Να μην χαθεί καμία θέση στάθμευσης στην περιοχή ανάπλασης των 30 αστικών τετραγώνων (Κισσάμου – Κυδωνίας – Καραϊσκάκη – Μάρκου Μπότσαρη) στο κέντρο της πόλης ζήτησαν κάτοικοι της περιοχής στο συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας. Μάλιστα το συμβούλιο ομόφωνα έκανε δεκτό το αίτημά τους υιοθετώντας την εισήγηση του συμβούλου κ. Νεκτάριου Τζομπανάκη και υποσχέθηκε ότι το θέμα θα έλθει και στο Δημοτικό Συμβούλιο προκειμένου να συζητηθεί.
Κάτοικος της περιοχής ανέφερε πως για τη περιοχή ίσχυε ένας κανονισμός με βάση τον οποίο για την έκδοση άδειας για 6 διαμερίσματα «ήμασταν υποχρεωμένοι και πληρώναμε για 6 θέσεις στάθμευσης στο δημοτικό πάρκιγκ που τότε θα γινόταν στην Περίδου. Το πάρκινγκ έγινε, οι θέσεις δεν μας δόθηκαν ποτέ! Πάνε να μετατρέψουν το κέντρο της πόλης σε χώρο μόνο για τους τουρίστες». Ο ίδιος επισήμανε πως προεκλογικά είχε επαφή με το δήμαρχο και τον αντιδήμαρχο τεχνικών υπηρεσιών. «Επικοινώνησαν με την υπεύθυνη του έργου και μου την έβαλαν σε ανοικτή ακρόαση. Μου είπε να μην ανησυχούμε και πως το 75% των θέσεων στάθμευσης θα διατηρηθούν και ησύχασα. Δυστυχώς φαίνεται ότι εξαπατήθηκα».
Άλλος κάτοικος που δήλωσε μηχανικός, επισήμανε πως με βάση τους υπολογισμούς του στο χώρο των 30 αστικών τετραγώνων αλλά και στην περιοχή των Νέων Καταστημάτων χάνονται 425 θέσεις στάθμευσης! «Γιατί να είναι 3 μέτρα πλάτος τα πεζοδρόμια στην Γρηγορίου Ε΄, στην Κωνσταντινουπόλεως; Ναι να γίνουν πεζοδρόμια ενάμιση μέτρο για να μπορούν να σταθμεύουν και οι κάτοικοι» είπε χαρακτηριστικά, ενώ άλλη κάτοικος επισήμανε πως το κέντρο έχει γίνει αφιλόξενο για τους μόνιμους κατοίκους. Μιλώντας ο σύμβουλος κ. Νεκτάριος Τζομπανάκης ρώτησε αν έχει γίνει καταμέτρηση του πληθυσμού και πόσες οικογένειες βρίσκονται στα οικοδομικά τετράγωνα. «Αν πεζοδρομηθούν οι δρόμοι και χαθούν θέσεις στάθμευσης θα πρέπει να βρεθούν λύσεις. Λύσεις που όπως συζήτησα με τους κατοίκους είναι διατεθειμένοι να δεχτούν, να μην παρκάρουν έξω από το σπίτι τους αλλά να πηγαίνουν πχ στο δημοτικό πάρκιγκ. Εξάλλου υπάρχουν άνθρωποι που για την έκδοση ή την επέκταση της άδειας οικοδομής πλήρωσαν για θέση στάθμευσης» είπε ο κ. Τζομπανάκης ζητώντας παράλληλα «να διασφαλιστούν οι θέσεις στάθμευσης όχι όπως στην παλιά πόλη που έχουν αφήσει ένα τμήμα του δρόμου και παρκάρει όποιος θέλει και όχι ο κάτοικος. Και να μην ξανακούσουμε για τη δημοτική αστυνομία. Το άκουσα το 2019, το 2020, το 2021, το 2022 ότι στο τέλος του χρόνου θα έχουμε δημοτική αστυνομία και ακόμη δεν έχουμε, ούτε θα έχουμε».
Η ΑΠΟΦΑΣΗ
Το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας έκανε αποδεκτή την εισήγηση του κ. Τζομπανάκη και ψήφισε ομόφωνα τις προτάσεις του:
1. Καταμέτρηση των διαμερισμάτων (κατοικίες) και μονοκατοικιών που υπάρχουν στην περιοχή όπου θα γίνει το παραπάνω έργο.
2. Την οριοθέτηση και διασφάλιση (βάση αρχιτεκτονικού σχεδίου ανάπλασης) τις θέσεις πάρκινγκ για τους μόνιμους κατοίκους. (με ένα πρόχειρο υπολογισμό ξεπερνούν τις 500 οικογένειες)
3. Σε περίπτωση που δεν προβλέπονται τόσες θέσεις πάρκινγκ από την ανάπλαση να δοθούν στους κατοίκους θέσεις στο δημοτικό χώρο στάθμευσης, με προτεραιότητα και μειωμένο αντίτιμο.
4. Η διασφάλιση των θέσεων θα μπορεί να γίνει και με κάμερες με τους όρους και τις προϋποθέσεις υπαγόμενες από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία έτσι ώστε να μην έρχεται σε δύσκολη θέση ο μόνιμος κάτοικος να κάνει αυτός τον τροχονόμο.
5. Υπάρχουν κατοικίες που κατά την έκδοση της οικοδομικής άδειας έχουν πληρώσει το παράβολο για την θέση πάρκινγκ. Πιθανότατα οι άδειες αυτές να έχουν δικαιωματική και νόμιμη πρόσβαση στο δημοτικό χώρο στάθμευσης. Με την εισήγηση αυτή ζητάμε έστω και την τελευταία στιγμή να μεριμνήσει ο Δήμος για το παραπάνω πρόβλημα που αν δεν λυθεί θα αναγκάσει πολλές οικογένειες να εγκαταλείψουν τις κατοικίες τους (όπως έγινε και στην παλιά πόλη) μετατρέποντας τις σε κατοικίες βραχυχρόνιας μίσθωσης, κάτι που δεν είναι υγιή για μία πόλη όπως τα Χανιά. Οι αναπλάσεις γίνονται με γνώμονα τον πολίτη και όχι το χρήμα, έτσι όταν γίνεται μια μελέτη σε τόσο μεγάλο έργο (30 οικοδομικά τετράγωνα) ο μελετητής θα πρέπει η ματιά του να είναι και προς τα πάνω, βλέποντας τις πολυκατοικίες που σίγουρα δεν κατοικούν περιστέρια αλλά άνθρωποι και να έχει ζητήσει την καταγραφή τους και ως κοινωνική οντότητα (υπερήλικες. Αμεα κ.α.)».
Αυτά δεν είναι λογικά. Πρώτα εξασφαλίζονται χώροι στάθμευσης και μετά γίνονται πεζοδρομήσεις. Ετοιμαστείτε για ατελείωτο μποτιλιάρισμα