Προβληματισμένοι εμφανίζονται κάτοικοι της Σούδας που μίλησαν στα “Χανιώτικα νέα” για την προοπτική δημιουργίας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Πέρα Πλατάνι, που θα λειτουργεί με υγραέριο LPG (μίγμα προπανίου και βουτανίου), μετά τη σχετική αδειοδότηση της Ρ.Α.Ε. στον Ομιλο Βαρδινογιάννη.
Οπως επισημαίνουν, η περιοχή της Σούδας ήδη είναι επιβαρυμένη από διάφορες εγκαταστάσεις και δραστηριότητες (Ναύσταθμος, Βάση, κ.α.) και θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο με τη συγκεκριμένη επένδυση.
Παράλληλα, έχοντας -οι μεγαλύτεροι- νωπές τις μνήμες από την έκρηξη του “Πανορμίτη”, την 1η Οκτωβρίου 1979, εκφράζουν φόβους μη τυχόν επαναληφθεί κάποιο παρόμοιο δυστύχημα.
Ζητούν, εφόσον προχωρήσει η εγκατάσταση της μονάδας να διασφαλιστεί η ασφάλεια της περιοχής.
Ακόμη, εκφράζουν φόβους μη τυχόν η συγκεκριμένη επένδυση επηρεάσει αρνητικά την κρουαζιέρα που αναπτύσσεται στο λιμάνι της Σούδας.
Πάντως, άλλοι βλέπουν με θετικό μάτι, εφόσον, όπως ξεκαθαρίζουν, διασφαλιστεί ότι δεν θα επιβαρυνθεί το περιβάλλον, την εγκατάσταση της μονάδας καθώς θεωρούν ότι θα ανοίξει θέσεις εργασίας για κατοίκους της περιοχής.
Τα “Χανιώτικα νέα” απευθύνθηκαν και στον πρώην δήμαρχο Σούδας, Γιάννη Περάκη, ο οποίος παλαιότερα είχε αντιδράσει στις εγκαταστάσεις καυσίμων στο Πλατάνι (Μαμιδάκη) αλλά επιφυλάχθηκε να πάρει θέση μετά από τη συζήτηση του νέου θέματος στο συμβούλιο της Σούδας.
«Υπερβολή»
«Εχουμε φορτωθεί πάρα πολλά εδώ. Και νομίζω ότι αυτό περιττεύει να γίνει. Είναι υπερβολή. Είναι τόσα πολλά εδώ γύρω μας που αν κάτι γίνει, όπως ο Πανορμίτης, θα την πληρώσουμε πάλι, θα διαλύσουμε. Λοιπόν καλύτερα είναι να μην επιτρέψουν να γίνει τίποτα», μας λέει ο κ. Δημήτρης.
«Θα επιβαρύνει»
«Είναι βαρέας όχλησης. Σίγουρα θα επιβαρύνει την περιοχή. Σίγουρα θα δημιουργήσει πρόβλημα με τις κρουαζιέρες. Γιατί ξέρετε ότι θέλουν κάποια χιλιομετρική απόσταση από τα καύσιμα», εκτιμά ο κ. Σταμάτης.
Από την άλλη μεριά, όπως αναφέρει, «θα αναβαθμίσει σίγουρα την περιοχή γιατί θα κάνει κομβικά σημεία. Εκεί (στο Πλατάνι) δεν μπορεί να γίνει τίποτα άλλο εκτός από αυτές τις επενδύσεις. Είναι πολύ λεπτό το ζήτημα. Είναι περιβαλλοντικό, είναι αναπτυξιακό…».
Ο ίδιος αναφέρει ότι «οι εκλεγμένοι στην Αντιπεριφέρεια δεν έκαναν τίποτα» και εκφράζει την ευχή «να μη γίνει κανένα ατύχημα όπως το ‘79 του Πανορμίτη, να σηκωθούμε όλοι στον αέρα εδώ».
Ακόμα θυμίζει ότι στη Σούδα το 1990 είχε δημιουργηθεί ο Σύλλογος “Ακταία” που είχε περιβαλλοντικές δράσεις (για τον κόλπο και τα καύσιμα και διερωτάται: «Που είναι αυτός ο Σύλλογος; Ποιος τη δημιούργησε. Ποιοι την αποτελούσαν;».
Επιβάρυνση
«Δεν ξέρω κατ’ αρχήν αν υπάρχει ασφάλεια για το καράβι (σημ.: που θα μεταφέρει υλικό για τη μονάδα). Θα παιδεύεται. Εκτός αν κάνουν κάποιο μεγάλο λιμενοβραχίονα. Αλλά δεν σταματάει εκεί. Η περιοχή είναι επιβαρυμένη. Από τη μια μεριά ο Ναύσταθμος, από την άλλη οι δεξαμενές», αναφέρει ο κ. Μανώλης.
«Να μη γίνουν»
«Να μη γίνουν. Μπορούν να το κάνουν σε άλλη περιοχή, να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας. Εκεί είναι τουριστικό μέρος» λέει ο κ. Στέλιος ο οποίος θεωρεί ότι θα επιβαρυνθεί περισσότερο η Σούδα με αυτές τις εγκαταστάσεις.
«Θα δουλέψουν οικογένειες»
«Εγώ είμαι υπέρ της απόφασης αυτής γιατί θα κάνει καλό στον κόλπο της Σούδας και πάνω απ’ όλα θα δουλέψουν και πολλές οικογένειες εκεί μέσα. Πιστεύω ότι δεν θα επιβαρυνθεί η πόλη. Οτι θα είναι όλα μελετημένα και δεν θα υπάρξει περιβαλλοντικό κακό», αναφέρει ο Νικόλαος.
«Γιατί όχι;»
«Εγώ είμαι υπέρ της ανάπτυξης. Οχι υπέρ του υποβαθμισμού του τόπου μας. Εάν δεν ενοχλεί περιβαλλοντικά, θα δουλέψουν και οι άνθρωποι. Εάν δεν ενοχλεί κατοικημένες περιοχές, γιατί να μη γίνει;», λέει ο Κυριάκος.