Κριτική στη Fraport για την τιμολογιακή πολιτική της στο “Δασκαλογιάννης” αλλά και στην Ντόρα Μπακογιάννη και σε εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ασκεί ο πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Αυτοκινήτων Ν. Χανίων Χρήστος Μυλωνάκης με ανακοίνωσή του.
Αναλυτικά αναφέρει:
«Με έκπληξη διάβασα όσα είπαν, την Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2019, η εμπορική διευθύντρια της Fraport Greece κ. Κατερίνα Πολλάτου και η βουλευτής Χανίων της ΝΔ κ. Ντόρα Μπακογιάννη στο 2ο Chania Business Forum, αναφορικά με το αεροδρόμιο Χανίων και την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών.
Είναι κοινά αποδεκτό ότι όλες οι εταιρείες που διαχειρίζονται αεροδρόμια προσπαθούν να προσελκύσουν αεροπορικές εταιρείες, με προγραμματισμένες πτήσεις (όχι ναυλωμένες πτήσεις – charter, οι οποίες έτσι κι αλλιώς πραγματοποιούνται), με στόχο την αύξηση του αριθμού των επιβατών, άρα και των εσόδων τους.
Είναι επίσης κοινά αποδεκτό ότι ένας προορισμός αναπτύσσεται τουριστικά και οικονομικά, αν έχει γρήγορη, εύκολη και φθηνή προσβασιμότητα.
Φαίνεται ότι η Fraport Greece αγνοεί τους δύο παραπάνω βασικούς κανόνες!
Η κ. Πολλάτου εκτός από τον ανταγωνισμό των προορισμών, στον οποίο αναφέρθηκε, γνωρίζει ότι υπάρχει και ανταγωνισμός των αεροδρομίων. Βέβαια, ο ανταγωνισμός των αεροδρομίων απαιτεί και ανάλογες τιμολογιακές πολιτικές, πράγμα το οποίο η κ. Πολλάτου σκοπίμως δεν αναφέρει.
Απ’ όσα είπε η κ. Πολλάτου προκύπτει ότι η Fraport Greece θεωρεί και αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο Χανίων ως ένα εποχικό τουριστικό αεροδρόμιο. Αυτό σημαίνει ότι στο συνολικό κόστος του τουριστικού πακέτου που πληρώνει κάθε επισκέπτης, οι χρεώσεις του αεροδρομίου αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό.
Αντιθέτως, οι χρεώσεις του αεροδρομίου στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αποτελούν μία πολύ σημαντική παράμετρο που, ανάλογα το ύψος τους, καθιστά ακριβότερο ή φθηνότερο το αεροπορικό ταξίδι, τόσο εντός της Ελλάδας, όσο και στο εξωτερικό. Και κατ’ επέκταση καθιστά ελκυστική ή μη την επιλογή του προορισμού.
Ας αναρωτηθούμε ως Χανιώτες: Πόσα μη προγραμματισμένα ταξίδια έχουμε κάνει κατά καιρούς στην Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη), στην Κύπρο, στην Ιταλία και αλλού, με μόνο κριτήριο το φθηνό αεροπορικό εισιτήριο;
Η κ. Μπακογιάννη είναι βουλευτής Χανίων και εκπροσωπεί τα συμφέροντα του Νομού. Φαίνεται πως ξεχνά ότι το αεροδρόμιο Χανίων δεν αποτελεί μόνο την πύλη εισόδου στη Δυτική Κρήτη για εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο, αλλά είναι η πύλη εξόδου προς τον κόσμο για όλους τους κατοίκους των Νομών Χανίων και Ρεθύμνου.
Επομένως οι υψηλές χρεώσεις στα τέλη του αεροδρομίου αυξάνουν σημαντικά τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων όλο το χρόνο, με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις για τον ντόπιο πληθυσμό.
Η κ. Μπακογιάννη οφείλει επίσης να γνωρίζει ότι η εταιρεία που διαχειρίζεται μία πολύ κρίσιμη υποδομή όπως το αεροδρόμιο, που της παραχωρήθηκε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, θα πρέπει, στο πλαίσιο της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, να εφαρμόζει ανταποδοτικές πολιτικές όσον αφορά την ανάπτυξη του τοπικού τουριστικού προϊόντος, συμβάλλοντας τόσο στην προβολή του, όσο και στη βελτίωση των υποδομών, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργήσει αφ’ ενός σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας με την τοπική κοινωνία και αφ’ ετέρου το αεροδρόμιο θα αυξήσει την κερδοφορία του.
Μετά απ’ όσα είπαν η κ. Πολλάτου και η κ. Μπακογιάννη, έμεινα έκπληκτος με την αφωνία των παριστάμενων εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του τουριστικού και επιχειρηματικού κόσμου. Κι επειδή πολλοί από αυτούς κατά καιρούς αναρωτιούνται για την πρόοδο του Ηρακλείου θα ήθελα να τους παραπέμψω στο πώς οι εκεί εκπρόσωποι του τουριστικού και επιχειρηματικού κόσμου εργάζονται για να γίνουν φθηνότερες, άρα και ελκυστικότερες, οι αεροπορικές συνδέσεις από και προς το αεροδρόμιο Ηρακλείου. Τελευταίο παράδειγμα η πολύ πρόσφατη συνάντηση με εκπροσώπους της Aegean Airlines, από την οποία οι τουριστικοί – επιχειρηματικοί φορείς του Ηρακλείου ζήτησαν μείωση του μεταφορικού κόστους και κατ’ επέκταση φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια.
Η κ. Πολλάτου, ως εμπορική διευθύντρια, εκπροσωπεί άριστα τα συμφέροντα της Fraport Greece, η οποία, ως γνωστόν, διαθέτει και Γραφείο Τύπου. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται την αρωγή – συνδρομή και κάποιων άλλων σε αυτό το έργο. Ας διδαχθούμε λοιπόν από την κ. Πολλάτου για το πώς θα πρέπει να εκπροσωπούμε και να υπερασπίζουμε τα συμφέροντα του τόπου μας».
Που βρισκονται αυτοί που υπογραφαν παλια υπέρ στο ξεπούλημα του Αεροδρομιου Χανίων ως ‘επιφανεις’ θελω να μαθω?Τι έχουν να συμβουλεψουν τον στενομυαλο λαουτζικο?Επιφανεις…..γελάει ο κοσμος…..Πρέπει όλοι να το καλαβουν κ οι φορεις αλλά κυρίως οι Χανιωτες ότι η αναπτυξη έρχεται με αύξηση της επιβατικης κινησης με πολλες ανταγωνιστικες αεροπορικες εταιρειες κ όχι με μονοπωλειακες λογικες…..πραγμα που με την υπαρχουσα διαχειριστρια εταιρεια τη FRAPORT δεν υπάρχει παρα μονο μειωση επιβατικης κινησης υπάρχει…..μόνο με την υπαρξη ανταγωνιστικων εταιρειων μπορεί να υπάρξει αύξηση στην επισκεψιμοτητα κ οικονομικες τιμες εισιτηριων…..επισης ένα μειζον ζητημα που αφορα όλους τους κατοικους των Χανιων αλλά κ τους τουριστες είναι η 24ωρη λεωφορειακη συνδεση των Χανιων με το Αεροδρομιο της πολης……σε κάθε σοβαρη πολη που είναι τουριστικος προορισμος υπάρχει και η εναλλακτική λύση της 24ώρης λεωφορειακης συνδεσης κ όχι μόνο η λύση του ταξι……απλα ας ξυπνησουμε λίγο γιατί η λογική του ότι ο Frank κ ο Adolf από το Munich θα βάλει ταξη είναι μεγαλη μπαρουφα!!!!!!!!!WAKE UP!!!!!!!!!
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΧΑΝΙΩΝ΄΄=ΤΑΞΙΔΕΨΑ ΓΙΑ ΧΑΝΙΑ ΣΤΙΣ 19/ 10/19 ΜΕ AEGEAN AIR.ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΠΟΥ ΠΗΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΙ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΗΤΑΝ = ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ =24,00 euro. ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ=104,50 euro. ΣΥΝΟΛΟ ΠΟΥ ΕΓΩ ΠΛΗΡΩΣΑ 128,50 euro.ΒΓΑΛΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ. ΕΧΩ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΑΜΦΙΒΑΛΛΕΙ.