Δεν έδωσε την προσδοκώμενη οικονομική ανάσα στον εμπορικό κόσμο των Χανίων η περίοδος των θερινών εκπτώσεων, καθώς η αγοραστική κίνηση κινήθηκε στα περυσινά επίπεδα.
Οπως επεσήμανε μιλώντας στα “Χανιώτικα Νέα” ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων, Νίκος Βουρλάκης, ο εμπορικός κόσμος δεν είναι ικανοποιημένος από τον τζίρο των καταστημάτων.
«Η οικονομική στενότητα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές είχε ως αποτέλεσμα να περιορίσουν τις αγορές τους σε επιλεκτικά είδη», τόνισε ο κ. Βουρλάκης, σημειώνοντας ότι κατά την περίοδο των φετινών θερινών εκπτώσεων, ζημιωμένες βγήκαν οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις με αυτοπασχολούμενους, που “είδαν” πτώση του τζίρου τους συγκριτικά με πέρυσι, ενώ οι μεσαίες επιχειρήσεις “κινήθηκαν” λίγο περισσότερο.
Διαφοροποιήσεις παρατηρούνται επίσης και ανά περιοχές, καθώς σε εμπορικές επιχειρήσεις οι οποίες βρίσκονται στην Παλιά Πόλη και σε εμπορικούς δρόμους η αγοραστική κίνηση ήταν κάπως αυξημένη.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ
Όπως προκύπτει και από έρευνα που πραγματοποίησε σε πανελλαδικό επίπεδο η ΕΣΕΕ, οι επιδόσεις των εμπορικών επιχειρήσεων φαίνεται να διαφοροποιούνται ανάλογα τον τόπο εγκατάστασης και το μέγεθος της επιχείρησης. Πιο συγκεκριμένα, οι μικρές επιχειρήσεις με χαμηλό τζίρο καθώς και οι αυτoαπασχολούμενοι παρουσίασαν μείωση πωλήσεων σε σύγκριση με τον προηγούμενο έτος. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση στις πωλήσεις τους.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις (60%) παρουσίασαν μείωση των πωλήσεων τους την θερινή εκπτωτική περίοδο του 2018, ενώ περίπου μια στις τέσσερις σταθεροποίησε τις πωλήσεις στα περσινά επίπεδα. Σε σύγκριση με τις αντίστοιχες επιδόσεις του προηγούμενου έτους, σημειώνεται μια οριακή βελτίωση λαμβάνοντας υπόψη ότι περισσότερες επιχειρήσεις (11% το 2018 σε σύγκριση με 6% το 2017) αύξησαν τις πωλήσεις τους την θερινή εκπτωτική περίοδο.
Παρ’ όλα αυτά, η αύξηση των πωλήσεων για τις επιχειρήσεις αυτές ήταν χαμηλή της τάξης του 5%.
Όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής που επέλεξαν οι καταναλωτές για τις αγορές τους εντός των θερινών εκπτώσεων, το 48% των επιχειρηματιών απάντησε ότι ήταν κυρίως με πιστωτικές κάρτες, το 33% ότι χρησιμοποίησαν πιστωτικές κάρτες και μετρητά στον ίδιο βαθμό και το 18% κυρίως με μετρητά.
ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
Εξάλλου, ο κ. Βουρλάκης, εξέφρασε την αντίθεση του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων στον θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων, από 1 έως 15 Σεπτεμβρίου, τονίζοντας ωστόσο ότι όποιος έμπορος επιθυμεί, μπορεί να πραγματοποιήσει ενδιάμεσες εκπτώσεις τις συγκεκριμένες ημερομηνίες.
«Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν προσφέρουν κάτι παραπάνω, τόνισε ο κ. Βουρλάκης, προσθέτοντας ότι δεν περιμένουμε κάτι διαφορετικό στην αγοραστική κίνηση, από ό,τι στην κανονική περίοδο των εκπτώσεων. Εχουμε πάντα τις προσφορές και το “παζάρι” στο ταμείο”, πρόσθεσε.
Το θέμα με τις αγορές μας, όλων των καταναλωτών, δεν είναι ούτε τα καταστήματα, ούτε η διάρκεια που θα παραμείνουν ανοικτά ακόμα και τις Κυριακές. Είναι που ΔΕΝ μας περισσεύουν τα χρήματα. Θες οι μειώσεις μισθών και συντάξεων… έπεται και συνέχεια, θες η υπερφορολόγηση, θες οι φόροι που θα καταργούνταν αλλά τελικά δεν… Το αποτέλεσμα φαίνεται στην αγορά. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσευχηθούμε για την σοφρωσύνη στις αποφάσεις των κυβερνόντων μπας και περισσέψει κάτι παραπάνω για τα επιπλέον έξοδα, μιας και τα μόνα μαγαζιά που μπορούμε να επισκευθούμε είναι τα Super Market για τα απαραίτητα.