«……Ολα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν…»
Ρασούλης
Το ζήσαμε κι αυτό: Να μας κουνά το δάκτυλο ο βουλευτής Ηρακλείου κ. Αυγενάκης, ο οποίος αφού επισκέφθηκε το αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης”, μας μάλωσε, γιατί η επενδύτρια γερμανική εταιρεία “Fraport” είναι ενοχλημένη από τις καθυστερήσεις και τις παλινωδίες της κυβέρνησης, αφού πρόκειται για φοβερή συμφωνία, η οποία είναι επικερδής για τη χώρα και στερεί έτσι η κυβέρνηση χρήματα από την ελληνική οικονομία.
Επειδή απ ότι φαίνεται ο τομεάρχης της ΝΔ για τις υποδομές δεν μας παίρνει στα σοβαρά εμάς τους Χανιώτες… δεν θα δώσουμε σημασία στα φαιδρά που ήρθε να μας πει εδώ στο σπίτι μας. Και πρώτα – πρώτα αν έχει τόση πρεμούρα για το ξεπούλημα κρατικής περιουσίας, να ξεκινήσει από το δικό τους αεροδρόμιο αυτό του Ηρακλείου ή καλύτερα να μας πει, γιατί η τότε κυβέρνησή του, δεν το συμπεριέλαβε στα αεροδρόμια προς πώληση. Ο κ. Αυγενάκης όφειλε να γνωρίζει, ότι τα έσοδα από το ξεπούλημα της κρατικής περιουσίας, δεν τα στερείται η ελληνική οικονομία, αλλά οι δανειστές… έτσι συμφώνησε η κυβέρνηση του κ. Σαμαρά: Τα έσοδα από την πώληση των ασημικών μας θα πηγαίνουν στο σύνολό τους στους δανειστές ή κάνω λάθος; Απ’ ότι φαίνεται όμως δεν έχει διαβάσει ούτε αυτός τις μνημονιακές πολιτικές, που ψήφιζε στη Βουλή. Κι αφού δεν γνώριζε αυτά που ψήφιζε ο ίδιος, δεν απαιτούμε βέβαια να γνωρίζει τις θέσεις του χανιώτικου λαού, αλλά και των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που τον εκπροσωπούν στη Βουλή. Η μια και μοναδική θέση ήταν όχι στο ξεπούλημα των αεροδρομίων και ιδιαίτερα αυτό που αφορά εμάς άμεσα του δικού μας αεροδρομίου. Ακόμα δεν γνωρίζει ή κάνει πως δεν γνωρίζει ο Ηρακλειώτης βουλευτής ότι το συνολικό τίμημα και για τα 14 αεροδρόμια, του 1,2 δισ. ευρώ είναι πολύ χαμηλό αν το συγκρίνουμε μάλιστα με τα 3 δισ. για τα 10 αεροδρόμια της Πορτογαλίας που πλήρωσε η Γαλλική εταιρεία Vinci Γιαυτό υπήρξε άλλωστε και εισαγγελική παρέμβαση από την προϊσταμένη της εισαγγελίας της διαφθοράς, για την πολύ χαμηλή αποτίμηση του ΤΑΪΠΕΔ, που απαιτούσε 350 εκατ. ως το ελάχιστο τίμημα παραχώρησης τους. Και βέβαια για να ξέρουμε και τι λέμε, εδώ δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση κρατικής περιουσίας, αλλά για αλλαγή ιδιοκτήτη κράτους. Αντί του ελληνικού δημοσίου θα τα ελέγχει για 40 + 10 χρόνια το Γερμανικό δημόσιο, το οποίο θα επωφελείται και τα κέρδη από τη βαριά μας βιομηχανία που είναι ο τουρισμός.
Αλλά ας αφήσουμε τον τομεάρχη της ΝΔ και ας δούμε τι κάνουμε εμείς. Αλήθεια θυμάται κανείς τα λογίδρια των θεσμικών μας εκπροσώπων…. δημάρχων, αντιπεριφερειάρχη και βουλευτών στη συγκέντρωση που είχαμε πραγματοποιήσει στο αεροδρόμιο, ενάντια στην πώληση του; Είχε τονιστεί τότε ότι η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση είναι αντίθετη με το γράμμα του νόμου. Είχε εξεταστεί το ενδεχόμενο προσφυγής κατά της πώλησης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, γιατί απλούστατα η Fraport θα ελέγχει μονοπωλιακά όλα τα κερδοφόρα αεροδρόμια της χώρας. Να θυμίσουμε ότι η ίδια εταιρεία ελέγχει κι άλλα αεροδρόμια, ανταγωνιστικά προς τα Ελληνικά, όπως στην Τουρκία, Σλοβενία και Βουλγαρία. Σημαντικό νομικό κώλυμα είναι επίσης ότι ο σύμβουλος Lufthansa… γίνεται και αγοραστής. Το δημοτικό συμβούλιο Χανίων είχε ταχθεί ομόφωνα κατά της πώλησης και ο δήμαρχος δήλωνε :«Μετά το άνοιγμα των φακέλων των προσφορών, ο Δήμος και η Αντιπεριφέρεια θα προσβάλλουν νομικά τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης στα ελληνικά, αλλά και ευρωπαϊκά δικαστήρια».
Στην ίδια γραμμή πλεύσης και ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης, ο δήμαρχος Ηρακλείου, ο οποίος είχε εκλεγεί στη θέση του προέδρου με τη στήριξη του δικού μας δημάρχου. «Δεν πρόκειται να δεχτούμε τη λογική της ιδιωτικοποίησης δήλωνε ο αντιπερειφερειάρχης Χανίων, ο περιφερειάρχης Κρήτης φαίνεται να έχει πολύ ποιο σοβαρές ενασχολήσεις και δεν ασχολείται με το θέμα ή μήπως γι’ αυτόν είναι επιθυμητή η πώληση του χανιώτικου αεροδρομίου; Να θυμίσω, ότι η περιφερειάρχης Αττικής προσέφυγε στο Συμβούλιο Επικρατείας για την πώληση του Ελληνικού γιατί θεώρησε, ότι ήταν χαμηλό το τίμημα. Κατά της πώλησης έχουν ταχθεί και άλλοι φορείς καθώς και το Επιμελητήριο Χανίων διά του αντιπροέδρου του κ. Μυλωνάκη, ο οποίος ισχυρίζεται ότι ενδεχόμενη αύξηση στα τέλη αεροδρομίου θα δημιουργήσει κύμα ανάσχεσης τουριστών προς την Δυτική Κρήτη.
Τέλος η Νομαρχιακή επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ μας διαβεβαίωνε ότι: «Από την πλευρά μας δηλώνουμε για μια ακόμα φορά προς κάθε κατεύθυνση, ότι σε περίπτωση ανάληψης κυβερνητικών ευθυνών, ο ΣΥΡΙΖΑ θα αναζητήσει κάθε νόμιμο μέσο για την ανάκληση καταστροφικών επιλογών όπως η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση».
Απ’ ότι φαίνεται, όλοι οι παραπάνω φορείς δεν εννοούσαν αυτά που έλεγαν, γιατί διαφορετικά θα είχαν ξεκινήσει να κάνουν τα λόγια τους πράξη. Και για να παραφράσουμε και τον στίχο του αείμνηστου Ρασούλη: «Ολοι τριγύρω αλλάζουνε κι όλοι το ίδιο μένουν».
ΥΓ: Ο Χανιώτικος λαός είναι ενοχλημένος από το ξεπούλημα του αεροδρομίου του κ. Αυγενάκη και αυτό θα έπρεπε να σας προβληματίζει, όχι η ενόχληση της γερμανικής εταιρείας.