Αντιπαράθεση για το έργο του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης σημειώθηκε στη Βουλή με τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, απαντώντας σε ερώτηση του Βασίλη Κεγκέρογλου, να εκφράζει την ελπίδα ότι το τμήμα Χερσονήσου-Νεάπολης θα έχει ανάδοχο μέχρι το τέλος του ’21 και το μεγάλο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο μέχρι το τέλος του ’22.
Παράλληλα, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «το έργο στήθηκε σχεδόν από την αρχή. Η εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν άμεση απεμπλοκή και ωρίμανση του έργου και αυτό κάναμε. Μέσα από μια πολύ εντατική και συστηματική δουλειά απο δεκάδες μηχανικούς ενοποιήσαμε σε τεχνικό επίπεδο το έργο από την Κίσσαμο έως τη Σητεία.
Αναθέσαμε πάνω από 16 μελέτες. Εντάξαμε και τη βελτίωση των υφιστάμεων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων και δημοπρατήσαμε έργα αντιμετωπισης των κατολισθητικών φαινομένων προυπολογισμού άνω των 30 εκατομμυρίων».
Ο κ. Καραγιάννης πρόσθεσε ότι «καταθέσαμε τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο υπουργείο Περιβάλλοντος για έγκριση τόσο για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο όσο και για το τμήμα της σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, Χερσόνησος – Νεάπολη.
Για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά ολοκληρώνονται οι μελέτες ενώ μελετάμε το τμήμα Σούδα – Αεροδρόμιο».
Ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε επίσης ότι «το Τμήμα Χανιά – Ηράκλειο – Χερσόνησος το οποίο θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης περιλαμβανόμενης και της προαίρεσης στο τμήμα Χανιά – Κίσσαμο, θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης και επιπλέον 600 εκατομμύρια από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ ‘21 – ‘27.
ΔΙΟΔΙΑ
Ο ίδιος στη δευτερολογία του ανέφερε ότι «εγκαλούμαστε γιατί έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, γιατί έχουμε χάραξη στο έργο γιατί μέχρι τώρα δεν υπήρχε χάραξη, γιατί έχουμε γεωτεχνικές μελέτες, γιατί αναθέσαμε 16 μελέτες και γιατί έχουμε και διόδια».
Ανέφερε επίσης ότι θα υπάρχουν και αναλογικά και ηλεκτρονικά διόδια.
Ο ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ
Ο Γραμματέας της Κ.Ο Κινήματος Αλλαγής και βουλευτής Ηρακλείου Βασίλης Κεγκέρογλου τόνισε ότι μετά τις Κυβερνητικές ανακοινώσεις για τον ΒΟΑΚ και τις ενημερωτικές συναντήσεις έχει προκύψει μια σειρά ερωτημάτων για: την έλλειψη συνολικού σχεδιασμού, όχι μόνο όλου του ΒΟΑΚ από Κίσσαμο έως Σητεία αλλά και για το οδικό σύστημα Κρήτης, τα τμήματα του ΒΟΑΚ με νέα χάραξη που μειώθηκαν στο ελάχιστο, την σύνδεση του ΒΟΑΚ με το διευρωπαϊκό δίκτυο, τους κόμβους, τις παρακάμψεις πόλεων κλπ, τα ασαφή χρονοδιαγράμματα, την έλλειψη μελετών για πολλά τμήματα καθώς και την χρηματοδότηση τους.
Ο κ. Κεγκέρογλου παρατήρησε ότι από το 2012, εννιά χρόνια τώρα, εκτός από τα 60 χλμ αυτοκινητόδρομου που κατασκευάστηκαν, «δεν έχει δημοπρατηθεί κανένα νέο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης και έχει ροκανιστεί κυριολεκτικά ο χρόνος από τη σημερινή αλλά και από την προηγούμενη Κυβέρνηση».
Ο κ. Κεγκέρογλου σχολιάζει σε ανακοίνωσή του ότι «ο Υπουργός στην απάντηση του, επιβεβαίωσε ουσιαστικά ότι κινείται στη βάση του προηγούμενου σχεδιασμού με τριχοτόμηση του ΒΟΑΚ χωρίς καμία πρόβλεψη χρονοδιαγράμματος και χρηματοδότησης για το τμήμα Αγίου Νικολάου Σητείας και χωρίς καμία αναφορά για το τμήμα ΄Αγιος Νικόλαος-Ιεράπετρα και δήλωσε ότι παρέλαβε μικρή έως ανεπαρκή μελετητική ωριμότητα και χωρίς καμία συνοχή. Επανέλαβε ότι η χρηματοδότηση του έργου θα πραγματοποιηθεί μερικώς από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ, υπονοώντας ότι το χρηματοδοτικό κενό του ενός δις (1δις) θα καλυφθεί από τα διόδια.
Σε ότι αφορά τη σύνδεση του νέου Αεροδρομίου Καστελίου με το νότο της Κρήτης απέφυγε να δώσει απαντήσεις, αναφερόμενος γενικά σε 28 νέες γέφυρες και 25 ανισόπεδους κόμβους, ενώ είπε ότι το τμήμα Χερσονήσου-Νεάπολης ελπίζει να έχει ανάδοχο τέλος του ’21 και το μεγάλο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο μέχρι τέλος του ’22».
Στο μεταξύ, με επίκαιρη ερώτηση στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο Γραμματέας της Κ.Ο του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου ζητά την αξιοποίηση του αεροδρομίου «Ν.Καζαντζάκης» προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.