Μπορεί και οι δέκα ομάδες της Φόρμουλα Ένα να πέρασαν τα τεστ ευκαμψίας της πίσω πτέρυγας των μονοθεσίων τους στο γκραν πρι της Αυστραλίας, με το οποίο «άνοιξε η αυλαία» της νέας σεζόν, ωστόσο ακολουθούν νέες αλλαγές στους σχετικούς κανονισμούς… Και αυτό γιατί η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) έκρινε ότι οι τροποποιήσεις που επέφερε το χειμώνα στη σχετική… νομοθεσία δεν ήταν αρκετές για να εξαλείψουν σε ένα αποδεκτό επίπεδο το θέμα που έχει προκύψει από πέρυσι με τις ιδέες περί “mini-DRS”, όπου τα στοιχεία στην κορυφή μιας πίσω πτέρυγας κλίνουν προς τα πίσω υπό ταχύτητα, προκειμένου να μειώσουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις.
Όλες οι ομάδες πέρασαν τα σχετικά τεστ και οι πίσω πτέρυγές τους κρίθηκαν νόμιμες για τον αγώνα στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, ωστόσο η FIA εξέδωσε μια τεχνική οδηγία ενόψει του κυριακάτικου (23/3) γκραν πρι της Κίνας, με την οποία επιβεβαιώνει νέες τροποποιήσεις στους σχετικούς κανονισμούς, οι οποίοι έχουν προκαλέσει μεγάλη συζήτηση, αλλά και περαιτέρω αλλαγές που προγραμματίζονται για τον επόμενο αγώνα του πρωταθλήματος, στην Ιαπωνία (6/4).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η FIA είχε ζητήσει από τις ομάδες να τοποθετήσουν κάμερες στα μονοθέσιά τους, προκειμένου να παρακολουθήσουν τις παραμορφώσεις που υφίστανται τα αυτοκίνητα στην πίστα στην διάρκεια των ελεύθερων δοκιμαστικών για το γκραν πρι Αυστραλίας. Οι άνθρωποι της παγκόσμιας ομοσπονδίας ανέλυσαν τα βίντεο και, παράλληλα, επιθεώρησαν τα μονοθέσια των ομάδων κι έκριναν ότι υπάρχουν επαρκείς λόγοι για ένα «πιο αυστηρό τεστ» στο πάνω μέρος της πίσω πτέρυγας, το οποίο θα εφαρμοστεί στον επόμενο αγώνα, στη Σανγκάη, μολονότι ξεκαθάρισαν ότι όλα τα μονοθέσια που «έτρεξαν» στην Αυστραλία ήταν νόμιμα.
Η τρέχουσα ανοχή των 2 χιλιοστών στα τεστ κίνησης της πίσω πτέρυγας, όταν εφαρμόζεται κάθετο φορτίο 75 κιλών, θα μειωθεί στο μισό χιλιοστό από τον αγώνα στην Ιαπωνία και μετά. Για το κυριακάτικο γκραν πρι της Κίνας, μολονότι αυτή η νέα ανοχή θα είναι σε ισχύ, λόγω του ότι υπάρχει λίγος χρόνος από τη στιγμή που ενημερώθηκαν οι ομάδες για την απόφαση περί αλλαγών μέχρι να… προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, θα επιτραπεί μια περαιτέρω απόκλιση 0,25 χιλιοστών.
Η FIA γνωστοποίησε ότι όλες οι ομάδες ενημερώθηκαν το πρωί της Δευτέρας για την απόφαση αναθεώρησης της τεχνικής οδηγίας της.