Αναλυτικά ο κ. Κουκιανάκης αναφέρει: «Όπως είχαμε πληροφορηθεί η διέλευση του νέου αυτοκινητόδρομου του ΒΟΑΚ στην περιοχή Βρύσες – Πετρέ – Ατσιπόπουλο προβλεπόταν νοτίως του υφιστάμενου ΒΟΑΚ σε απόσταση 1-1,5 χλμ εκτός της ανεπτυγμένης τουριστικής ζώνης και των περιοχών ιδιαίτερου ενδιαφέροντος.
Για την συγκεκριμένη περιοχή υπάρχει ήδη από το 2017 εγκεκριμένη χάραξη αυτοκινητόδρομου, σε επίπεδο ωριμότητας μελέτης αντίστοιχο της σημερινής του Νέου ΒΟΑΚ, η οποία είχε τύχει ευρείας διαβούλευσης και αποδοχής από την τοπική κοινωνία και προέβλεπε τη διέλευση της οδού κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα στην περιοχή.
Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε ότι η χάραξη του Νέου ΒΟΑΚ που μελετάται από το Υπουργείο φέρνει στην περιοχή Ασπρουλιάνοι Γεωργιουπόλεως (ΧΘ. +39.000) τον αυτοκινητόδρομο βορειότερα και στην περιοχή του παραδοσιακού οικισμού των Δραμίων, σε έκταση ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και προκαλεί αρνητικές περιβαλλοντικές συνέπειες όπως την εκτεταμένη εκρίζωση παραγωγικών δέντρων, αλλοίωση τοπίου δια των εκτεταμένων επιχώσεων 10 περίπου μέτρων σε ύψος, ακουστική και οπτική όχληση για τους τουρίστες (καθώς βρίσκεται σε επαφή με Ζώνη Τουριστικών Εγκαταστάσεων) και τους κατοίκους της περιοχής, διέλευση από προστατευόμενες περιοχές ρεμάτων του ΣΧΟΟΑΠ Γεωργιούπολης κ.α. Παράλληλα με την διέλευση του ΒΟΑΚ ακυρώνονται οι αναπτυξιακές προοπτικές της εν λόγω περιοχής ματαιώνοντας προγραμματιζόμενες αλλά και μελλοντικές επενδύσεις ήπιας τουριστικής ανάπτυξης, που θα είχαν θετική συνεισφορά στην οικονομία του τόπου και στην απασχόληση των δημοτών μας.
Συγκεκριμένα, στο ευρύτερο τμήμα Βρύσες-Πετρές-Ατσιπόπουλο μήκους 22,10 χλμ είχε εκπονηθεί το 2011 προμελέτη οδοποιίας σύμφωνα με την εγκεκριμένη αναγνωριστική μελέτη, η οποία είχε λάβει προκαταρκτική περιβαλλοντική αδειοδότηση μετά την έγκριση όλων των συναρμόδιων υπηρεσιών (αρχαιολογία, δασαρχείο κ.τ.λ.) και κοινωνική αποδοχή που εκφράστηκε με τη σύμφωνη γνώμη του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Στην περιοχή Ασπρουλιάνοι Γεωργιούπολης, η χάραξη διερχόταν 900μ. περίπου νότια του υφιστάμενου ΒΟΑΚ με δύο μικρές σήραγγες μήκους 150μ και 390μ με στόχο την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την μικρή όχληση στις παρόδιες ιδιοκτησίες. Η χάραξη αυτή είχε υιοθετηθεί στην Αρχική Τεχνική Λύση που είχε συνταχθεί από τον ΟΑΚ ΑΕ το 2017 και έχει εγκριθεί μετά από εκτεταμένη διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, από την Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης με την αρ.Πρωτ.113-24.11.16 απόφασή της, προϋποθέτοντας ότι η χάραξη πρέπει να τροποποηθεί στο τμήμα Δράμια-Ατσιπόπουλο, όπως είχε προταθεί από τους Δήμους Αποκορώνου και Ρεθύμνου, δηλαδή να μετατοπιστεί νοτιότερα (της δεξαμενής Δραμίων) εξετάζοντας και το ενδεχόμενο μικρής σήραγγας στο σημείο αυτό , ώστε να μην θιγεί η τουριστική ζώνη που θεσπίζει το ΣΧΟΟΑΠ Λαππαίων Ρεθύμνου και ο χαρακτήρας του οικισμού των Δραμίων Αποκορώνου.
Αντιθέτως, η λύση της νέας μελέτης του Υπουργείου Υποδομών σε αυτό το τμήμα , η οποία θα κατατεθεί για περιβαλλοντική αδειοδότηση, προβλέπει τη μετατόπιση της χάραξης 400μ βορειότερα, σε κοντινή απόσταση με την Περιοχή Τουριστικών Εγκαταστάσεων του ΣΧΟΟΑΠ Γεωργιούπολης, με χάραξη σε υψηλό επίχωμα ύψους άνω των 10μ διχοτομώντας πλήρως την περιοχή και δημιουργώντας απροσπέλαστο φυσικό και οπτικό τείχος και τις αρνητικές περιβαντολλογικές και αναπτυξιακές επιπτώσεις που προαναφέραμε.
Κύριε Υπουργέ,
Γνωρίζοντας τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες που διαθέτετε, πιστεύουμε ότι δεν θα επιτρέψετε να προχωρήσει η περιβαλλοντική υποβάθμιση που ραγδαία εκτυλίσσεται στις παραπάνω περιοχές, αποτελώντας τροχοπέδη για την αναπτυξιακή τους τροχιά.
Παρακαλούμε όπως επανεξετάσετε την χάραξη του μελλοντικού αυτοκινητόδρομου στο υπόψη τμήμα, όπως ζητάμε και στα 4285/08-5-19 και 1623/28-2-20 έγγραφά μας, καθώς και στην 390/2015 και 227/2016 απόφαση Δ.Σ. Αποκορώνου και την υιοθέτηση για την περιοχή μας της αρχικής λύσης με την τροποποίηση που είχε προταθεί από τους Δήμους Ρεθύμνης και Αποκορώνου και είχε εγκριθεί από την Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας Περιφέρειας Κρήτης, δηλαδή την μετατόπισή του νοτιότερα στο τμήμα Δράμια-Ατσιπόπουλο, η οποία δεν είναι μόνο αναπτυξιακά και περιβαλλοντικά η πλέον ενδεδειγμένη, αλλά κατά την γνώμη μας βελτιώνει και την λειτουργικότητα της οδού».
Τέλος, ο δήμαρχος παραθέτει μεγάλα αναπτυξιακά έργα που υποδηλώνουν τον αναπτυξιακό χαρακτήρα της περιοχής η οποία διαθέτει 14.000 κλίνες και τα οποία είτε υλοποιούνται είτε έχουν δρομολογηθεί και βρίσκονται σε στάδιο δημοπράτησης.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΜΑΤΗ ΣΓΟΥΡΑΚΗ
Παρέμβαση για τον Ρουπακιά
«Το δάσος του ΡΟΥΠΑΚΙΑ και οι πέριξ οικισμοί αξίζουν τη προσοχή μας», τονίζει ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Αποκορώνου Σταμάτης Σγουράκης (φωτ.), ο οποίος με εξώδικη δήλωση πρόσκληση και διαμαρτυρία προς τη Διεύθυνση Δασών Χανίων, ζητά «να εφαρμοστεί η ομόφωνη απόφαση 190/2020 του Δημοτικού Συμβουλίου που πάρθηκε μετά από πρόταση της μείζονος αντιπολίτευσης που μοναδικός της σκοπός είναι η ανάδειξη και προστασία του Ρουπακιά και των οικισμών πού τον περιβάλλουν».
Ο κ. Σγουράκης τονίζει πως «οι αποφάσεις του Δ.Σ. είναι κυρίαρχες και υλοποιούνται χωρίς εκπτώσεις από το Δήμαρχο και τη δημοτική αρχή. Από την ενημέρωση στο τελευταίο Δ.Σ. αυτό που φάνηκε ήταν πως η δημοτική αρχή στον Αποκόρωνα δεν σκέπτεται την υλοποίηση της απόφασης αλλά τη συγκάλυψη των ευθυνών της που με τις παράνομες και άστοχες ενέργειές της κατέστρεψε μεγάλο μέρος ενός παραδοσιακού μονοπατιού ξεριζώνοντας παράλληλα μεγάλους δρύες και πρινάρια».
Ο κ. Σγουράκης καλεί τη Δ/νση Δασών να απέχει «από την έκδοση οιασδήποτε πράξης, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την νομιμοποίηση των ανωτέρω παρανόμων εργασιών στο δάσος του Ορπακιά άλλως Ρουπακιά της τοπικής κοινότητας Σελλιών του Δήμου Αποκορώνου» και να προχωρήσει «σε συνεργασία με το Δήμο
Αποκορώνου και την Πυροσβεστική Υπηρεσία στην εκπόνηση μελέτης για τη διάνοιξη δρόμου σε παράλληλη με το μονοπάτι ή άλλη όδευση για λόγους πυρασφάλειας, ως αρχικώς και κατά τα ως άνω είχατε προκρίνει και σε ακολουθία με την ανωτέρω ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αποκορώνου».
Ο νέος ΒΟΑΚ ειναι γεγονός……ενας συγχρόνος αυτοκινητόδρομος που τον έχει τόσο μεγάλη ανάγκη η Κρήτη……σωστα γίνονται παρεμβασεις για την χάραξη του νέου ΒΟΑΚ……καθως αυτό που πρεπει να απασχολήσει όλους ειναι η προστασια των περιοχων NATURA 2000 των πολυ σημαντικών υδροβιοτοπων με την πλουσια χλωρίδα πανιδα κ τους αφθονους υδάτινους πορους……..μια τέτοια περιοχη αποτελεί η περιοχη της Γεωργιουπολης Αποκορώνου με τον Αλμυρό Ποταμό την σχηματισθεισα Λίμνη του Αλμυρου Ποταμου το Έλος της Γεωργιουπολης την Λίμνη του Κουρνα όπως κ την ευρύτερη περιοχη μέχρι κ τα Δραμια………πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα τόσο από τα συναρμοδια Υπουργεία Περιβάλλοντος Υποδομων-Μεταφορων την Περιφέρεια Κρήτης τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης τον Δήμο Αποκορώνου τόσο από την συμπολιτευση όσο κ από την αντιπολίτευση για την προστασια των περιοχων NATURA 2000 καθώς αυτές οι περιοχες NATURA 2000 μαζί με την πλουσια πολιτισμικη κληρονομιά της Κρήτης αποτελούν την αληθινή υπεραξία της κ τους πραγματικους λόγους άφιξης εκατομμυρίων επισκεπτων-τουριστων στο νησί μας την Κρήτη!!!!!!!!!!!Αυτό που πρεπει να γίνει κατανοητό είναι προστασια του Περιβάλλοντος παραλληλα με την κοινή ωφέλεια της κατασκευής του νέου ΒΟΑΚ ενός μνημειώδους τεχνικου έργου που είναι επιτακτική αναγκη για την Κρήτη!!!!!!!!!!!!
Να μην περάσει από τα ξενοδοχειΑ ,να μην περάσει από νατυρα να μην περάσει από της έλεις. Αυτή που γκρινιαξαν είναι η αιτία που δεν έγινε ποτέ ο ΒΟΑΚ.