Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Ανεπάρκεια υποδομών στο λιμάνι της Σούδας

 Στο προσκήνιο η ανάγκη άμεσης χρηματοδότησης σημαντικών έργων

 

Πάμπολλα είναι τα ανοικτά μέτωπα στο λιμάνι της Σούδας όσον αφορά τα έργα βελτίωσης των υποδομών και ανάπτυξης νέων. Στο χθεσινό συμβούλιο της τοπικής κοινότητας έγινε μια εκτεταμένη συζήτηση-παρουσίαση από τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Χανίων κ. Δ. Βιριράκη και τη διευθύντρια των τεχνικών υπηρεσιών κα Α. Σκουμπάκη, με τους συμβούλους και τους πολίτες να διατυπώνουν μια σειρά από ερωτήσεις και να κάνουν τοποθετήσεις.

Στην ενημέρωση αναφορικά με την πορεία των έργων αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων:

• ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΔΡΙΑΣ: Για το έργο της επέκτασης της προβλήτας “Αδρίας” και το έργο προϋπολογίζεται ότι θα έχει κόστος 27.000.000 ευρώ. Το μεγάλο κόστος απαιτεί χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών.

• ΠΟΛΥΧΡΗΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΛΙΜΑΝΙΟΥ: Μπροστά στο εμπορικό λιμάνι προβλέπεται εργασίες για ένα πολυχρηστικό λιμάνι (εμπορικό και άλλες χρήσεις) με κρηπιδώματα 450 μέτρων. Για το συγκεκριμένο έργο ολοκληρώθηκε η μελέτη και έχουν βγει τα τεύχη δημοπράτησης που προβλέπουν κρηπιδώματα ( νότια και δυτικά). Όλο το έργο έχει προϋπολογισμό 21.000.000. Τόσο για την επέκταση της προβλήτας “Αδρίας” προβλέπονται εκσκαφές 1.100.000 κυβικών σε όλη τη λιμενολεκάνη για να διευρυνθεί η δίοδος καθώς η επέκταση της προβλήτα θα μειώσει το πλάτος του κόλπου. Τα βυθοκορήματα (εκσκαφές) θα ταφούν σε ένα μεγάλο λάκκο μπροστά στο εμπορικό λιμάνι.

• ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ (ΜΑΡΙΝΑ ΣΟΥΔΑΣ): Ανατέθηκε η μελέτη καθώς προέκυψε μειοδότης για το έργο του λιμενικού τμήματος μικρών σκαφών (μέχρι 30 μέτρα μήκος) για 140 θέσεις. Μέσα στη μελέτη υπάρχει και πρόβλεψη για καρνάγιο καθώς και εργασίες στον αλιευτικό λιμένα για την επέκταση . Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπ. Ναυτιλίας για 350.000 ευρώ.
Για το συγκεκριμένο θέμα τοποθετήθηκε ο πρώην δήμαρχος Σούδας κ. Γιάννης Περάκης. «Η πρόταση για καταφύγιο τουριστικών σκαφών στο λιμάνι της Σούαδας δεν είναι μόνο λύση ανάγκης, αλλά και πιο συμφέρουσα για μια επένδυση με βάση τα παγκόσμια τουριστικά δεδομένα του θαλάσσιου τουρισμού» είπε ο κ. Περράκης τονίζοντας πως με βάση τα στοιχεία του Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας η Ελλάδα για το 2020 και το 2021 είναι πρωταθλήτρια στις ναυλώσεις σκάφων αναψυχής καθώς το yachting αναπτύχθηκε ραγδαία.
Επισήμανε πως το καταφύγιο τουριστικών σκαφών στο λιμάνι της Σούδας είναι ένα σημαντικό έσοδο για την τοπική οικονομία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με τη δυνατότητα που παρέχει να διαχειμάζουν τα τουριστικά σκάφη σε αυτό και τις συνακόλουθες δραστηριότητες που αναπτύσσονται στην περίπτωση αυτή. Ανέφερε πως αυτή τη στιγμή στο Νομό Χανίων είναι χωροθετημένες τρεις μαρίνες- καταφύγια τουριστικών σκαφών (Σούδα, Παλαιόχωρα, Κίσσαμος) και ότι «αυτές πρέπει να προχωρήσουν, αν πρέπει να χωροθετηθούν και άλλες αυτοί που θέλουν να τις χωροθετήσουνν».
Τέλος ανέφερε πως το συμβούλιο της τοπικής κοινότητας είναι το αρμοδιότερο θεσμικό όργανο να γνωμοτοδοτήσει για το παραπάνω θέμα προκειμένου η γνώμη του να κατατεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων.

• ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ: Αναζητείται η χρηματοδότηση (απαιτούνται 10.500.000 εκ. ευρώ). Όπως ανέφερε ο κ. Βιριράκης είχε κάνει μια πρώτη κουβέντα με τον αναπλ. Υπουργό οικονομικών κ. Σκυλακάκη κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στα Χανιά για ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης. Σημείωσε πως η κατασκευή και λειτουργιά του σταθμού θα συμβάλλει ώστε η Σούδα να γίνει Home Port για την κρουαζιέρα

• ΕΡΓΟ ΠΕΡΙΦΡΑΞΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΣΟΥΔΑΣ:Αναφορικά με το έργο της περίφραξης του εμπορικού λιμανιού της Σούδας που θα έπρεπε να είχε παραδοθεί ο κ. Βιριράκης ανέφερε πως «το έργο μας εκθέτει και το φέρουμε βαρέως που καθυστερεί. Δεν φταίμε εμείς ως υπηρεσία. Δόθηκε μια παράταση 5-6 μηνών στα έργα λόγω covid, αλλά χάσαμε όλη τη σεζόν. Εύκολο είναι να προχωρήσουμε σε διαδικασίες έκπτωσης του εργολάβου αλλά τότε το έργο δεν θα τελειώσει ποτέ». Απαντώντας εκπρόσωπος της εργοληπτικής εταιρείας που παραβρέθηκε στο συμβούλιο σημείωσε ότι καταβάλλει κάθε προσπάθεια προχωράει ένα έργο σε μικρό προϋπολογισμό και ότι οι καθυστερήσεις έχουν να κάνουν με «γραφειοκρατικές αγκυλώσεις» της υπηρεσίας .

• ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΝΑΥΑΓΙΟΥ: Το ζήτημα της απομάκρυνσης του ιστιοπλοϊκού σκάφους που έχει βυθιστεί κοντά στην είσοδο του αλιευτικού λιμανιού έβαλε ο πρώην δημοτικός σύμβουλος κ. Σταύρος Μυριδάκης με τον κ. Βιριράκη να απαντά πως έχουν γίνει ενέργειες με τους ιδιοκτήτες ώστε να αναλάβουν τη συγκεκριμένη εργασία.

 

• Γραφειοκρατία…

Ένα δείγμα των γραφειοκρατικών προβλημάτων που υψώνονται σε μια σειρά από έργα περιέγραψε ο κ. Δ. Βιριράκης. Μιλώντας για το σταθμό επιβατών ανέφερε πως για ένα στύλο που το ύψος του ξεπερνούσε το ύψος του κτηρίου του σταθμού επιβατών χρειάστηκε να κολλήσει η έγκριση της μελέτης για 17 μήνες και να χρειαστεί να επιληφθεί για το ζήτημα η ανώτερη αρχιτεκτονική επιτροπή της χώρας!

• Παράπονα για τον Μορώνη

«Την έκταση για το έργο στο Μορώνη την δώσαμε εμείς. Θεωρούμαι ότι βρίσκεται στη θετική κατεύθυνση αλλά έχουμε ένα παράπονο ότι δεν μας κάλεσαν στην έναρξη των εργασιών. Το μάθαμε από τα δημοσιεύματα…» ανέφερε μιλώντας για την έναρξη των εργασιών στο Μορώνη ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Δ. Βιριράκης αφήνοντας αιχμές σε βάρος του δήμου Χανίων. Στον κ. Βιριράκη απάντησε ο αντιδήμαρχος κ. Μιχ. Τσουπάκης που τόνισε πως Δήμος και Λιμενικό Ταμείο συνεργάζονται και δεν υπάρχει κανένα θέμα στις κοινές τους προσπάθειες.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα