Συνεχίζονται οι αντιδράσεις στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων, ενώ οι εργασίες επέκτασής του βρίσκονται σε εξέλιξη.
«Ο ιδιώτης επενδυτής δεν έχει να προσφέρει τίποτα παραπάνω, αντίθετα θα προικοδοτηθεί με ένα αναβαθμισμένο αεροδρόμιο με μεγάλης έκτασης έργα, που θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα, μετατρέποντας το φθηνό και προσιτό αεροδρόμιο σε ακριβό και απαγορευτικό για τις πτήσεις με σοβαρές συνέπειες στην οικονομία της δυτικής Κρήτης».
Αυτό τονίζει σε χθεσινή δήλωσή του ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Απόστολος Βουλγαράκης, ο οποίος υπενθυμίζει «το χρονικό, των, σχετικών με το θέμα, αποφάσεων των τοπικών Φορέων», αποφάσεις που, όπως σημειώνει, είχαν αποσταλεί στους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων.
Ο κ. Βουλγαράκης αρχικά υπενθυμίζει τις αποφάσεις που προέκυψαν έπειτα από τη σύσκεψη Φορέων, που είχε πραγματοποιηθεί στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, στις 14 Μαρτίου 2014.
Τότε, είχαν συναντηθεί όλοι οι θεσμικοί Φορείς της Περιφερειακής Ενότητας, οι οποίοι είχαν συμφωνήσει ότι «στην παρούσα φάση και με τον τρόπο που προωθείται από το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. η αποκρατικοποίηση είναι λάθος».
Ο κ. Βουλγαράκης εξηγεί ότι «ορισμένοι εκ των συμμετεχόντων στη συζήτηση είναι αντίθετοι επί της αρχής στην ιδέα της αποκρατικοποίησης. Και αυτοί, όμως, που είναι επί της αρχής θετικοί στην ιδέα της αποκρατικοποίησης, θεωρούν ότι η συγκεκριμένη διαδικασία που ακολουθείται σήμερα είναι λάθος, καθώς δημιουργεί δύο διαφορετικά καθεστώτα για τα αεροδρόμια στην Κρήτη, γεγονός που από μόνο του δημιουργεί ενδο-περιφερειακές ανισότητες και στρεβλώσεις. Ιδιαίτερης προσοχής χρήζει το γεγονός ότι στο Αεροδρόμιο των Χανίων εκτελούνται αυτή τη στιγμή έργα του Ε.Σ.Π.Α. προϋπολογισμού άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ και από πολλές πλευρές διατυπώνονται ανησυχίες για το ενδεχόμενο μετά από μία ενδεχόμενη αποκρατικοποίηση να ζητηθεί από τις αρμόδιες Αρχές της Ευρωπαϊκής Ενωσης η επιστροφή των χρημάτων».
Με αυτά τα δεδομένα, σύσσωμοι οι συμμετέχοντες στη συζήτηση είχαν ζητήσει από τους τότε συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών κ. Γ. Στουρνάρα και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Χρυσοχοΐδη «να ματαιώσουν τα επόμενα στάδια της διαδικασίας».
Ο κ. Βουλγαράκης παραθέτει στη δήλωσή του και την κοινή απόφαση των δημάρχων των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων και του ιδίου «που είχε παρθεί σε παλαιότερη σύσκεψη», οι οποίοι είχαν εκφράσει »ομόφωνα την πλήρη αντίθεσή τους με την επικείμενη παραχώρηση σε ιδιώτη – επενδυτή για εκμετάλλευση του Αερολιμένος Χανίων “Δασκαλογιάννη”, καθώς:
• Υπό τον έλεγχο του δημοσίου διακινεί περί τα 2 εκατομμύρια επιβατών με καθαρά έσοδα πάνω από 10 εκατ. ετησίως με διαχρονική αυξητική τάση, χωρίς να επιβαρύνει τον Δημόσιο προϋπολογισμό.
• Εταιρεία χαμηλού κόστους επέλεξε τα Χανιά για τη λειτουργία της μοναδικής βάσης στην Ελλάδα, προσθέτοντας 500.000 χιλ. επιβάτες( αφίξεις – αναχωρήσεις). Επίσης, πολλές εταιρείες με ναυλωμένες πτήσεις (charter) έχουν επιλέξει τον Αερολιμένα Χανίων λόγω του χαμηλού του κόστους υπό δημόσιο έλεγχο.
• Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου παραμένει δημόσιο & ορθά με ισχυρή πιθανότητα να απορροφήσει πτήσεις από το ιδιωτικό και ακριβό πλέον αεροδρόμιο Χανίων, τις οποίες δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα συνολικά στον τουρισμό της Κρήτης.
• Η χρήση του αεροδρομίου Χανίων είναι μικτή (πολιτική – στρατιωτική).