Με κεντρικό άξονα την ανάγκη για αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και πόρων και με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον ΒΟΑΚ, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης μίλησε σήμερα το μεσημέρι για τις “βιώσιμες μεταφορές και τη βελτίωση του δίκτυου υποδομών”, στο πλαίσιο της τριήμερης συνάντησης εργασίας που πραγματοποιείται στο Ηράκλειο με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Η συνάντηση πραγματοποιείται στο πλαίσιο διαμόρφωσης της Στρατηγικής για τη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027, με πρωτοβουλία από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης το οποίο ανέθεσε στον ΟΟΣΑ την εκπόνηση μελέτης με τίτλο “Περιφερειακή Πολιτική της Ελλάδας μετά το 2020”. Η μελέτη θα αποτελεί τη βάση για τη διαμόρφωση των διαρθρωτικών, αναπτυξιακών και περιφερειακών πολιτικών της επόμενης Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027.
Ο κ. Αρναουτάκης ανέφερε πως δεν αρκεί να συζητάμε μόνο για τις μεγάλες υποδομές αλλά “πρέπει να προχωρήσουμε στην αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και πόρων για να μπορεί μια Περιφέρεια όπως η Κρήτη, με τη δυναμική και τα στελέχη που έχει και τους ανθρώπους που κοσμούν τις τεχνικές υπηρεσίες μας, να έχει το καλύτερο αποτέλεσμα”.
Ο Περιφερειάρχης Κρήτης εξήγησε πως η απόδοση αρμοδιοτήτων και πόρων είναι ο μόνος τρόπος για να μπορεί να προκύψει πραγματικό αναπτυξιακό αποτέλεσμα. “Η Περιφέρεια, ο κατεξοχήν αναπτυξιακός φορέας του νησιού, έχει αποδείξει πως και θέλει και μπορεί, αν έχει την αρμοδιότητα. Όμως σήμερα δεν μπορεί να κάνει μια κλαδοκοπή”, τόνισε με έμφαση, εξηγώντας πως πρόκειται για παράνομη δαπάνη που δεν εγκρίνεται η πληρωμή της από το κράτος, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται φαινόμενα κατολισθήσεων, κλαδιών που θέλουν καθαρισμό κι ενώ η Περιφέρεια, θέλει και μπορεί να υλοποιήσει το έργο, δεν μπορεί να το πληρώσει, ως παράνομη δαπάνη.
“Άρα, δεν θα συζητούμε αν κάνουμε τα μεγάλα έργα, ειδικά στις μεταφορές, θα πρέπει να συζητούμε αν υπάρχουν οι αρμοδιότητες σε αιρετά όργανα, για να μπορούν ν’ ασκήσουν την πολιτική!” υπογράμμισε ο κ. Αρναουτάκης.
Αναφερόμενος στην επόμενη περίοδο επεσήμανε πως υπάρχει μια τελευταία ευκαιρία για να γίνουν ο ΒΟΑΚ, ο ΝΟΑΚ και οι κάθετοι άξονες στο νησί μας, υπογραμμίζοντας: “Αν η Περιφέρεια Κρήτης είχε την αρμοδιότητα για τον ΒΟΑΚ από το 2011 μέχρι σήμερα, σας διαβεβαιώ υπεύθυνα ότι οι μελέτες για το δρόμο θα είχαν ολοκληρωθεί και τα χρήματα που υπήρχαν στο Γ΄ ΚΠΣ και στο ΕΣΠΑ θα είχαν αξιοποιηθεί”, είπε, εξηγώντας παράλληλα πως οι διαθέσιμοι πόροι των δύο χρηματοδοτικών προγραμμάτων ήταν κοντά στα 600 εκ. και απορροφήθηκαν μόνο 115 εκ. ευρώ, γιατί η ευθύνη παρέμενε στο Υπουργείο Υποδομών. Τέλος, εξέφρασε την ελπίδα να υλοποιηθούν τα έργα με τις επιλογές που έχουν γίνει τώρα για την δημιουργία του ΒΟΑΚ, τονίζοντας πως η μελέτη που θα γίνει τώρα για τα τμήματα από Άγιο Νικόλαο προς Σητεία και από Χανιά προς Κίσσαμο, θα είχε ήδη ολοκληρωθεί αν η αρμοδιότητα ήταν στην Περιφέρεια Κρήτης.
Καιρος ειναι να κατασκευαστει ένας νέος αυτοκινητοδρομος στη Κρητη που να συνδέει την Δυτικη με την Ανατολική Κρητη σύγχρονος ασφαλης με σωστές εξοδους προς το επαρχιακο δικτυο που να έχει την απαιτούμενη συντηρηση!!!!!!!!!
Εδω μια κατολισθηση δεν μπορειτε να αντιμετωπισετε…….ΒΟΑΚ θα κανετε.Αν ηταν ΒΟΑ Ηρακλειου τοτε σιγουρα.