Ζητούμενο η συνολικότερη αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού
Θέση υπέρ της παραμονής των αφετηριών των λεωφορείων στο κέντρο της πόλης παίρνουν επιβάτες και οδηγοί του Αστικού ΚΤΕΛ που μίλησαν στα “Χ.ν.” για το θέμα που απασχόλησε πρόσφατα το Δημοτικό Συμβούλιο.
Δεν λείπουν πάντως και οι επιβάτες που δεν θα έβλεπαν αρνητικά την προοπτική της απομάκρυνσης των αφετηριών από την περιοχή γύρω από την πλατεία της Δημοτικής Αγοράς, αρκεί, όπως τονίζουν, να υπάρχει συνέπεια στην ώρα που περνάνε τα λεωφορεία από τις στάσεις.
Την ίδια στιγμή, αρκετοί υπογραμμίζουν ότι το κυκλοφοριακό απαιτεί μια συνολικότερη αντιμετώπιση καθώς δεν ευθύνονται γι’ αυτό ο τρόπος που κινούνται και λειτουργούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ Η ΣΥΝΕΠΕΙΑ
«Είναι καλύτερα που είναι οι αφετηρίες εδώ γιατί αν φύγουν μακριά από το κέντρο ίσως με την κίνηση να καθυστερούν να περάσουν», σημείωσε η Γεωργία που είναι φοιτήτρια στο Πολυτεχνείο και χρησιμοποιεί τακτικά τη συγκοινωνία.
Αντίθετη άποψη εξέφρασε ο Ιωσήφ τονίζοντας πως όταν τα λεωφορεία κάνουν μόνο στάση στο κέντρο διευκολύνεται η κυκλοφορία αφού ελευθερώνεται ο δρόμος. «Έχει φανεί στην πράξη αυτό», σχολίασε, ενώ η κα Ευτυχία υποστήριξε ότι η απόφαση θα πρέπει να ληφθεί με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού: «Αν περνάνε στην ώρα τους θα μπορούσε να εξυπηρετήσουν και να μην είναι ούτε αντιαισθητικό, ούτε να δημιουργείται κάποιο πρόβλημα», ανέφερε.
Υπέρ της απομάκρυνσης από των αφετηριών από το κέντρο τάχθηκε η Άρτεμις απαντώντας χαρακτηριστικά στο ερώτημά μας πως «καλό θα ήταν η στάθμευση να μην γίνεται στο κέντρο».
Ο κ. Κώστας ως οδηγός λεωφορείου τόνισε ότι το πλεονέκτημα που έχουν οι αφετηρίες είναι ότι ο κόσμος ξέρει τι ώρα θα φύγει το λεωφορείο του: «Δηλαδή έχουμε λύσει όλα τα υπόλοιπα και μας φταίνε τα λεωφορεία για το κυκλοφοριακό; Δεν βλέπουν τα παράνομα παρκαρίσματα; Αν θέλουν να γίνει αυτό που λένε να φτιάξουν όλα τα υπόλοιπα για να μπορεί και ο επιβάτης να ξέρει τι ώρα θα περάσει το λεωφορείο».
«Το να είναι η αφετηρία εδώ είναι βολικό για εμάς που τα παίρνουμε. Κι αυτό γιατί ξέρουμε τι ώρα θα φύγει», υποστήριξε ο Νικόλας που χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ
«Που θα στέκουν οι άνθρωποι αν φύγουν οι αφετηρίες από εδώ. Εδώ κάθε μεσημέρι και βράδυ είναι 500 άνθρωποι. Θα στέκουν στη βροχή να περιμένουν το λεωφορείο να έρθει; Ας τους αφήσουν να στέκονται!», τόνισε ο κ. Μανώλης που είναι οδηγός λεωφορείου και τον συναντήσαμε στην αφετηρία έξω από την Εθνική Τράπεζα. «Δεν βολεύει αυτό που λένε. Το ό,τι θα κάτσει το κάθε λεωφορείο 10-15 λεπτά για να φορτώσει αυτό είναι το πρόβλημα; Το κυκλοφοριακό το δημιουργούμε εμείς τα λεωφορεία; Σε κάθε διασταύρωση είναι δεξιά – αριστερά αυτοκίνητα. Δεν πειράζουμε εμείς, εμείς δεν μπορούμε να περάσουμε», συμπλήρωσε.
«Καλό είναι να ξεκινάνε από εδώ τα λεωφορεία. Αν πάλι προκαλεί πρόβλημα θα μπορούσε να πάει η αφετηρία κάπου αλλού», επεσήμανε η Ελένη σημειώνοντας πως δεν την προβληματίζει ιδιαίτερα το συγκεκριμένο θέμα.
Το πρόβλημα του κυκλοφοριακού έθιξε ο Βαγγέλης υπογραμμίζοντας ότι θα μπορούσε η αφετηρία να είναι κάπου αλλού αρκεί, όμως, το λεωφορείο να περνάει συγκεκριμένες ώρες από τη στάση.
«Βολεύει που είναι εδώ η αφετηρία επειδή είναι το κέντρο και ο κόσμος πηγαίνει σε όλους τους προορισμούς τους», σχολίασε ο κ. Νίκος που είναι οδηγός στο Αστικό ΚΤΕΛ, ενώ στο ερώτημα που του θέσαμε για το τι απαντάει σε εκείνους που λένε ότι η παραμονή των λεωφορείων δημιουργεί πρόβλημα στην κυκλοφορία σημείωσε: «Μπορεί να δημιουργείται κάποιο πρόβλημα αλλά προσέχουμε κι εμείς και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθήσουμε την κατάσταση. Μπορεί δηλαδή να ρυθμιστεί η κατάσταση».
ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ
Εντελώς αρνητική με την προοπτική απομάκρυνσης των αφετηριών από το κέντρο ήταν η κα Αννα που περίμενε το λεωφορεία της στην αρχή της Αποκορώνου: «Είναι το κέντρο εδώ. Όλος ο κόσμος κινείται από εδώ. Από εδώ πάνε Περβόλια, Μουρνιές, Τσικαλαριά κ.λπ. Αν το αλλάξουν είναι λάθος. Δηλαδή είναι καλύτερα για το κυκλοφοριακό που τα αυτοκίνητα που είναι παρκαρισμένα παντού στην Αποκορώνου; Αυτό να τους ρωτήσετε!».
«Εαν κάνει στάση το λεωφορείο στο κέντρο δεν υπάρχει πρόβλημα», ανέφεραν η κα Δήμητρα και ο κ. Μιχάλης που περίμεναν το λεωφορείο τους στην κεντρική στάση μπροστά από το ΕΒΕΧ, ενώ ο κ. Χρήστος ως οδηγός λεωφορείου επεσήμανε ότι η απομάκρυνση των αφετηριών χρειάζεται συγκεκριμένες προϋποθέσεις: «Πες ότι φεύγουν τα λεωφορεία από εδώ. Πού θα πάνε; Χρειάζεται να βρεθεί η χρυσή τομή».
Θέση κατά της απομάκρυνσης των αφετηριών από το κέντρο πήρε και η Βάσω που περίμενε το λεωφορείο της στο κέντρο της πόλης. «Δεν θα βολεύει κανέναν να φύγουν οι αφετηρίες. Οι περισσότεροι εργάζονται στο κέντρο», ανέφερε σχετικά.
Σπανια χρησιμοποιω αστικο.Απο αυτη τη θεση ,καποιος που χρησιμοποιει ΙΧΕ αυτοκινητο,θα υποστηριζε οτι οι αφετηριες στο κεντρο διμιουργουν προβληματα στην κινηση.Ετσι ειναι,παραδειγμα ειχαμε προσφατα με τη σταθμευση στην αγορα των τουριστικων.Ομως με την απομακρυνση τους θα διμιουργηθουν πολλα περισσοτερα που λιγο πολυ εντοπισαν οι ερωτηθεντες,ενω ειναι σχεδον σιγουρο οτι την θεση τους στις αφετηριες θα παρουν τα ΙΧ, τη στιγμη που ουτε βουληση ουτε δυνατοτητα υπαρχει να λυσουν το προβλημα των παρανομων σταθμευσεων….ας μη μιλησωμε για τα διπλοπαρκαρισματα,λογια μονο λογια.
Γιατί θέλει ο Δήμος Χανίων να φύγουν οι αφετηρίες των λεωφορείων του Αστικού ΚΤΕΛ από το κέντρο της πόλης; Όπου αφετηρία=πρώτη στάση στα δρομολόγια (που είναι κυκλικά άρα, ουσιαστικά, δεν υφίσταται πρώτη στάση) αλλά στην πράξη, πάρκινγκ λεωφορείων. Ως επιβάτες, θέλουμε να καθόμαστε μέσα στα παρκαρισμένα λεωφορεία, από τη στιγμή που ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ αρκετά στέγαστρα στις αφετηρίες (1 ΜΟΝΟ). Όταν τα λεωφορεία βρίσκονται μόνο στην εσοχή των πεζοδρομίων κι έτσι δε δημιουργούν πρόβλημα στην κυκλοφορία των υπόλοιπων οχημάτων, πού είναι το πρόβλημα του Δήμου (που προσπαθεί να αφαιρέσει(;) τις εσοχές); Ή θεωρεί ότι επειδή έβγαλε τις στάσεις των τουριστικών λεωφορείων από την πλατεία της Αγοράς, είναι “δίκαιο” να φύγουν και οι αφετηρίες των αστικών; Τους ίδιους επιβάτες-συμφέροντα εξυπηρετούν; Αντί να κοιτάξει να ενισχύσει το Αστικό ΚΤΕΛ, του βάζει εμπόδια; Ή μήπως έχουν στο μυαλό τους τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας και άρα θα πρέπει να μειώσουν την παρουσία κ το συγκοινωνιακό έργο του Αστικού ΚΤΕΛ Α.Ε.;