«Το νέο σχολείο που προετοιμάζεται είναι ένα σχολείο αριστοκρατικό και ταξικό, που θα θέλει να αντιστοιχίσει σε συνθήκες κρίσης την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση των υποψηφίων με το εκπαιδευτικό τους επίπεδο».
Aυτό επεσήμανε, μεταξύ άλλων, το μέλος του Δ.Σ. καθηγητών της Αθήνας Χρήστος Κάτσικας μιλώντας στα “Χ.ν.” στο περιθώριο εκδήλωσης με θέμα «το σχολείο των αναγκών και των δικαιωμάτων μας, απέναντι στο μορφωτικό και εργασιακό μεσαίωνα της εποχής των μνημονίων», που διοργάνωσε την περασμένη Παρασκευή η Πρωτοβουλία Παρέμβαση Εκπαιδευτικών (Αγωνιστικές παρεμβάσεις συσπειρώσεις κινήσεις Δ.Ε.) στα Χανιά.
Ο κ. Κάτσικας τόνισε σχετικά ότι η παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας που αφορά το Λύκειο είναι μια παρέμβαση που διακηρυχθηκά έρχεται να διορθώσει τα προβλήματα του σημερινού Λυκείου. «Ωστόσο, το Λύκειο που προετοιμάζεται είναι ένα Λύκειο που θα έχει λιγότερη γνώση για τους μαθητές, λιγότερους μαθητές και λιγότερους καθηγητές», σημείωσε και υπογράμμισε ότι θα είναι «ένα λύκειο που στον πυρήνα του θα έχει την αξιολόγηση των καθηγητών, ένα μικρό ποσοστό μαθητών που θα κατευθύνονται στα πανεπιστήμια και θα στοχεύει στο να μειώσει και να αποψιλώσει τις πανεπιστημιακές μονάδες και τις μονάδες τεχνικής εκπαίδευσης μέσω ενός μικρότερου αριθμού υποψηφίων».
Συνεχίζοντας ο κ. Κάτσικας επεσήμανε ότι προετοιμάζεται ένα σχολείο «αριστοκρατικό και ταξικό, που θα θέλει να αντιστοιχίσει σε συνθήκες κρίσης την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση των υποψηφίων με το εκπαιδευτικό τους επίπεδο».
«Στην Ελλάδα έχουμε ένα θετικό, ότι πολλά παιδιά πηγαίνουν στο πανεπιστήμιο και καλά κάνουν, αλλά φαίνεται ότι στο πλαίσιο των περικοπών κι ενός καινούριου προσανατολισμού που έχουν με όσα επιτάσσουν ο Ο.Ο.Σ.Α. και η Ε.Ε. αυτό το ποσοστό των παιδιών θέλουν να το μικρύνουν έτσι ώστε να σπουδάζει αυτός που έχει το μορφωτικό πλεονέκτημα από το σπίτι αλλά κυρίως εκείνος που έχει την οικονομική δυνατότητα να αντέξει τον “εργολάβο” τον εξετάσεων που αφορά το καινούριο λύκειο», ανέφερε ο κ. Κάτσικας.
Τόνισε δε ότι στην τεχνική εκπαίδευση προβλέπονται ακόμα που δραματικές αλλαγές: «Παρόλο που κανείς δεν συμπαθεί το σημερινό ΕΠΑΛ είναι φανερό ότι πάνε σε μια ακόμα χειρότερη λύση. Θα κρατήσουν -κατά τη γνώμη μας- ελάχιστα ΕΠΑΛ με τη σημερινή μορφή και ουσιαστικά ο μεγάλος όγκος των παιδιών επιδιώκεται να στραφεί σε σχολές κατάρτισης με όλο και λιγότερη γενική παιδεία και θα αφορούν ένα ημιμαθές κομμάτι της νεολαίας που θα μπορεί να είναι κι εύκολα διαχειρίσιμο».
Να σημειώσουμε ότι στο πλαίσιο της εκδήλωσης που έγινε στο 1ο ΕΠΑΛ Χανίων πραγματοποιήθηκαν ακόμα παρεμβάσεις από τους Μανώλη Γιακουμάκη (γ.γ. ΕΛΜΕ Χανίων), Φώτη Μπιχάκη (1ο ΕΠΑΛ), Γιάννη Βαρδαλαχάκη (ΕΠΑΛ Κισάμου) και Βασίλη Φασαράκη (ΕΠΑΛ Βρυσών).