Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Ανεπίτρεπτη παραχάραξη της Ιστορίας

Κύριε διευθυντά,

τις μέρες αυτές παρατηρείται μια κινητικότητα για λύση του Σκοπιανού ζητήματος. Απ’ ό,τι φαίνεται τείνει να γίνει μια υποχώρηση από Ελληνικής πλευράς στο θέμα του ονόματος και να αποδεχτεί το συνθετικό “Μακεδονία”. Μα πώς θα δεχτούμε κάτι τέτοιο αφού:

1) Πρόσφατα, προβλήθηκε σε ελληνικό κανάλι video -υπάρχει η δήλωση ακόμα στο internet- που ο Σκοπιανός πρόεδρος δήλωνε ξεκάθαρα ότι δεν είναι Μακεδόνες. Αυτό που δήλωνε στις 3/6/1992 «εμείς είμαστε Σλάβοι, δεν έχουμε καμιά σχέση με τον Μέγα Αλέξανδρο» ο ίδιος ο Grigorof δεν το “εκμεταλλεύτηκε” η ελληνική πλευρά, που με τις ανάλογες διπλωματικές προσπάθειες θα ‘χε λυθεί αυτό το πρόβλημα, αλλά ο μεν κ. Μητσοτάκης έλεγε ποιος θα θυμάται σε 10 χρόνια το όνομα, ο δε κ. Παπανδρέου έδωσε, μετά την αρχική συμφωνία του Σαμαρά, τη μεσοβέζικη λύση ΠΓΔΜ.

2) Προσωπικά θυμάμαι έντονα (είχα βγει στο μάθημα γι’ αυτό το θέμα) στο Δημοτικό σχολείο που υπήρχε ένας μεγάλος άτλαντας της περιοχής των Βαλκανίων στον οποίο η περιοχή των Σκοπίων αναφερόταν σαν Νοτιοσλαβία. ΝΟΤΙΟΣΛΑΒΙΑ. Αυτό το όνομα πρέπει να πάρει αυτό το κρατίδιο.

3) Σας στέλνω φωτοτυπία παλιού χάρτη της παλιάς Γιουγκοσλαβίας (δεν θυμάμαι από πού την είχα κρατήσει), όπου δεν υπάρχει πουθενά η λέξη Μακεδονία, ενώ υπάρχουν οι άλλες εθνότητες. Από πού, λοιπόν, και πότε ξεφύτρωσε στην επικράτεια της πρώην Γιουγκοσλαβίας η Μακεδονία;

Γιατί απεμπολούμε το καλύτερο κομμάτι της ιστορίας μας και δεχόμαστε να σφετερίζονται τον δικό μας πολιτισμό; Ως πότε θα υποκύπτουμε;

Ιωσήφ Μ. Βαρουξάκης, γιατρός


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

2 Comments

  1. Τα θερμά μας συγχαρητήρια στον γιατρό κ. Βαρουξάκη, γιατί άλλο πράγμα είναι η διαστρέβλωση της ιστορικής πραγματικότητας κι άλλο ο σεβασμός και η εκτίμηση των όποιων διαφορετικοτήτων και κληρονομουμένων υπαγωγών – καταβολών των λαών του κόσμου [θρησκεία, γλώσσα, εθνότητα, χρώμα, καταγωγή, κουλτούρα κ.λ.π]. Με εκτίμηση και τις καλύτερες ευχές για καλά Χρισστούγεννα και υγεία, προκοπή για το 2018. Γιώργος Καραγεωργίου, συντ/χος νομικός, κοινωνιολόγος ΧΑΝΙΑ

  2. Ατμομηχανή Ηρακλείου Κρήτης

    Το ζήτημα της ξεχασμένης ατμομηχανής του Ηρακλείου Κρήτης φέρνει στην επιφάνια με επιστολή του προς τον Σύλλογο Φίλων Καλαμάτας τα «Σ.Ν» τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Π. Θεοφανόπουλο και αρμοδίους φορείς ο κ. Νίκος Παπαχριστοδούλου. Σχετικά γράφει:.

    «Με απασχολεί ένα ζήτημα. Έχει να κάνει με μία ατμομηχανή που ο ΟΣΕ προσέφερε στον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης, το 1984, μετά από αίτημα μιας μικρής, τότε μαθήτριας, της Ειρήνης Χριστοφορίδη. Η εν λόγω μαθήτρια είχε απευθύνει επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας για να διαθέσει για την πόλη της τροχαίο υλικό των σιδηροδρόμων. Ο ΟΣΕ ανταποκρινόμενος στο αίτημα της διέθεσε μια ατμομηχανή από κάποιες που διέθετε.Ήταν η ατμομηχανή των σιδηροδρόμων Πελοποννήσου με στοιχεία Ζ1 και αριθμό 7538.Φορτώθηκε και μεταφέρθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης και επί 25 χρόνια κοσμούσε το λιμάνι της πόλης. Σημειωτέον ότι ο ΟΣΕ είχε ενημερώσει τον Δήμο Ηρακλείου ότι ναι μεν διαθέτει την ατμομηχανή αλλά η κυριότητα ανήκει στον ΟΣΕ {έγγραφο του ΟΣΕ 329229/28-3-1984].Παραδόξως και κάτω από αδιευκρίνιστες διαδικασίες ο Οργανισμός Λιμένα Κρήτης την παραχώρησε με διαγωνισμό σε εταιρία διάλυσης μετάλλων για να γίνει μετάλλευμα. Ο αείμνηστος Μιχάλης Αργυράκης [απεβίωσε το Πάσχα του 2011] είχε κάνει πολλές προσπάθειες να την μεταφέρει στο Πολεμικό Εθνολογικό Μουσείο που διατηρούσε και διατηρούν τα παιδιά του στην Επισκοπή Ηρακλείου Κρήτης. Όλες οι προσπάθειες απέβησαν μάταιες. Προσπάθησαν πολλοί [εφημερίδες-τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί να κάνουν κάτι προς την προσπάθεια αυτή αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει επιτευχθεί κάτι θετικό προς σωτηρία της ατμομηχανής [δεν γνωρίζω αν αυτή την στιγμή υπάρχει η εν λόγω ατμομηχανή]Έχω γράψει σε ΟΣΕ και διάφορους φορείς αλλά αποτέλεσμα μηδέν. Αν και εσείς μπορείτε να βοηθήσετε είμαι στην διάθεση σας να σας στείλω ότι υλικό έχω έχω στην διάθεση μου. Μπορείτε να βρείτε στοιχεία μέσω του διαδικτύου πληκτρολογώντας τα ονόματα Μιχάλης Αργυράκης, Ατμομηχανή Ηρακλείου και το όνομά μου. Τώρα σας στέλνω έγγραφο που έχω υποβάλλει στην Διοίκηση του ΟΣΕ για να λάβετε γνώση. Περιμένω νέα σας και σας παρακαλώ να βοηθήσετε για την σωτηρία της ατομοχανής η οποία είχε ξεκινήσει το ταξίδι της για την Κρήτη από την πόλη σας, την Καλαμάτα.

    Επιστολή Προς τον Διοικητή και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Σ.Ε.
    Κύριον Θεοφανόπουλο Παναγιώτη
    Καρόλου 1-3, Αθήνα 10437
    Αξιότιμε κύριε Διοικητά

    Το έτος 1983 μια μικρή μαθήτρια Γυμνασίου ή Λυκείου σχολείου του Ηρακλείου Κρήτης είχε την φαεινή ιδέα απευθυνόμενη στο Υπουργείο Παιδείας να κάνει μια πρόταση.Ζητούσε το ενδιαφέρον του εν λόγω Υπουργείου για την μεσολάβηση του στον ΟΣΕ και την εκ μέρους του διάθεση τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού για την τοποθέτηση του σε κεντρικό σημείο της πόλης που ζούσε και ζει.Πράγματι το Υπουργείο Παιδείας με το έγγραφο του ΣΤ2/399 από 17-2-1984 της Δ/νσης Ε.Μ.Δ., τμήμα Δ απεύθυνε το αίτημα της μαθήτριας, της Ειρήνης Χριστοφορίδη στον ΟΣΕ. Έγγραφο που υπόγραφε ο Διευθυντής του τμήματος κ. Κ. Στάμος.
    Στην συνέχεια ο ΟΣΕ με το έγγραφο του 329229 από 28-3-1984 προς τον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης γνωστοποιούσε ότι το αίτημα της μαθήτριας ικανοποιείται και ενέκρινε την διάθεση μιας ατμομηχανής, των πρώην ΣΠΑΠ και η οποία βρισκόταν στην πόλη της Καλαμάτας.
    Η ατμομηχανή είχε τα στοιχεία. Ζ1 με αριθμό 75381, βάρος 27,7 τόνων, μήκος 9 μέτρων, ύψος 3,8 μέτρων και πλάτος 2,75 μέτρων.
    Η ατμομηχανή αυτή φορτώθηκε σε ανάλογο όχημα και μέσω πλοίου της γραμμής μεταφέρθηκε στο Ηράκλειο και εκεί τοποθετήθηκε σε ειδικό βάθρο που ο Δήμος Ηρακλείου κατασκεύασε στο λιμάνι της πόλης, σύμφωνα με τις υποδείξεις του Ο.Σ.Ε.
    Ο Οργανισμός σας με το έγγραφο του αυτό ενημέρωνε τον Δήμο Ηρακλείου ότι η ατμομηχανή θα εξακολουθεί να έχει την κυριότητα της εν λόγω ατμομηχανής και το έγγραφο το υπέγραφε ο Υποδιοικητής του ΟΣΕ κ. Ποττάκης.
    Για 25 και πλέον χρόνια η ατμομηχανή κοσμούσε το λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης αλλά με απόφαση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, κακώς, διατέθηκε στην ΚΑΘΕΡΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ με το δ.τ. ΣΚΡΑΠ ΚΡΗΤΗΣ για διάλυση.
    Η ατμομηχανή μέχρι προ ημερών τουλάχιστον δε είχε διαλυθεί και εύχομαι να εξακολουθεί να βρίσκεται, αδιάλυτη, στις εγκαταστάσεις της ΚΑΘΕΡΗΣ, η ατμομηχανή που είναι δικής σας κυριότητας και άρα από εσάς εξαρτάται να αποσοβήσετε το έγκλημα που έχει δρομολογηθεί να γίνει εις βάρος μιας ιστορικής ατμομηχανής.
    Κατά την ταπεινή μου άποψη δύο λύσεις πρέπει να δοθούν.
    Η μία, να επιστραφεί στις εγκαταστάσεις σας και η άλλη να διατεθεί στον κύριο Μιχάλη Αργυράκη, Πρόεδρο του ΑΡΓΥΡΑΚΕΙΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ-ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ που εδρεύει στην Επισκοπή Ηρακλείου Κρήτης και ο οποίος έχει κάνει από ετών πρόταση στον ΕΔΙΣΥ και στον τότε διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Δημ. Ρουσσόπουλο.
    Εκτός του εγγράφου του ΟΣΕ στο οποίο αναφέρεται η κυριότητα του τροχαίου υλικού σας, υλικό που διετέθη στον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης το 1984, υπάρχει το έγγραφο του ΕΔΙΣΥ {ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ Α.Ε.] με τα στοιχεία 3015042/3-4-2009 προς τον Δήμο Ηρακλείου για τα περί κυριότητος του διατεθέντος σε αυτόν τροχαίου υλικού.
    Ο Δήμος Ηρακλείου, παρότι είχε γίνει αποδέκτης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού και παρότι όφειλε να διαφυλάξει την περιουσία του ΟΣΕ, με έγγραφο του 27510/9-6-2009, δηλαδή με δίμηνη καθυστέρηση, προς τον ΕΔΙΣΥ, απάντησε ότι ο Ο.Λ.Η. μέσω κάποιας διαδικασίας [αλήθεια ποια?] παραχώρησε την ατμομηχανή σε ιδιωτική εταιρεία για ανακύκλωση παλαιών σιδήρων [με τι ευκολία περιγράφεται η διάθεση] σαν να ήτανε ένα κενό κουτί αναψυκτικού και παρότι δεν του ανήκε..
    Ο Δήμος Ηρακλείου στο έγγραφο του γράφει ότι στο μεταξύ δέχθηκε έγγραφο με αριθμό πρωτ. 21811/17-3-2009 από τον κ. Μ. Αργυράκη κ.λ.π.-κ.λ.π.

    Δηλαδή?
    Δεν θέλω να κουράσω όλους τους αποδέκτες αυτού του εγγράφου.
    Το μόνο που επιθυμώ, ως απλός πολίτης είναι να σωθεί η εν λόγω ατμομηχανή.
    Ο ΟΣΕ έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο για την τύχη της
    Ευελπιστώ ότι ο Οργανισμός σας θα προβεί στις δέουσες νομικές ενέργειες για να διασώσει την ατμομηχανή που ο ΟΣΕ ικανοποιώντας ένα αίτημα μιας μικρής μαθήτριας έσπευσε να διαθέσει το τροχαίο υλικό.
    Χαίρομαι ιδιαίτερα για την πρωτοβουλία της μαθήτριας Ειρήνης Χριστοφορίδη διότι, μεταγενέστερα και χωρίς να γνωρίζω την όλη υπόθεση, έχω απευθυνθεί στους μέχρι τώρα χρηματίσαντες Υπουργούς Μεταφορών, αρχής γενομένης όταν στο Υπουργείο Υπουργός ήταν ο κ.Στ. Τζουμάκας χωρίς ωστόσο να έχω λάβει κάποια σχετική απάντηση.
    Πρόσφατα μάλιστα την ίδια πρόταση την έκανα και στον Υπουργό κ.Δημ. Ρέππα ο οποίος μέσω ενός συνεργάτη του μου άφησε ελπίδες ότι θα μελετηθεί και η δική μου πρόταση.
    Είμαι γιος σιδηροδρομικού και για τον λόγο αυτό έχω ένα επί πλέον λόγο να αγαπώ τον σιδηρόδρομο και να ενδιαφέρομαι να τον γνωρίσουν Έλληνες πολίτες που ζουν σε παραμεθόριες περιοχές και ιδιαίτερα σε νησιά και μερικοί κάτοικοι τους, πιθανόν να μην έχουν αντικρύσει σιδηρόδρομο.Ο λαός της Κρήτης διακαώς ο οποίος διακαώς επιθυμεί την ύπαρξη σιδηροδρομικού δικτύου στο νησί του πρέπει να απαιτήσει και αυτός στην διάσωση της ατμομηχανής.
    Η κυρία Ειρήνη Χριστοφορίδη στην οποία κοινοποιώ το παρόν έγγραφό μου, παρακαλείται να συντελέσει τα μέγιστα προς την κατεύθυνση αυτή αφού σε αυτήν ανήκε η πρωτοβουλία αυτή.
    Κύριε Διοικητά σας παρακαλώ δώσετε τις δέουσες εντολές για να προληφθεί αυτό το έγκλημα που επιχειρείται.
    Με κάθε τιμή
    Παπαχριστοδούλου Θ. Νικόλαος
    Ομήρου 39 12243 Αιγάλεω

    Επιστολή μου γραμμένη από ετών και μέσω της οποίας σας παρακαλώ να φροντίσετε, αν είναι δυνατόν και εφόσον υπάρχει ακόμη η ατμομηχανή, να κάνετε κάτι για την σωτηρία της. Καλές γιορτές. 18-12-2015

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα