Την έντονη αντίδρασή τους για το νέο νομοσχέδιο που ετοιμάζει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εκφράζει μέσω ανακοίνωσης η Ένωση Σχολών και Εκπαιδευτών Ναυαγοσωστικής.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση «το ΥΕΝ ετοιμάζει ένα καινούργιο νόμο για τη ναυαγοσωστική και δυστυχώς είναι ολότελα προς το χειρότερο.
Μετά το καταστροφικό Π.Δ Κουρουμπλή 31/2018 που άφησε τη μισή Ελλάδα χωρίς ναυαγοσώστες,αύξησε τους πνιγμούς,τώρα εμφανίζεται κάτι ακόμα χειρότερο!
• Απαγορεύει την εκπαίδευση νέων ναυαγοσωστών.Σε όλο τον κόσμο εκπαιδεύονται σε 10 μέρες στην Ελλάδα πλέον χρειάζονται 4-6 μήνες με πολλαπλάσιο περιττό κόστος!
• Ήδη στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ναυαγοσώστες.Αυτό θα τους εξαφανίσει.
• Διατηρεί την απαράδεκτη και μοναδική παγκοσμίως υποχρέωση διπλώματος ταχύπλοου.Κάτι που εξυπηρετεί καθαρά συγκεκριμένες συντεχνίες.Απο μόνο του δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα συνδιαλλαγής στελεχών του ΥΕΝ.
• Υποχρεώνει τους δήμους να προμηθευθούν τζετ-σκι. Κάτι που δεν υπάρχει πουθενά άλλου στον πλανήτη,είναι άχρηστο και περιττό με τεράστιο κόστος για τους πολίτες. Την ίδια στιγμή φωτογραφίζει ξεκάθαρα συγκεκριμένη εταιρεία! Ποιος έχει συμφέρον από αυτό το άρθρο;
• Βάζει σε κίνδυνο της ζωή των ναυαγοσωστών αφού η χρήση τζετ-σκι,δεν ανήκει στη ναυαγοσωστική αλλά σε άλλο τομέα, αυτόν της διάσωσης!Είναι μέρος ομάδας το τζετ-σκι,μαζί με αλλά σκάφη κι όχι ένας ναυαγοσώστης στα ανοιχτά μόνος του!
• Πλέον για να εκπαιδευτεί ένας ναυαγοσώστης για πισινα υποχρεούται να έχει δίπλωμα χειριστή ταχύπλοου σκαφους!
Θα εκλείψουν ΚΑΙ οι ναυαγοσώστες για πισίνες!
• Παραδίδει τις εξετάσεις σε ιδιωτικές εταιρίες,ταυτόχρονα τις κάνει υποκειμενικές με προφορικές (!) εξετάσεις κάτι που μόνο διαφθορά και αναξιοπιστία δημιουργεί!
Ενώ έτσι υποβιβάζει τους βαθμοφόρους του Λ.Σ. σε υπαλλήλους ιδιωτικών εταιριών όπου θα λειτουργούν υπό αυτές,διεκπεραιωτικα.
• -Διατηρεί τον επίσης μοναδικό στον κόσμο «αργόσχολο ναυαγοσώστη».Την στιγμή που οι ναυαγοσώστες στην Ελλάδα δεν επαρκούν,θα υπάρχει ανά τρεις ένας να…κάθεται να τους κοιτάζει.Αυτό ανεβάζει το κόστος 25% κι έτσι κάποιοι κερδοσκοπούν.
• Απαιτεί από τις σχολές συγκεκριμένο άχρηστο εξοπλισμό χειρουργείου και τέτοιο όγκο,όπου μόνο ερωτήματα δημιουργεί.
• Δημιουργεί τριτοκοσμική γραφειοκρατία μανδαρίνικου τύπου,όπου είναι αδύνατον να ακολουθηθεί,θα κλείσουν σχολές,οι δήμοι δε θα μπορούν να έχουν ναυαγοσώστες κλπ
• ΔΕΝ έγινε δημόσια διαβούλευση,φανερή,αξιόπιστη διαδικασία,με δυνατότητα όλων να ενημερωθούν για το σοβαρό αυτό ζήτημα, να αναρτηθούν σχόλια και απόψεις και να εκτεθεί η διαφθορά που δημιουργεί!
Αλλά επιλέχθηκε η κρυφή διαδικασία απλής ανάρτησης στο site το ΥΕΝ!Γιατί άραγε;
• Σε παγκόσμια πρωτοτυπία ο ναυαγοσώστης θα μπορεί επίσημα να απουσιάζει από τον πύργο του! Ποιους εξυπηρετεί αυτό? Κάποιους εργολάβους όπου θα πληρώνονται χωρίς να έχουν ναυαγοσώστες αφού ΔΕΝ μπορεί να ελεγχθει! Το Υ.Ε.Ν. δηλαδή και το Λ.Σ. νομοθετούν υπέρ αισχρής κερδοσκοπίας ιδιωτών!
• Το προσχέδιο αυτό είναι στο σύνολο του αδύνατον να εξυπηρετήσει τους ενδιαφερόμενους φορείς, έχει άλλο προσανατολισμό κι εξυπηρετεί αλλά συμφέροντα.
Θα καταρρεύσει όλο το σύστημα προστασίας της ανθρώπινης ζωής,με ανυπολόγιστη ζημιά για δήμους ,ξενοδοχεία,ναυαγοσώστες ,σχολές ενώ θα είναι καταστροφικό κυρίως για τον τουρισμό.
Πρέπει να κατέβει στο σύνολο του και να δημιουργηθεί καινούργιο,σύγχρονο, ευέλικτο και έντιμο!»
NEA ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΘΕΛΑΤΕ? ΦΑΤΕ ΤΗΝ ΤΩΡΑ…
Αλήθεια! εκπλήττομαι με τις εκάστοτε αντιδράσεις όλων σχεδόν των συντεχνιακών ενώσεων, και, βέβαια, με την ανωτέρω των συμπαθών και πολύ χρήσιμων στις ανθρώπινες κοινωνίες ναυαγωσώστες. Θυμάμαι, χρόνια τώρα, μόλις δημοσιευθεί ένα νομοθέτημα που ρυθμίζει κάποιο κοινωνικό πρόβλημα ή δίνει κάποια λύση σ’ ένα κοινωνικό ζήτημα, την άλλη μέρα έχουμε αντιδράσεις από φορείς ενώσεων ή σωματείων που τούς αφορά ανάλογο νομοσχέδιο: εκπλήττομαι, διότι δεν εισακούονται οι οδηγίες ή εμπειρίες των συλλόγων – σωματείων για τη θέσπιση νομοσχεδίων από το επίσημο Κράτος που νομοθετεί κατά το δοκούν του εισηγητού, που ενίοτε είναι ανεπαρκές ή δεν λαμβάνει υπόψη του το Γενικό Συμφερον των Ελλήνων πολιτών, ακόμη – ακόμη και την κοινωνική πορεία ενός μεγάλου αριθμού ναυαγωσωστών ή άλλων λειτουργημάτων. Εκτός κι αν τα ενδιαφερόμενα σωματεία – ενώσεις δεν προϊδεάζουν [προετοιμάζουν] με υπεύθυνες προτάσεις το εκάστοτε Υπουργείο ή γενικώς τη Βουλή, που έχει και τον πρώτο λόγο. Βρίσκω, εντελώς, αντίθετες τις απόψεις και θέσεις των ναυαγωσωστών και, συνακόλουθα, πριν καταστεί Νόμος του Κράτους η ανωτέρω ανεπιτυχής κι ανέφικτος ρύθμιση με νομοσχέδιο που ετοιμάζεται για ψήφιση, οι απανταχού ναυαγωσώστες ή το υπεύθυνο Δ.Σ. τους να σπεύσουν κι εφοδιάσουν το αρμόδιο Υπουργείο με τις δικές τους εύλογες, κοινωνικά δίκαιες και αληθινές εμπειρικές τους γνώσεις, ώστε να μην παρατηρούνται αυθαιρεσίες σε τόσο σπουδαία κοινωνικά ζητήματα που άπτονται, γενικότερα, της ασφαλούς κοινωνικής ζωής των πολιτών, αλλά και της επικίνδυνης εργασιακής συμμετοχής των ναυαγωσωστών μας. Δυναμικά και μαζικά οφείλομε να συμμετέχομε στη λύση τέτοιων κοινωνικών προβλημάτων κι όχι να “τάχουμε καλά με όλους και με όλα = Ιδιοτελής Ουδετερότητα= απόλυτη αδικία= έλλειψη ευθύνης”. Με εκτίμηση και φιλική αγάπη Γιώργος Καραγεωργίου, συντ/χος νομικός, κοινωνιολόγος ΧΑΝΙΑ.
ΝΟΤΕ: αντί: ναυαγωσώστες, διαβάστε στη δεύτερη σειρά του κειμένου: “ναυαγωσωστών” Γ.Κ.