Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου, 2024

Απαρχαιωμένες υποδομές στα Χανιά

Οι απαρχαιωµένες υποδοµές στον νοµό Χανίων βρέθηκαν στο επίκεντρο σύσκεψης εργασίας που πραγµατοποιήθηκε χθες στο Επιµελητήριο Χανίων.

Μετά τις πρόσφατες εκλογές για την ανάδειξη της νέας ∆ιοίκησης του τµήµατος ∆υτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιµελητηρίου Ελλάδος, ο νέος πρόεδρος, κ. Βασίλης Κοντεζάκης, συνοδευόµενος από τον απερχόµενο, κ. Σπύρο Σοφιανό, επισκέφτηκαν την έδρα της Επιχειρηµατικής κοινότητας των Χανίων.

Στη σύσκεψη µε τον πρόεδρο του Επιµελητηρίου Χανίων, κ. Αντώνη Ροκάκη, πραγµατοποίησαν ανασκόπηση και επικαιροποίηση των σηµαντικότερων ζητηµάτων της Οικονοµίας και των Υποδοµών, τα οποία οι δύο φορείς παρακολουθούν µε συνέπεια και παρεµβαίνουν συστηµατικά κατά τα τελευταία χρόνια.

Ο κ. Ροκάκης ευχαρίστησε θερµά τον κ. Σοφιανό για την εξαιρετική και αποτελεσµατική συνεργασία µεταξύ των δύο θεσµών, ενώ επιβεβαιώθηκε και µε τον νέο πρόεδρο του Τεχνικού Επιµελητηρίου η κοινή τους αποφασιστικότητα για την περαιτέρω εξέλιξη των ολοκληρωµένων συµπράξεων και πρωτοβουλιών τους.

Όπως έγινε γνωστό, στο επίκεντρο της συνεργασίας των δύο θεσµικών φορέων τέθηκαν «οι απαρχαιωµένες υποδοµές της Περιφερειακής Ενότητας των Χανίων, οι οποίες αποτελούν τεράστιο αναπτυξιακό εµπόδιο».

Οι δύο πρόεδροι επιβεβαίωσαν για πολλοστή φορά ότι «ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) αποτελεί το κορυφαίο ζήτηµα Ζωής και Κοινωνικής Ασφάλειας των εκατοµµυρίων κατοίκων και επισκεπτών του νησιού«. Για το λόγο αυτό, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, απαιτείται από τις αρµόδιες διοικητικές υπηρεσίες της Πολιτείας να µην καθυστερήσει περαιτέρω η οριστικοποίηση των συµβατικών εγγράφων για την ενεργοποίηση του έργου παραχώρησης, ώστε να υπογραφεί άµεσα η σύµβαση µε τον προσωρινό ανάδοχο (από 21/03/2024).

Τα δύο Επιµελητήρια υπογραµµίζουν ως κοινή στρατηγική τους προτεραιότητα για την Ανάπτυξη της ∆υτικής Κρήτης το στόχο της ενιαίας και ταυτόχρονης υλοποίησης του έργου, καθώς στην πράξη δεν πρέπει να “τεµαχιστεί” και να υποβαθµιστεί σε τρία ασύγχρονα στάδια, δηλαδή Χερσόνησος-Χανιά, Χανιά-Κίσαµος και Χανιά-Αεροδρόµιο. Οφείλουν όλοι οι φορείς της Πολιτείας και ο κατασκευαστικός τοµέας να εργαστούν αρµονικά, εντατικά και αποτελεσµατικά, ώστε να ωριµάσουν µελετητικά και να ενεργοποιηθούν άµεσα κατασκευαστικά και οι δύο κρίσιµες τελευταίες συµβατικές προαιρέσεις, το Κίσσαµος – Χανιά και ο ανισόπεδος κόµβος της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ µε το Αεροδρόµιο Χανίων.

Επιπλέον, τονίζεται πως «η Ελληνική ∆ικαιοσύνη οφείλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων του ζωτικού έργου της Κρήτης και να επιταχύνει καταλυτικά τους χρόνους των διαδικασιών για τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις».

Όπως εξηγούν, καθώς το στρατηγικό οδικό έργο θα διαρκέσει αρκετά χρόνια, η πιο επείγουσα και κοινή απαίτηση όλων, εξακολουθεί να είναι η άµεση παρουσίαση, εκ µέρους της Ελληνικής Πολιτείας και της Περιφέρειας Κρήτης, της αναγκαίας ολοκληρωµένης τεχνικής µελέτης που θα τεκµηριώνει τις επείγουσες παρεµβάσεις οδικής ασφάλειας στα πλέον επικίνδυνα για την ανθρώπινη ζωή σηµεία του Β.Ο.Α.Κ., προς τη βαριά πληγωµένη Κοινωνία του νησιού. Απαιτείται να καταλήξει σήµερα κιόλας η αξιόπιστη επιστηµονική ανάλυση και ικανή τεχνική επεξεργασία των κρίσιµων δεδοµένων επικινδυνότητας, ώστε να αντικαταστήσει την επικοινωνιακή και αποσπασµατική «µάχη των εντυπώσεων». Προφανώς, κάθε πολίτης δικαιούνται να προτείνει ιδέες και βελτιώσεις, όµως για να έχουν αποτελεσµατική αξία οφείλει να προηγείται, ως επιστηµονική και τεχνοκρατική βάση κοινωνικού και θεσµικού διαλόγου, η τεκµηριωµένη µελέτη ολοκληρωµένων και πολύπλευρων παρεµβάσεων.   

ΤΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ

Ιδιαίτερη έµφαση στη συζήτηση των θεσµικών φορέων της Επιχειρηµατικότητας και των Μηχανικών της ∆υτικής Κρήτης δόθηκε στο κρίσιµο αναπτυξιακό εργαλείο του χωροταξικού σχεδιασµού των Χανίων. Προτεραιότητα δόθηκε στην αναγκαία ασφάλεια δικαίου των επενδύσεων και στη στοχευµένη ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτηµάτων κάθε περιοχής. Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια προωθείται εκσυγχρονισµός της χωροταξικής νοµοθεσίας. ∆ιαπιστώνεται πρόοδος στην αντιµετώπιση αντιαναπτυξιακών διατάξεων αναφορικά µε τον ρόλο και τη θέση της µεταποίησης στο παραγωγικό σχεδιασµό. Παράλληλα, σηµαντική υπεραξία προσφέρει στα Χανιά και η σηµερινή ολοκλήρωση του νέου Επιχειρηµατικού τους Πάρκου, στο οποίο βασικός µέτοχος είναι και το Επιµελητήριο που ετοιµάζεται να προσφέρει τις πλέον σύγχρονες υποδοµές στις επιχειρήσεις και νέους επενδυτές της ∆υτικής Κρήτης. Στην ίδια κατεύθυνση, ο πρόεδρος του Επιµελητηρίου Χανίων, συζήτησε µε την ηγεσία του Τ.Ε.Ε. και την ανάγκη κατάρτισης ψηφιακού εδαφολογικού χάρτη παραγωγικότητας της περιφερειακής ενότητας των Χανίων, όπως ήδη έχει προωθήσει προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίµων.

Στο πλαίσιο της εξελισσόµενης δηµόσιας διαβούλευσης για το κρίσιµο νέο ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισµό, ο Πρόεδρος του Τµήµατος ∆υτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιµελητηρίου Ελλάδος ενηµέρωσε τον Πρόεδρο της Επιχειρηµατικής Κοινότητας των Χανίων ότι ολοκληρώνεται άµεσα το έργο της έµπειρης εξαµελούς οµάδας εργασίας, η οποία συστάθηκε από τους µηχανικούς του. Με τον τρόπο αυτό, καταλήγει σύντοµα η επιστηµονική επεξεργασία των προτάσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη χωρική διάρθρωση του τοµέα του Τουρισµού. Οι δύο πρόεδροι συµφώνησαν µόλις πάρουν στα χέρια τους το πόρισµα του Τ.Ε.Ε. και πριν υποβάλουν τις τελικές προτάσεις τους προς την Ελληνική Πολιτεία να διαβουλευτούν άµεσα και µε τους υπόλοιπους ενδιαφερόµενους φορείς και φυσικά µε τους επιχειρηµατίες των περιοχών που βρίσκονται στο επίκεντρο των περιορισµών π.χ. Νέα Κυδωνία.

 

Παρασκευάς Περάκης και Μιχαήλ Λαμπαθάκης κάνουν… unboxing την επικαιρότητα


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα