Το μέγεθος της ανεπάρκειας του υφιστάμενου Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης αναδεικνύεται μέσα και από την τεχνική έκθεση που συντάχθηκε στο πλαίσιο της Μελέτης Οδικής Ασφάλειας.
Εκεί γίνεται μια ουσιαστική καταγραφή της επικινδυνότητας του δρόμου, καθώς αξιοποιήθηκαν στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα της τελευταίας επταετίας αλλά και μαρτυρίες κατοίκων.
Οπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (βλ. σελ. 6) μεταξύ των 12 σημείων στα οποία θα γίνουν παρεμβάσεις, περιλαμβάνονται και τρία τμήματα του δρόμου στα όρια του νομού Χανίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το τμήμα Κολυμπάρι – Μετόχι έχει χαρακτηριστεί επικίνδυνο από την Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης, ενώ το κυριότερο πρόβλημα είναι η έλλειψη τακτικής συντήρησης και η ανεπάρκεια του συστήματος απορροής ομβρίων.
Αντίστοιχο πρόβλημα υπάρχει και στο τμήμα Γεράνι – Σταλός, όπου τίθεται σοβαρό ζήτημα και με τον σχεδιασμό των ισόπεδων κόμβων.
Τα ίδια προβλήματα καταγράφηκαν και στο τμήμα Σούδα – Καλύβες, όπου έχουν σημειωθεί τα περισσότερα ατυχήματα και για τον λόγο αυτό μπαίνει σε πιο άμεση προτεραιότητα.
Τέλος, το τμήμα Βρύσες – Γεωργιούπολη έχει επίσης χαρακτηρισθεί υψηλής επικινδυνότητας από την Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης ενώ και αυτό έχει προβλήματα στην απορροή ομβρίων.
Γεγονός λοιπόν είναι ότι αυτή τη στιγμή ντόπιοι και επισκέπτες χρησιμοποιούν έναν δρόμο που δεν έχει καν τη στοιχειώδη υποδομή (απορροή ομβρίων). Επιβάλλεται λοιπόν να “τρέξει” το ταχύτερο δυνατόν η διαδικασία των παρεμβάσεων και να μην περιμένουμε τη χρονοβόρα διαδικασία της έναρξης εργασιών για έναν νέο αυτοκινητόδρομο.