Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024

Αναπτυξιακή… ασάφεια για το αεροδρόμιο Χανίων από τη Fraport

Πολλές προσδοκίες για το μέλλον αλλά και αναπάντητα ερωτήματα για τις αιτίες που το “Δασκαλογιάννης” βρέθηκε το 2017 στην τελευταία θέση ως προς τον ρυθμό ανάπτυξης σε σύγκριση με τα άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν παραχωρηθεί, άφησαν τα στελέχη της Fraport κατά τη χθεσινή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο “Σαμαριά”. Οι αναφορές περί ανάπτυξης συνοδεύτηκαν από μεγάλη… δόση ασάφειας, την ώρα που έξω από την εκδήλωση, βρίσκονταν ισχυρότατες αστυνομικές δυνάμεις αλλά και πολίτες που διαδήλωναν ενάντια στη Fraport και στους χειρισμούς της.

Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Alexander Zinell ο οποίος αφού παραδέχθηκε ότι θα έπρεπε η εταιρεία να είχε πραγματοποιήσει την ενημέρωση αυτή πολύ νωρίτερα, ανέλυσε το πλάνο και τις επιδιώξεις της Fraport σε σχέση με το “Δασκαλογιάννης” και τα άλλα περιφερειακά αεροδρόμια. Ειδικότερα, ο κ. Zinell αναφέρθηκε στο ιστορικό της παραχώρησης και τις οικονομικές δεσμεύσεις της εταιρείας απέναντι στο ελληνικό Δημόσιο ενώ υποστήριξε ότι βασικός σκοπός της Fraport είναι η αναβάθμιση των αεροδρομίων. Παρουσιάζοντας συγκριτικά στοιχεία και διαφάνειες σχετικά με την επιβατική κίνηση επεσήμανε ότι το αεροδρόμιο των Χανίων χαρακτηρίζεται από υψηλή εποχικότητα, ενώ στο πλαίσιο αυτό υπεραμύνθηκε της απόφασης της Fraport να κλείσει για το κοινό το αεροδρόμιο τις νυχτερινές ώρες του περασμένου χειμώνα τονίζοντας ότι δεν υπήρχε αίτημα από κανένα αεροπλάνο για να παραμείνει το αεροδρόμιο σε πλήρη λειτουργία.

 

Δείτε εδώ Μικρά – μικρά από την εκδήλωση της Fraport στα Χανιά

 

ΟΥΡΑΓΟΣ ΤΑ ΧΑΝΙΑ

Κι ενώ ο κ. Zinell έπλεξε το εγκώμιο τόσο του αεροδρομίου (το οποίο χαρακτήρισε “διαμάντι”) όσο και των Χανίων, ως προορισμό που μπορεί να προσελκύσει λόγω γεωγραφικής θέσης και δυναμικής τουρίστες όλο τον χρόνο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Fraport για το 2017 τα οποία παρουσίασε το “Δασκαλογιάννης” βρέθηκε στην τελευταία θέση μεταξύ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ως προς τον ρυθμό ανάπτυξης, συγκριτικά πάντα με το 2016. Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά την κίνηση διεθνώς και εσωτερικού το “Δασκαλογιάννης” κατατάχθηκε στην τελευταία θέση του σχετικού πίνακα με ποσοστό 2,6%. Από την πλευρά του, ο κ. Zinell δήλωσε αδυναμία να εξηγήσει που οφείλεται αυτό (λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το φαινόμενο αυτό “αποτελεί τροφή για σκέψη”), ενώ επιχείρησε να περιορίσει τις αρνητικές εντυπώσεις σημειώνοντας πως η πρόοδος που έχει σημειώσει το αεροδρόμιο των Χανίων από το 2010 είναι θεαματική (9,1%).

ΠΕΡΙ RYANAIR

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο κ. Zinell όπως και ο επιχειρησιακός διευθυντής Ηλίας Μαραγκάκης δέχθηκαν πολλές ερωτήσεις από το κοινό και τους δημοσιογράφους σχετικά με την αποχώρηση της Ryanair και τις συνέπειες που είχε στην τοπική οικονομία. Από τη μεριά τους υποστήριξαν ότι παρά τα όσα ισχυρίζεται η αεροπορική εταιρεία περί αυξημένων τελών, οι λόγοι που την οδήγησαν σε αυτή την απόφαση ήταν εμπορικοί καθώς -όπως είπαν- οι αεροπορικές εταιρείες είναι σύνηθες να αλλάζουν στρατηγική όταν δουν ευκαιρίες κέρδους σε κάποια άλλη περιοχή. Υποστήριξαν, δε, ότι η απόφαση της Ryanair δεν έχει να κάνει με τα τέλη του αεροδρομίου που είναι ίδια σε όλα τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, ενώ δήλωσαν πεπεισμένοι ότι θα έρθουν νέες αεροπορικές εταιρείες καθώς τα Χανιά φαντάζουν ένα πολύ ελκυστικός προορισμός. Ανέφεραν, μάλιστα, ότι για το καλοκαίρι του 2018 σύμφωνα με τα αιτήματα που έχουν υποβάλλει οι αεροπορικές εταιρείες να υπάρξει αύξηση αφίξεων σε ποσοστό 18%. Πάντως, ως προς την Ryanair παρότι ο κ. Zinell έκανε λόγο για στρατηγικό συνεργάτη άφησε αιχμές για τη στάση της λέγοντας πως διαρκώς και για όλα τα αεροδρόμια θέτει θέμα με τα τέλη ενώ λαμβάνει τις αποφάσεις της αιφνιδιαστικά καθώς δίνεται αυτή η ευελιξία στις αεροπορικές εταιρείες. Απέκρουσε δε οποιαδήποτε υπόνοια περί σκόπιμης απομάκρυνσης της Ryanair εκ μέρους της Fraport, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα άλλων εταιρειών που μπορεί να σχετίζονται με τη Fraport, υποστηρίζοντας ότι βασική επιδίωξη της εταιρείας είναι να δραστηριοποιούνται όσο το δυνατόν περισσότερες αεροπορικές εταιρείες στο αεροδρόμιο.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ

Σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες του αεροδρομίου των Χανίων ο κ. Zinell επεσήμανε πολλές φορές την ανάγκη να υπάρξει συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, ενώ σημείωσε ότι η Fraport βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με αεροπορικές εταιρείες με στόχο να δραστηριοποιηθούν στα Χανιά. «Όλοι μας η εταιρεία αλλά και η τοπική κοινωνία έχουμε ένα κοινό στόχο. Θέλουμε να αυξηθεί η κίνηση στο αεροδρόμιο. Γι’ αυτό πρέπει να συνεργαστούμε», ανέφερε ο κ. Zinell. Να σημειώσουμε τέλος ότι στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν από τον υπεύθυνο κατασκευών και έργων της Fraport στο αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης”, Αντώνη Πανταζή, τα έργα που σχεδιάζονται ή βρίσκονται σε εξέλιξη στο αεροδρόμιο/ Μεταξύ αυτών πρόκειται να αυξηθούν οι θύρες από 14 σε 16 και τα συστήματα ελέγχου των χειραποσκευών από 5 σε 8 και να γίνει ενιαίος ο χώρος στις πύλες αποχώρησης. Επίσης, σχεδιάζεται να κατασκευαστεί ένα καινούριο αντλιοστάσιο που θα συνδέεται με αγωγό 3,5 χλμ με το δημοτικό αποχετευτικό σύστημα, αύξηση των θέσεων στάθμευσης των αεροσκαφών από 5 σε 10 με τη χρήση οχημάτων “push back” κ.ά. Τα περισσότερα έργα -μικρής κλίμακας- εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τέλος του χρόνου.

 

 

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. Εχει 14 αεροδρόμια στην ελλαδα σιγα μην τους αποσχολει τα χανια. Οπου τους συμφερει θα αναπτυξει και κυριος με την μυκονο θα ασχληθει απο οτι βλεπω, μεγαλο κερδος σε λιγους μηνες .

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα