Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Αποκαλύψεις για τραγωδία Αίγινας: Πήγαν με ταξί στο σπίτι του 77χρονου να… ηρεμήσουν αντί για το Λιμεναρχείο

Η πορεία που ακολούθησαν μετά τη φονική σύγκρουση της Αίγινας οι επιβαίνοντες στο μοιραία ταχύπλοο «Ντουέντε» ξεδιπλώνεται μέσα από τις καταθέσεις του Επ. Β. και της Ευ. Β..

Ο «Ελεύθερος Τύπος» αποκαλύπτει σημαντικά αποσπάσματα της δικογραφίας, από την οποία προκύπτει ότι μετά το δυστύχημα το ζευγάρι μετέβη με ταξί στο σπίτι του 77χρονου Θ. Λ. και όχι στο Λιμεναρχείο, ενώ η 4η επιβαίνουσα στο σκάφος –όπως προκύπτει από έγγραφο του Λιμενικού- «εξαφανίστηκε» με αποτέλεσμα να καταθέσει με πολλές ημέρες καθυστέρηση. Ο 83χρονος Επ. Β. κατέθεσε ότι ξέρει σίγουρα ότι υπήρχαν σωσίβια στο ταχύπλοο, ότι οι επιβαίνοντες ήταν αυτοί που ανακοινώθηκαν επισήμως και πως δεν τραυματίστηκε κανείς τους.

Μετά το δυστύχημα παρέμειναν στο «Ντουέντε» για τουλάχιστον 30 λεπτά. Ο 83χρονος περιγράφει: «Περί 12.45 ενώ πηγαίναμε νότια της Αίγινας αισθάνθηκα ένα ισχυρό τίναγμα. Στην αρχή νόμιζα ότι πέσαμε σε βράχο. Όταν η πλώρη κατέβηκε κοίταξα γύρω και είδα ένα πλοίο μισοβυθισμένο και ανθρώπους στη θάλασσα. Κάτσαμε με τη σύζυγό μου μέσα στο σκάφος για περίπου μισή ώρα, ενώ ο Θ.Λ. καλούσε για να έρθει κάποιος να μας πάρει. Περί 13.30 ήρθε ένα φουσκωτό και μας πήρε. Μας αποβίβασε στην Πέρδικα και από εκεί φύγαμε με ταξί και πήγαμε στην Αίγινα στην οικία του Θ.Λ. Τη στιγμή του συμβάντος το σκάφος κυβερνούσε ο Θ.Λ.. Δεν πηγαίναμε με μεγάλη ταχύτητα διότι λόγω του κυματισμού χτυπάγαμε μέσα στο σκάφος. Ξέρω σίγουρα ότι το Ντουέντε είχε σωσίβια. Δεν υπήρξε τραυματισμός. Ούτε εγώ τραυματίστηκα, ούτε η γυναίκα μου, ούτε η κυρία Ν., ούτε ο Θ.Λ».

Η Ευ. Β. από την πλευρά της καταθέτει: «Ξεκινήσαμε από την Αίγινα για να πάμε στη Μονή για μπάνιο. Στο σκάφος επιβαίναμε εγώ, ο άντρας μου, ο φίλος μας  και ακόμα μαζί μας ήταν μια φίλη του Θ.Λ. . Ενώ ταξιδεύαμε ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος και τρανταχτήκαμε. Αμέσως είδα ένα καΐκι να παίρνει απότομη κλίση και να πέφτουν άνθρωποι στη θάλασσα. Ο Θ.Λ. τηλεφώνησε για να βοηθηθούν οι άνθρωποι που βρίσκονταν στη θάλασσα. Στο σημείο έφτασαν σκάφη για την περισυλλογή των ναυαγών. Μετά από λίγο και αφού τελείωσε η περισυλλογή των ναυαγών ήρθε και μας πήρε ένα ταχύπλοο. Μας οδήγησε στην Πέρδικα και μας αποβίβασε. Έπειτα μεταβήκαμε στο σπίτι του φίλου μας, ο οποίος και μας φιλοξενούσε, καθώς δεν ξέραμε τι να κάνουμε. Έπειτα από λίγη ώρα και αφού ηρεμήσαμε μεταβήκαμε με τον άντρα μου στο Λιμεναρχείο. Χειριστής ήταν ο Θ.Λ. Στο σκάφος ήμασταν οι τέσσερις μας».

Η τέταρτη επιβαίνουσα, ηλικίας 65 ετών, πήρε ανενόχλητη στις 16 Αυγούστου 2016 το πλοίο της γραμμής και έφυγε από την Αίγινα. Το γεγονός γεννά ερωτήματα για τα αντανακλαστικά του Λιμενικού. Έγγραφο του υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρει: «Σας αναφέρουμε ότι από υπηρεσία μας δεν κατέστη δυνατό να ληφθεί έκθεση εξέτασης της 4ης επιβαίνουσας του ταχυπλόου σκάφους «Ντουέντε» λόγω της μη εξεύρεσής της μέχρι την υποβολή συμπληρωματικού υλικού που σας εστάλη».

Στη δικογραφία της υπόθεσης περιέχονται –μεταξύ άλλων- έγγραφα του νοσοκομείου, στο οποίο παρακολουθούνταν ο 77χρονος Θ.Λ. , τα οποία αποδεικνύουν ότι ο κατηγορούμενος δεν ήταν σε θέση να κυβερνάει σκάφος. Σε ένα από τα έγγραφα περιγράφεται η αιτία της εισαγωγής του Θ.Λ. στο νοσοκομείο στις 8 Αυγούστου 2016, δηλαδή μόλις οχτώ ημέρες πριν το δυστύχημα: «Δύσπνοια κόπωσης, οιδήματα κάτω άκρων, απορρύθμιση καρδιακής ανεπάρκειας». Στη συνέχεια, περιγράφεται αναλυτικά το ιστορικό του ασθενούς:

«Ασθενής μη καπνιστής, παχύσαρκος, με ιστορικό χρόνιας νεφρικής νόσου (πολυκιστικός νεκρός ΑΡ), συνδρόμου απνοιών ύπνου (χρήση συσκευής CPAP+02 κατά διάρκεια του ύπνου), καρδιακής ανεπάρκειας, πνευμονικής υπέρτασης και συχνών νοσηλειών λόγω απορρύθμισης καρδιακής ανεπάρκειας, προσήλθε λόγω δύσπνοιας στην κόπωση, σταδιακά επιδεινούμενης από 20ημέρου με περεταίρω επιδείνωση από 7ημέρου με έντονα οιδήματα κάτω άκρων, παροξυσμικό ξηρό βήχα και σημαντική αύξηση σωματικού βάρους. Εισάγεται για περεταίρω διερεύνηση και αντιμετώπιση». Από τη δικογραφία προκύπτει ότι ο Θ.Λ. είχε επισκεφτεί πολλές φορές το ίδιο νοσοκομείο και τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα τέσσερις φορές το 2015 λόγω καρδιακής κάμψης και τέσσερις φορές το 2013 λόγω καρδιακής κάμψης, οξείας οσφυαλγίας και διερεύνησης δύσπνοιας κόπωσης.

Ενδεικτικό είναι ότι για να θέσει σε λειτουργία το ταχύπλοο «Ντουέντε» καλούσε σε βοήθεια μηχανολόγο. Η τελευταία φορά που τον κάλεσε ήταν τη μοιραία ημέρα. Ο μηχανολόγος κατέθεσε: «Την 16η Αυγούστου το πρωί μου τηλεφώνησε εκ μέρους του Θ.Λ. ο… και με παρακάλεσε να πάω στο σκάφος Ντουέντε για να το βάλω μπροστά και να κάνω έναν έλεγχο ότι όλα ήταν σωστά. Πήγαμε με τον… στο σκάφος, έλεγξα τα χειριστήρια, άνοιξα τους διακόπτες και έθεσα τους κινητήρες σε λειτουργία διαπιστώνοντας ότι όλα ήταν καλά. Ο Θ.Λ. –όπως μου είπαν- θα αναχωρούσε για μπάνιο. Στο πίσω κάθισμα επέβαιναν τρία ηλικιωμένα άτομα, δύο γυναίκες και ένας άντρας που θα έφυγαν μαζί με τον Θ.Λ.. Εγώ τελειώνοντας τον έλεγχο έφυγα».

 

ΠΗΓΗ: Huffingtonpost.gr


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα