Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024

Aριστούργημα μηχανικής

Από το 1928 ως το 1930 το Bugatti Type 35 κυριάρχησε στα Γκραν Πρι.
Το εξαιρετικό αυτό μοντέλο επικράτησε σε 12 αγώνες, 4 κάθε σεζόν. Για καιρό θεωρούνταν το καλύτερο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Χάρη στα εξαιρετικά αποτελέσματα που πέτυχε τα ένδοξα εκείνα χρόνια, έμεινε στην ιστορία των αγώνων αυτοκινήτου.

Ο ιδιοφυής Ετόρε Μπουγκάτι
Ο Ετόρε Μπουγκάτι υπήρξε μία από τις μεγαλύτερες ιδιοφυίες στον χώρο του αυτοκινήτου. Γεννήθnκε στο Μιλάνο το 1881, αλλά έφυγε από την Ιταλία όταν ήταν ακόμη μικρός. Εγκαταστάθηκε μαζί με την οικογένειά του στη Γαλλία, στην πόλη Μόλσχαϊμ, η οποία βρισκόταν στην περιοχή της Αλσατίας. Πριν ακόμα φτάσει σε ηλικία είκοσι ετών σχεδίασε το πρώτο του μικρό αυτοκίνητο. Το σχέδιό του κέρδισε τo πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό, γεγονός που του επέτρεψε να εργαστεί από τo 1901 και έπειτα στο αλσατικό εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας De Dietrich. Χρειάστηκαν να περάσουν άλλα 20 χρόνια μέχρι να γίνει γνωστό τ’ όνομά του και ο ίδιος να εδραιωθεί στον χώρο του αυτοκινήτου.Ο Μπουγκάτι ίδρυσε τη δική του εταιρεία λίγο πριν τo ξέσπασμα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Από τo ξεκίνημά του ακόμα, σημείωσε σημαντικές επιτυχίες. Ενα μικρό μοντέλο του επικράτησε στο Γκραν Πρι για μικρά οχήματα, τo οποίο διοργανώθηκε στη Μπρέσια τo 1921. Μετά τη νίκη αυτή τo νέο μοντέλο μετονομάστηκε σε Brescia. Αποφασισμένος να επικρατήσει με τα αυτοκίνητά του και σε ακόμα πιο σπουδαίους αγώνες, ο Ετόρε Μπουγκάτι αφοσιώθηκε στην κατασκευή του μοντέλου που επρόκειτο να τον κάνει διάσημο σε όλο τον κόσμο, του Type 35, γνωστού και ως Τ 35. Ο Μπουγκάτι ήθελε να κατασκευάσει ένα όχημα που θα μπορούσε να τρέξει στους αγώνες, αλλά και να διατεθεί στην αγορά ώστε να μπορούν να το αποκτήσουν οι λάτρεις της οδήγησης. Το νέο μοντέλο ήταν πραγματικά συναρπαστικό. Συνδύαζε τις κομψές γραμμές με τη μηχανική αρτιότητα και ξεχώρισε στους σημαντικότερους αγώνες της εποχής εκείνης.

Bugatti Τ35: H γένεση ενός θρύλου
Το Τ 35 όπως και όλα τα μοντέλα Bugatti, ήταν τέλειο από όλες τις απόψεις. Ηταν εξοπλισμένο με ισχυρό κινητήρα και το αεροδυναμικό του σχήμα έκοβε την ανάσα. Ο Γάλλος οδηγός Ρενέ Ντρεϊφίς είπε τα εξής για το Type 35: «Το αυτοκίνητο αυτό μπορεί να αντιμετωπίσει ακόμα και τις πιο δύσκολες διαδρομές. Εχει εκπληκτικά κρατήματα και ο χειρισμός του είναι πανεύκολος».
Από το 1925 ως το 1934 τα διάφορα μοντέλα Bugatti Τ35 κέρδισαν σε ογδόντα από τους αγώνες, οι οποίοι διοργανώθηκαν στην Ευρώπη. Από τα δεκάξι Γκραν Πρι που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ του 1928 και του 1930 το Type 35 κέρδισε τα δώδεκα. Το νέο μοντέλο ξεχώριζε χάρη στην πρωτοποριακή μηχανική του. Ο κινητήρας του ήταν από τους πιο ισχυρούς της κατηγορίας του. To Type 35 ήταν ένα πραγματικό αριστούργημα μηχανικής. Πέντε τέτοια οχήματα έκαναν το ντεμπούτο τους στο Γκραν Πρι Γαλλίας στις 3 Αυγούστου του 1924. Το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Πιερ ντε Βισκάγια συγκρούστηκε με ένα Fiat στον 11ο γύρο, ενώ το μοντέλο που οδηγούσε ο Μέο Κοσταντίνι παρουσίασε βλάβη στον 16ο γύρο. Στον 33ο γύρο (δύο γύρους πριν από τον τερματισμό), ο κινητήρας του αυτοκινήτου το οποίο οδηγούσε ο Λεόνικο Γκαρνιέ έπαθε ανεπανόρθωτη ζημιά και εγκατέλειψε. Το Τ 35 του Ερνεστ Φρίντριχ τερμάτισε στην όγδοη θέση και εκείνο του Ζαν Σασάν στην έβδομη. Χρειάστηκαν λίγα χρόνια ακόμα μέχρι το Type 35 να φτάσει στο επίπεδο που θα του επέτρεπε να κατακτά τη μία νίκη μετά την άλλη. Στο επόμενο Γκραν Πρι στην Ισπανία, ο Κοσταντίνι τερμάτισε δεύτερος.

1928: H χρονιά των μεγάλων επιτυχιών
Την επόμενη σεζόν, το 1925 τα πράγματα δεν άλλαξαν πολύ. Ο Πιερ ντε Βισκάγια πέτυχε μια τέταρτη θέση στην Ισπανία και το ίδιο αποτέλεσμα έφερε στο Γκραν Πρι Γαλλίας ο Κοσταντίνι. Η Bugatti κατέκτησε την πρώτη της μεγάλη νίκη στο Τάργκα Φλόριο χάρη στον Κοσταντίνι (ο οποίος επανέλαβε τη νίκη στον ίδιο αγώνα και την επόμενη χρονιά). Το 1926 το Type 35 άρχισε να ξεχωρίζει. Πάντα με τον Κοσταντίνι στο τιμόνι, έκοψε πρώτος το νήμα του τερματισμού στο Γκραν Πρι Ισπανίας. Το 1927, το νέο μοντέλο Type 35Β συμμετείχε σε πολλούς αγώνες (όπως, για παράδειγμα, στο Τάργκα Φλόριο), αλλά δεν κατόρθωσε να νικήσει σε κανέναν από αυτούς.
Οι επιτυχίες της σεζόν του 1928 ήταν αυτές που καθιέρωσαν το εκπληκτικό αυτό μοντέλο στον κόσμο του αυτοκινήτου. Με οδηγό τον Γουίλιαμ Γκρόβερ μία Bugatti Type 35C κέρδισε στο Γκραν Πρι Γαλλίας. Στη συνέχεια, με τον Λουί Σιρόν στο τιμόνι, τα Type 35Β και 35C κέρδισαν σε τρία από τα τέσσερα Γκραν Πρι της σεζόν. Η επιτυχία συνεχίστηκε και τις δύο επόμενες σεζόν. Από τα πέντε Γκραν Πρι που διοργανώθηκαν το έτος 1929 ο Γουίλιαμς κέρδισε τα δύο και ο Σιρόν άλλα δύο. Σε τρεις αγώνες επικράτησε το μοντέλο Type 35Β και σε έναν το 35C. Το 1930 τα μοντέλα Type 35, με διάφορους οδηγούς στο τιμόνι τους, επικράτησαν σε τέσσερα από τα έξι Γκραν Πρι της σεζόν. Το 1931 το επιτυχημένο μοντέλο αντικαταστάθηκε από το Type 51, το οποίο σημείωσε αρκετές επιτυχίες, αλλά δεν μπόρεσε να φτάσει το επίπεδο του προκατόχου του. Στα επόμενα τέσσερα χρόνια τα αυτοκίνητα Type 35, των οποίων η παραγωγή σταμάτησε το 1930, κατάφεραν να επιδείξουν άλλες δώδεκα νίκες σε μικρότερες διοργανώσεις. Ετσι τελείωσε μια ένδοξη περίοδος για την αυτοκινητοβιομηχανία Bugatti. Από το 1924 ως τo 1930 κατασκευάστηκαν 343 οχήματα Bugatti Τ 35 (τύπου A, Β και C). Τα μοντέλα αυτά κοστίζουν σήμερα μία περιουσία και συμπεριλαμβάνονται στις συλλογές λίγων προνομιούχων.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα