρμόδιους. Και αυτοί είναι το Υπουργείο Υποδομών, ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (Ο.Α.Κ.) και η Περιφέρεια Κρήτης. Που χρειάζεται να δώσουν πειστικά στοιχεία.
• Κατ’ αρχάς, από πού είναι εξασφαλισμένα τα χρήματα; Από το τομεακό Σ.Ε.Σ. – νέο Ε.Σ.Π.Α. του ΥΠΟΜΕΔΙ ή από το Σ.Ε.Σ. – κορβανά της Περιφέρειας Κρήτης; Φτάνουν αφού ζητούσαμε 30 εκατ.; Και πώς κατανέμεται αυτό το ποσόν; Εχει σημασία. Πρώτον για να μην μπλέκουν τα «μπούτια» τους οι υπηρεσίες του Ο.Α.Κ. που έχουν αρμοδιότητα και μελέτες για την οδική ασφάλεια του Β.Ο.Α.Κ. με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας που -και αυτές όπως δήλωσε ο κ. Δέδες- έχουν μελέτες για την οδική ασφάλεια. Εχει σημασία να ξέρουμε και από ποιον φορέα εξαρτάται η γρήγορη ή όχι χρηματοδότηση και υλοποίησή τους. Τώρα, βέβαια, ελπίζουμε και στο ενημερωτικό, ανά τρίμηνο, «παρατηρητήριο» έργων και οδικής ασφάλειας Β.Ο.Α.Κ. του ΤΕΕ τδΚ.
• Επειτα, έχει σημασία να μας ενημερώσουν ποια τμήματα θα εκτελεστούν άμεσα και από ποιον φορέα κάθε τμήμα. Ετσι ώστε, να ξέρουμε ποιος έχει την ευθύνη για κάθε τμήμα και να μην παίζεται το σύνηθες  πινγκ – πονγκ ευθυνών.
• Μαθαίνουμε ότι ο κ. Αγαπάκης (Ο.Α.Κ.) έχει πράγματι έτοιμες κάποιες μελέτες οι οποίες θα προωθηθούν. Ποιες είναι; Δεν είναι σωστό να υπάρχει η συγκεκριμένη ενημέρωση, την ώρα που υπάρχει τόση ανησυχία για την οδική ασφάλεια του Β.Ο.Α.Κ., που -τρομάρα μας- είναι ενταγμένος στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών; Προς ελάχιστο καθησυχασμό ημών και των τουριστών;
Περισσότερο φως
• Στη συνέχεια είναι τα πιο δύσκολα και τα στενάχωρα. Καθώς, όπως όλοι       -εκ πείρας- έχουμε διαπιστώσει ο φωτισμός του Β.Ο.Α.Κ. είναι σε κάποια τμήματα ανεπαρκής και στα περισσότερα τμήματα (που… «τυχαίνει» -τι έκπληξη!- να βρίσκονται στα Χανιά), ανύπαρκτος.
• Αυτό, ειδικά τον χειμώνα, δημιουργεί συνθήκες καθημερινού ρίσκου για τις ζωές εκατοντάδων πολιτών. «Περισσότερο φως», ζήτησε ο Γκαίτε πριν πεθάνει. «Ανάψτε κάνα φως, να βλέπω τι και πώς» λέει το λαϊκό μας τραγούδι.
• Ομως, μοιάζει να αποφεύγεται επιμελώς να ειπωθεί αν ο φωτισμός περιλαμβάνεται στις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας ολόκληρου του Β.Ο.Α.Κ. Και επομένως εάν επαρκεί για την τοποθέτηση φωτισμού -όπου δεν υπάρχει- η πίστωση, που εξήγγειλε ο κ. Δέδες.
• Η στήλη έχει την πληροφόρηση ότι στις νέες μελέτες για την οδική ασφάλεια υπάρχει πρόβλεψη για τοποθέτηση φώτων.
• Για τα υπόλοιπα όμως, παλιά τμήματα, ουδείς ασχολείται. Προφανώς επειδή χρειάζονται πολύ περισσότερες πιστώσεις.
• Δηλαδή, από τη μια μεριά καθίσταται μακρινή η κατασκευή νέου Β.Ο.Α.Κ. και από την άλλη δεν διατίθενται καν οι πιστώσεις και δεν γίνεται λόγος από κανένα για παρεμβάσεις τοποθέτησης φωτισμού σε όλο το μήκος του, ώστε να μειωθεί η επικινδυνότητα του υπάρχοντος δρόμου. Η εύλογη ερώτηση είναι:
• Δηλαδή, το διευρωπαϊκό δίκτυο του Β.Ο.Α. Κρήτης θα εξακολουθήσει  την επόμενη τριακονταετία να έχει οδική ασφάλεια, κατά τμήματα με φως και άλλα χωρίς; Είναι αυτός σχεδιασμός που αρμόζει στον Β.Ο.Α.Κ; Ή, μια ακόμα «ξεπέτα» υποσχετική;

Πάλι «ανάπηρη» οδική ασφάλεια μας τάζουν;


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα