Προβληματισμός επικρατεί και στην ενδοχώρα του νομού Χανίων για τη μείωση των ταξιδιωτών που επιφέρει η περικοπή αεροπορικών δρομολογίων στο αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης”.
H “Eνωση Iδιοκτητών Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Nοτιοδυτικής Κρήτης, σε ανοιχτή επιστολή της προς τη Fraport εκφράζει τον προβληματισμό της για τη διαχείριση του αεροδρομίου.
Αναλυτικά στην επιστολή που υπογράφει ο πρόεδρος της Ένωσης Χρυσοβαλάντης Σταθάκης, αναφέρονται τα εξής:
«Κύριοι,
Ο αερολιμένας Χανίων αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου επισκεπτών για όλο το Νομό Χανίων αλλά και του Ρεθύμνου και αυτό τον καθιστά τον κύριο μοχλό ανάπτυξης όχι μόνο για την πόλη των Χανίων αλλά και για την περιφέρεια και των δύο Νομών. Από την ημέρα ανάληψης του αεροδρομίου Χανιων από την εταιρεία σας με μια προσεκτική ματιά στα στοιχεία προκύπτουν ανησυχητικά συμπεράσματα.
Κατά τα προηγούμενα τρία έτη έχει επιτευχθεί μια συνολική αύξηση των επισκεπτών κατά 70%. Το αποτέλεσμα αυτό είχε προέλθει από συνεργασία επαγγελματιών πολιτών και θεσμικών φορέων όλου του νομού Χανίων. Η αύξηση των αφίξεων στο αεροδρόμιο παρέσυρε σε μία αισθητή βελτίωση τις παρεχόμενες υπηρεσίες με αποτέλεσμα το εισόδημα από το τουριστικό προϊόν να διαχέεται προς όλους τους επαγγελματίες .
Η δομή των τουριστικών επιχειρήσεων του Νομού μας όσο αφορά τις υπηρεσίες διαμονής και εστίασης αλλά και παροχής υπηρεσιών αποτελούνται κυρίως από μικρομεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις. Ενοικιαζόμενα δωμάτια, πολυτελείς κατοικίες, βίλες, μικρά μπουτίκ καταλύματα που γεμίζουν τόσο με τις παραδοσιακές ΟΤΑ (booking.com,Expedia) όσο και μέσω Αirbnb. Το εισόδημα των προαναφερθέντων επιχειρήσεων κινήθηκε ανοδικά τα τελευταία χρόνια.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι με τις εταιρείες χαμηλού κόστους κινούνται πελάτες με εμπειρία στα ταξίδια και οικονομικά εύρωστοι που επιλέγουν μόνοι τους, τόσο την αεροπορική όσο και το κατάλυμα διαμονής τους. Η τάση αυτή του individual traveler είναι πλέον μια παγκόσμια σταθερά της τουριστικής βιομηχανίας και συνιστά το πιο παρεξηγημένο σημείο των εταιρειών χαμηλού κόστους. Οι εταιρίες αυτές επειδή στηρίζονται στον τζίρο χρησιμοποιώντας σύγχρονα και ασφαλή αεροπλάνα εφαρμόζοντας οικονομίες κλίμακος και φυσικά αξιοποιώντας οικονομικές ευκαιρίες, μπορούν να προσφέρουν φθηνά εισιτήρια.
Οι πελάτες που τις προτιμούν δε σημαίνει ότι είναι πελάτες δεύτερης κατηγορίας. Είναι επισκέπτες που έχουν ταξιδέψει πολλές φορές μόνοι τους και πλέον έχουν την εμπειρία και σιγουριά να μην επιλέξουν ένα παραδοσιακό τουριστικό πρακτορείο για τις διακοπές τους.
Επίσης οι LOW COST έδωσαν τη δυνατότητα σε επισκέπτες να έρθουν απευθείας στα Χανιά από πόλεις που στο παρελθόν θα ήταν αδιανόητο να επιλέξουν για διακοπές το νομό μας. Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό δεν είναι ότι καλύτερο να αλλάζεις 2-3 αεροπλάνα για να φτάσεις στον προορισμό σου. Η διαδικασία αυτή αφορά στον ίδιο βαθμό και εμάς ως ταξιδιώτες.
Η έκδηλη ανησυχία μας είναι ότι η πολιτική που θα εφαρμόσετε θα απομακρύνει τις low cost εταιρείες από το αεροδρόμιο Χανίων, με καταστροφικά αποτελέσματα για τις μικρές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών διαμονής για τις επιχειρήσεις εστίασης, ενοικιάσεις αυτοκινήτων και τελικά στο σύνολο όλους τους επαγγελματίες που έμμεσα ή άμεσα εμπλέκονται με τον Τουρισμό.
Φόβος μας είναι ότι το αεροδρόμιο θα μετατραπεί σε ένα μικρό αεροδρόμιο που θα δέχεται μόνο πτήσεις που θα αφορούν πελάτες που θα έχουν προαγοράσει ένα ολοκληρωμένο πακέτο διαμονής και μετακινήσης. Ελπίζουμε η σχεδιαζόμενη πολιτική να μη το μετατρέψει σε εργαλείο ανάπτυξης μόνο για τον all inclusive τουρισμό,άλλωστε αυτό θα συνιστουσε φιλοσοφία παραγωγής και όχι Marketing. Σε καμία περίπτωση δεν θα βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη και εξειδίκευση του Τουριστικού προιόντος.
Πιστεύουμε ότι το αεροδρόμιο Χανίων θα λειτουργήσει με αποδοτικό τρόπο για όλους αν: 1.Παραμείνει Φθηνό και ανταγωνιστικό 2.Συνεχίσει η αυξητική τάση των επιβατών με τη σημερινή αναλογία LCC και TO 3.Υπάρχουν διεθνείς πτήσεις αλλά και διασύνδεση με άλλες πόλεις του εσωτερικού όλο το χρόνο. 4.Να παραμείνουν οι υπάρχουσες και να προσελκύσουμε κι άλλες αεροπορικές εταιρείες , που προσφέρουν ελεύθερα, σε ανταγωνιστικές τιμές εισιτήρια για πελάτες που επιλέγουν να κινηθούν ελεύθερα σε όλο το νησί.
Ζητούμε η εφαρμοζόμενη πολιτική από μέρους σας, στο αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης, να προσφέρει κίνητρα και διευκολύνσεις για την περαιτέρω εδραίωση και προσέλκυση LOW COST εταιριών και όχι μόνο, που θα δραστηριοποιούνται και το χειμώνα. Θεωρούμε το στοιχείο αυτό απαραίτητο για την περαιτέρω αύξηση των επισκεπτών όλο το χρόνο στοιχείο που θα εξασφαλίσει την απαιτούμενη κερδοφορία».
Μειώθηκαν οι θέσεις στάθμευσης αεροπλάνων
Διαψεύδονται εν τω μεταξύ οι ισχυρισμοί στελεχών της Fraport περί άυξηση των θέσεων στάθμευση στο “Δασκαλογιάννης”. «Όταν συνταξιοδοτήθηκα τον Οκτώβριο του 2015 οι θέσεις στάθμευσης αεροπλάνων ήταν 11, πως η Fraport τις έβγαλε…5 είναι κάτι που πρέπει να απαντήσει η ίδια» ανάφερε στα “Χ.Ν.” ο πρώην αερολιμέναρχης του “ Δασκαλογιάννης” κ. Σταύρος Καστρινάκης. Χαρακτηριστικά ο κ. Καστρινάκης σημείωσε πως «όταν ανέλαβα την ευθύνη του αεροδρομίου το Νοέμβριο 2010 οι θέσεις στάθμευσης αεροσκάφων ήταν 8. Φτιάξαμε άλλες 3 θέσεις μπροστά στον παλιό αεροσταθμό, που πιστοποιήθηκαν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και έτσι θυμάμαι καλά πως όταν έφυγα τον Οκτώβριο του 2015 οι θέσεις στάθμευσης ήταν 11. Οι τρεις αυτές θέσεις έγιναν σε συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία και μια εξ’ αυτών τα καλοκαίρια χρησιμοποιούνταν για τη στάθμευση του ελικοπτέρου. Οι θέσεις στάθμευσης όμως ήταν σίγουρα 11. Τώρα αυτά που λέει η Fraport ότι οι θέσεις στάθμευσης ήταν 5 και θα φτιάξει άλλες 5 να τις κάνει 10 δεν ξέρω τι εννοεί».
Κάνω μια απλη ερωτηση…..Ερωτηθηκε κανεις στα Χανια για την εκχώρηση της διαχείρισης του αεροδρομίου Χανιων στη Fraport?Εννοείται κανεις!!!!!!!!!Α ξεχασα μονο κατι συμπολιτες μας που δηλωναν ‘επιφανεις’ των Χανιων…..και υπογραφαν χαρτια να παραχωρηθει το αεροδρόμιο Χανιων με κλειστα ματια….αυτό θα πει και τεχνοκρατης και επιφανεις…..χαχαχα ε ρε γλεντια!!!!!!
Τα Χανιά καταστρέφονται κανονικά! ο τουρισμός ήδη πηγαίνει στο Ηράκλειο και υπολογίζονται χαμένα χρήματα 100.000.000 ευρώ.