(Μέρος Πρώτο)
Η δουλεια δεν είναι ποτέ ντροπή και, ναι, ας το παραδεχτούµε, κάποιες φορές χρειάστηκε να κάνουµε δουλειές που δεν µας άρεσαν καθόλου (ακόµα θυµάµαι αυτά τα ιδιαίτερα σε παιδάκια όταν ήµουν 18…) Επίσης –σχεδόν- κανείς δεν γεννιέται διάσηµος. Σήµερα λοιπόν ήρθε η στιγµή να καταρρίψουµε όλα όσα τυχόν είχατε στο µυαλό σας και αφορούν στην ακαταµάχητη λάµψη των διασήµων. Προτού αγαπηµένοι σταρ, γίνουν οι διασηµότητες που γνωρίζουµε σήµερα, χρειάστηκε να κάνουν διάφορες δουλειές προκειµένου να επιβιώσουν. Αρκετοί από αυτούς µάλιστα, χρειάστηκε να συνεχίσουν να διπλοδουλεύουν ακόµα και όταν άρχισαν να λαµβάνουν τις πρώτες τους (χαµηλές) ανοιβές από τη βιοµηχανία του θεάµατος. Παρακάτω θα δείτε τις δουλειές που έκαναν διάσηµοι σταρ προτού…. λάµψουν. Και µπορεί σήµερα τα ονόµατα που θα δείτε να βγάζουν σήµερα πολλά πολλά (πάρα πολλά) χρήµατα, τα πράγµατα όµως δεν ήταν πάντα έτσι.
O Τζόνι Ντεπ και οι τηλεπωλήσεις
Φέρτε στο µυαλό σας εκείνους που τηλεφωνούν όλες τις άκυρες ώρες προκειµένου να σας πουλήσουν κάθε λογής (άχρηστα συνήθως) προιόντα. Προτού ο αγαπηµένος Τζακ Σπάροου σουλατσάρει στην Καραϊβικη µε τα µαλλιά κοτσιδάκια, πίνοντας ρούµια, κυνηγώντας το Κράκεν, προτού ο Ψαλιδοχέρης απαρνηθεί την αγάπη εξαιτίας της δυσµορφίας του, ο Τζόνι Ντεπ δούλευε σε τηλεπωλήσεις. Ο ηθοποιός χρειάστηκε να κάνει πολλές (χαµαλο)δουλειές όσο ζούσε στο Κεντάκι, αλλά όταν πλέον µετακόµισε στο Χόλιγουντ ακολουθώντας το µεγάλο όνειρο δούλεψε σε τηλεµάρκετινγκ για µια εταιρεία στυλό. Ουσιαστικά έπρεπε να πουλάει στυλό µέσω τηλεφώνου. Υπήρχαν όµως δυο µικρά προβληµατάκια. Αφενός ο ίδιος σιχαινόταν αυτό που έκανε, αφετέρου θεωρούσε πως εξαπατούσε τον κόσµο, αφού έφτιαχνε µια ολόκληρη ιστορία προκειµένου να τους πείσει να αγοράσουν τα –υπερτιµηµένα- στυλό. «Επρεπε να τηλεφωνήσεις σε αυτούς τους αγνώστους και να πεις: «Γεια, είναι ο Edward Quartermaine από την Καλιφόρνια» για παράδειγµα, «έπρεπε να φτιάξεις µια ψεύτικη ιστορία, ένα ψεύτικό όνοµα για να αγοράσουν στυλό. Ήταν απλώς απαίσιο» έλεγε ο ίδιος αργότερα, για αυτή τη δουλειά. Ωστόσο, τα στυλό του πρόσφεραν ένα βασικό ατού: επειδή έπερεπε να επινοεί ονόµατα και ιστορίες για να πουλήσει, ο ηθοποιός εξασκήθηκε να σκέφτεται γρήγορα και να δηµιουργεί ψευδείς αφηγήσεις, τυχαίες ιστορίες χαρακτήρων. Ως τηλεπωλητής πάντως δεν τα πήγε πολύ καλά. Λέει πως έκανε µόνο µία πώληση—και ντρεπόταν τόσο πολύ που παρακάλεσε αµέσως τον πελάτη να αποχωρήσει από τη συµφωνία…
∆είτε τον Τζόνι Ντεπ να µιλάει για το τελεµάρκετινγκ σε αυτό το βίντεο: https://youtu.be/bbp96Yo1jhA
Ο Κρίστοφερ Γουόκεν και η λέαινα
Ο Κρίστοφερ Γουόκεν έχει διαχειριστεί περίεργους ρόλους που άφησαν εποχή. Εχει απίστευτη ποιότητα στην απόδοση των χαρακτήρων, το βλέµµα του και οι εκφράσεις του προσώπου του είναι µοναδικά. Πριν όµως τον εµβληµατικό «ελαφοκυνηγό» και το «Pulp Fiction», όταν ο Γουόκεν ήταν 16 ετών, αποφάσισε να ταξιδέψει µε ένα τσίρκο ως θηριοδαµαστής! Συγκεκριµένα, το 1959 ο Γουόκεν παράτησε το σχολείο και έφυγε από το σπίτι, για να ακολουθήσει τα όνειρά του. Στο τσίρκο, του ανέθεσαν µια λέαινα που ονοµαζόταν Sheba, και εκείνος κατάφερε να δουλέψει µαζί της, περιοδεύοντας σε πολλές πόλεις. «Έµπαινα στο κλουβί και κουνούσα το µαστίγιο µου, και εκείνη σηκωνόταν νωχελικά και µετά καθόταν και ίσως έβγαζε ένα µικρό βρυχηθµό. Μου αρέσουν πολύ οι γάτες. Πάντα µου άρεσαν οι γάτες. Είναι εξαιρετική παρέα» έλεγε αργότερα ο ίδιος. Παρόλο που θυµάται εκείνη την εποχή µε αγάπη, µετά από µερικούς µήνες στο τσίρκο ο Γουόκεν έφυγε και άρχισε να σπουδάζει χορό και υποκριτική. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία!
∆είτε το σχετικό βίντεο µε τον Γουόκεν εδώ: https://youtu.be/bs_MPQCjEuU
Χιου Τζάκµαν… κλόουν
Πριν γίνει διάσηµος ηθοποιός, προτού γίνει ο φοβερός Γούλβεριν, πριν από τον ζηλιάρη µάγο στο Πρεστίζ και τους ρόλους στο θέατρο, ο Χιου Τζάκµαν έβγαζε τα προς το ζην ως κλόουν σε πάρτι γενεθλίων! Για πολύ καιρό ο Τζάκµαν ήταν η… ψυχή των παιδικών πάρτι. Στην αρχή, η δουλειά δεν ήταν τόσο κακή. Πληρωνόταν καλά, τα πιτσιρίκια τον λάτρευαν γιατί τα διασκέδαζε και εκείνος έµαθε να ταχυδακτυλουργεί και να µαγνητίζει το λιλιπούτειο κοινό. «Στα πάρτι για τρίχρονα, ήµουν ο καλύτερος», έλεγε χρόνια αργότερα. Έτσι, για ένα διάστηµα, όλα πήγαιναν καλά. Μετά όµως, σε πάρτι γενεθλίων για µεγαλύτερα παιδιά τα πράγµατα άλλαξαν. Στο πάρτι ενός οκτάχρονου, τα ταχυδακτυλουργικά του γίνονταν αµέσως αντιληπτά. Ένα νούµερο µε αβγά ωστόσο ήταν το Βατερλώ του. Τα αβγά έπεσαν στο πάτωµα, το πάτωµα έγινε χάλια, οι γονείς καθόλου δεν χάρηκαν και τα 8χρονα βαριούνταν. Η καριέρα ως κλόουν έληξε άδοξα, αλλά ευτυχώς, αφού µετά από αυτό ο Τζακµαν αποφάσισε να ακολουθήσει αυτό για το οποίο ήταν πραγµατικά φτιαγµένος.
∆είτε τον Τζακµαν να αναπολεί τα χρόνια ως κλόουν εδώ: https://youtu.be/dr_KsWizEuA
Ο Μπραντ Πιτ ‘‘µασκότ’’ σε εστιατόριο µε τηγανητό κοτόπουλο
Τον Μπραντ Πιτ τον ξέρετε. ∆εν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Εχει προταθεί 4 φορές για Όσκαρ ερµηνείας, κερδίζοντας ένα για την ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο Once Upon a Time in Hollywood, (2019) και επτά υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα (έχει κερδίσει 2 φορές). Προτού ωστόσο ο λαµπερός σταρ διαπρέψει στην έβδοµη τέχνη, προτού γίνει το πρόσωπο που στόλισε χιλιάδες τοίχους εφήβων, ντυνόταν…. κοτόπουλο, προκειµένου να κάνει τον «κράχτη» για την αλυσίδα φαστ φουντ «El Pollo Loco». Ναι παιδιά, και ο Μπραντ Πιτ έπρεπε να βρει τον δρόµο του και να περάσει ατελείωτα κάστινγκ και ακροάσεις, και µέχρι να τα καταφέρει -µε την εµβληµατική πλέον ταινία Thelma & Louise- η οποία τον έβαλε στο προσκήνιο του Χόλιγουντ, οι λογαριασµοί πληρώνονταν από την εργασία του ως «κοτοµασκότ» στο ταχυφαγείο. Μπορεί αυτή η δουλειά να φαίνεται εκνευριστική, ωστόσο του έδωσε δυο πολύ βασικά προνόµια: τη δυνατότητα να επιβιώσει στο Λος Αντζελες και χρόνο να ασχοληθεί µε την ηθοποιία. Στο τέλος, τέλος, µε τρόπο ειρωνικό αν το σκεφτείτε, ο Πιτ ως κοτόπουλο ερµήνευε –και πάλι- έναν ρόλο… Μετά βέβαια ήρθαν οι κανονικοί ρόλοι και η µεγάλη δικαίωση.
∆είτε τον ίδιο να µιλάει για τη δουλειά του ως κοτόπουλο, εδώ: https://youtu.be/dpse53gDBbY
(Την επόµενη εβδοµάδα, η συνέχεια!)