Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Αγγλία – Χανιά με ποδήλατο! (φωτ.)

Από την Κορνουάλη της Νοτιοδυτικής Αγγλίας στα Χανιά με…ποδήλατο για ένα ζευγάρι Βρετανών! Ο 64χρονος ξυλουργός Bill Griffiths και η σύντροφος του 55χρονη δικηγόρος Sara Trumper ποδηλάτησαν για πάνω από ενάμιση μήνα περνώντας κάθετα τη Γαλλία, έπειτα την Ιταλία και την κεντρική Ελλάδα για να φτάσουν στο Νεροχώρι Αποκορώνου στο σπίτι που έχουν αγοράσει εδώ και 4 χρόνια.

Tους βρίσκουμε να ξεκουράζονται στην αυλή του σπιτιού τους με θέα το μοναδικό φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Ξεκίνησαν το ταξίδι τους στις 14 Απριλίου και ήταν στο δρόμο καθημερινά για πολλά χιλιόμετρα έως ότου φτάσουν στην Κρήτη.
«Για τους Βρετανούς ποδηλάτες είναι συνηθισμένο να κάνουν μια διαδρομή με ποδήλατο από την Κορνουάλη μέχρι τη Σκωτία! Όμως επειδή ο καιρός είναι βροχερός και φέτος ειδικά ήταν πολύ άστατος αποφασίσαμε να πάμε νότια από το σπίτι μας στην Κορνουάλη ,στο σπίτι μας στο Νεροχώρι στα Χανιά» μας εξηγεί ο Βill, που μετά τα Χριστούγεννα ξεκίνησε την προπόνηση του ώστε να μπορέσει να αποκτήσει την αναγκαία φυσική κατάσταση για ένα τέτοιο ταξίδι.
Και οι δύο είχαν μικρή σχέση με το ποδήλατο, απλά έκαναν μερικά χιλιόμετρα κάθε μέρα.
«Στους φίλους μας φάνηκε πολύ τρελό αυτό που θα επιχειρούσαμε αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν μια πολύ διασκεδαστική εμπειρία» αναφέρει η Sara.
Από το Dover πήγαν στο St. Malo, στη Rennes, και στη Nantes, δυτική Γαλλική ακτή και από εκεί διαγώνια μεσω της Τουλούζ μέχρι τις Μεσογειακές ακτές και στη συνέχεια παράλληλα με την ακτή, πέρασαν τα Γαλλο-ιταλικά σύνορα. Πάρμα, Μόντενα, Ραβένα και από εκεί νότια μέχρι το Μπάρι από όπου ταξίδεψαν με πλοίο μέχρι την Πάτρα.
«Ξεκινήσαμε κάνοντας 18 χλμ. την ημέρα αλλά κάθε μέρα αυξάναμε την απόσταση που ποδηλατούσαμε. Φτάσαμε να κάνουμε και 115 χιλ. την ημέρα. Κατά μέσο όρο κάναμε 45 χλμ. την ημέρα, ενώ μόνο δύο ημέρες ξεκουραστήκαμε» λέει η Sara.

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ
Κάνοντας ένα τόσο μεγάλο ταξίδι οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν πολλές και ξεχωριστές. «Μια μεγάλη πρόκληση ήταν το ανεβοκατέβασμα στα βουνά, στις μεγάλες ανηφόρες. Αυτό ήταν ένα σοβαρό πρόβλημα ειδικά στην Ιταλία. Με τις αρχές δεν είχαμε κανένα θέμα, ενώ και οι άνθρωποι που συναντήσαμε στο ταξίδι ήταν πολύ φιλικοί. Που φάγαμε το πιο ωραίο φαγητό; Σίγουρα στην Ελλάδα! Από την άλλη στην Ελλάδα οι οδηγοί δεν είναι τόσο προσεκτικοί με τους ποδηλάτες. Η Γαλλία πάλι είναι ιδανική για ποδήλατο. Θαυμάσιοι δρόμοι, πολύ καλή σήμανση, όλα εύκολα!» θυμάται o Bill.

Η Σάρα πάλι δηλώνει ενθουσιασμένη από το φυσικό περιβάλλον της Γαλλίας. «Λιβάδια, κανάλια, καλλιέργειες. Απολαύσαμε τη φύση! Είχαμε ένα app για ποδηλάτες που μας έδινε διαδρομές έτσι κινούμασταν κυρίως από μικρούς δρόμους και όχι τις μεγάλες λεωφόρους και αυτό ήταν καλό. Αρνητική εμπειρία ίσως τα πολλά σκουπίδια που βρήκαμε στην Πελοπόννησο, ενώ στην Ιταλία βρεθήκαμε στη μέση του πουθενά όταν ξέσπασε μια πολύ ισχυρή καταιγίδα. Φοβηθήκαμε και αναζητήσαμε καταφύγιο το οποίο και βρήκαμε με μεγάλη δυσκολία» λέει.
Όσο για τον Bill δεν θα ξεχάσει άλλο ένα συμβάν. «Ήμασταν στην Ιταλία σε μια αγροτική περιοχή όπου ψέκαζαν καλλιέργειες από ροδάκινα . Η μυρωδιά από τα φάρμακα ήταν τόσο έντονη που πραγματικά τρομοκρατήθηκα για το τι τρώμε!».

Μας μιλάνε για το ημερήσιο πρόγραμμα τους αυτές τις ημέρες που ήταν στους δρόμους της Ευρώπης. Ξύπνημα στις 7.30, μέσα σε μια ώρα περίπου έπαιρναν το πρωινό τους. Στη συνέχεια στο δρόμο με τα ποδήλατα. Σταματούσα στη 1 για να αγοράσουν κάποια πράγματα από mini market για το μεσημεριανό τους και έπειτα για να επιλέξουν το κατάλυμα τους (μοτέλ, δωμάτια) για το βράδυ. Ποδηλατούσαν μέχρι τις 6 με 7 το απόγευμα μέχρι το ξενοδοχείο που θα έμεναν, έκαναν μπάνιο και κοιμόταν καλά! «Ένα καλό με την Ελλάδα είναι ότι βρίσκεις ότι θέλεις. Στην Ιταλία στο ξενοδοχείο έλεγαν ότι το φαγητό σερβίρονταν μέχρι τις 8 το βράδυ. Αν δεν ήσουν εκεί το έχανες. Αντίθετα στην Ελλάδα πάντα βρίσκεις αυτό που θέλει και όποτε το θέλεις» είναι τα λόγια του Bill.
Όσο για το αν θα πρότειναν και σε άλλους να δοκιμάσουν την εμπειρία η απάντηση και των δύο είναι καταφατική. «Αν έχεις χρόνο, σίγουρα μπορείς» είναι τα λόγια τους.

Το ταξίδι σε νούμερα

• 2.100…τα χιλιόμετρα που διένυσαν.
• 5… λίτρα νερό για τον καθένα καθημερινά.
• 4… λάστιχα χρειάστηκε να αλλάξουν.
• 12… φορές άλλαξαν σαμπρέλες.
• 1… πετάλι καταστράφηκε.
• 1… ατύχημα ευτυχώς ελαφρύ από πτώση.

Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία