Δευτέρα, 3 Φεβρουαρίου, 2025

Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση για την κατασκευή το Β.Ο.Α.Κ

» Στο 1,5 δισ. ευρώ ο προϋπολογισμός μελέτης – κατασκευής σύμφωνα με όσα απάντησε

ο υπουργός Υποδομών στον Μανούσο Βολουδάκη

Περιθώρια αυξημένης κρατικής χρηματοδότησης για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης προκύπτουν από όσα απάντησε χθες στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, στον βουλευτή Χανίων της Ν.Δ. Μανούσο Βολουδάκη.

Χ θες συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του Χανιώτη βουλευτή προς τον Υπουργό Υποδομών σχετικά με τη χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ.  Ο Μ. Βολουδάκης ανέπτυξε στην πρωτολογία του το σκεπτικό του για τη δημόσια χρηματοδότηση του έργου, σύμφωνα με το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης που είχε καταθέσει. (Επισυνάπτεται). Επιπρόσθετα ζήτησε επιβεβαίωση του χρονοδιαγράμματος που έχει ήδη εξαγγελθεί, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να γίνει δεκτή περαιτέρω καθυστέρηση.

ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2021

Κατά την απάντησή του, ο Υπουργός Υποδομών κατ’ αρχάς επιβεβαίωσε ότι ισχύει το χρονοδιάγραμμα που έχει εξαγγελθεί, για δημοπράτηση εντός του 2021.

Στη συνέχεια τόνισε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν παρέδωσε καμία μελέτη για το έργο, για το οποίο προβλέπονταν διόδια για όλους και όχι μόνο για τους τουρίστες, όπως ψευδώς οι τότε υπεύθυνοι ισχυρίζονταν.

Ο υπουργός ανέφερε ότι στον ενάμιση χρόνο της σημερινής κυβέρνησης έγιναν οι ακόλουθες μελέτες που πριν δεν είχαν γίνει: για την κτηματογράφηση, για τα τοπογραφικά υπόβαθρα, για τα υδραυλικά έργα στα κατασκευαστικά τμήματα του ΒΟΑΚ, για την ειδική οικολογική αξιολόγηση, για το παράπλευρο δίκτυο.

ΑΙΧΜΕΣ ΓΙΑ ΣΥΡΙΖΑ

Ο υπουργός προχώρησε δίνοντας ορισμένα στοιχεία από το σχεδιασμό της προηγούμενης κυβέρνησης, και τα αντίστοιχα σημερινά δεδομένα. Συγκεκριμένα: προβλέπονταν από την προηγούμενη κυβέρνηση αυτοκινητόδρομος Χανιά – Χερσόνησος, με συνολικό τίμημα μελετών – κατασκευών 944 εκ., με όριο ταχύτητας τα 80 χλμ και δημόσια χρηματοδότηση 472 εκ. ευρώ. Αντί αυτού, σήμερα προβλέπεται ένας αναβαθμισμένος αυτοκινητόδρομος, μεγαλύτερου μήκους και καλύτερων γεωμετρικών χαρακτηριστικών με συνολικό τίμημα μελετών – κατασκευών 1.5 δις και όριο ταχύτητας τα 100 χλμ.

ΠΙΕΣΕΙΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ

Στη δευτερολογία του, ο Μ.Βολουδάκης  ανέφερε ότι ορθώς ο Υπουργός στηλιτεύει τα ψέματα που έχουν ακουστεί ως σήμερα για την υπόθεση αυτή, τόνισε όμως ότι αυτό που ενδιαφέρει πλέον τους πολίτες είναι τί γίνεται από εδώ και πέρα.   

Ο Μ.Βολουδάκης επέμεινε και στη δευτερολογία του στη δυνατότητα και ανάγκη δημόσιας χρηματοδότησης του κόστους κατασκευής του ΒΟΑΚ, επικαλούμενος τόσο το κόστος της νησιωτικότητας για την Κρήτη, όσο και το γεγονός ότι η Κρήτη δικαιούται μια ειδική πρόνοια μετά από τόσα χρόνια καθυστέρησης στην υλοποίηση του αυτοκινητοδρόμου. Συμπλήρωσε ότι αφού καλυφθεί από το δημόσιο το κόστος κατασκευής, το κόστος συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου θα μπορούσε, και θα ήταν σωστό, να καλύπτεται από ιδιωτική χρηματοδότηση. Όμως σε αυτή την περίπτωση τα διόδια θα ήταν ιδιαίτερα χαμηλά. Σημείωσε ακόμη ότι δημόσια χρηματοδότηση μπορεί να σημαίνει και ταχύτερους χρόνους υλοποίησης, καθώς παρακάμπτεται το στάδιο συγκρότησης τραπεζικής κοινοπραξίας για τη χρηματοδότηση κλπ.

Ζήτησε ακόμη επιβεβαίωση ότι προχωρά κανονικά ο σχεδιασμός του τμήματος Χανιά – Κίσσαμος το οποίο ήταν εκτός του σχεδιασμού του 2018, αλλά και να διευκρινισθεί ποια θα είναι τελικά η χάραξη στον ανατολικό Αποκόρωνα ως το Ρέθυμνο.

Στη δευτερολογία του ο Υπουργός ανέφερε ότι θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί το σύνολο του κόστους κατασκευής του ΒΟΑΚ από το Ταμείο Ανάκαμψης (όπως προτείνει ο Μ.Βολουδάκης) αν η προηγούμενη κυβέρνηση είχε παραδώσει έτοιμες μελέτες. Σε αυτή την περίπτωση τα διόδια θα κάλυπταν μόνο το κόστος λειτουργίας και συντήρησης δηλαδή περίπου 25-30 εκατομμύρια το χρόνο.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ  ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

O υπουργός για πρώτη φορά έδωσε στοιχεία για τη σχεδιαζόμενη δημόσια χρηματοδότηση, αναφέροντας ότι αυτή θα κυμανθεί από 800 εκ. ως 1 δις.   

• Το ύψος της προβλεπόμενης συνολικής επένδυσης του ΒΟΑΚ αυξήθηκε από την παρούσα κυβέρνηση κατά 59%.

• Το ποσοστό της δημόσιας συμμετοχής από το 50% που του συνόλου που προβλέπονταν, αυξάνεται στο 54% αν η χρηματοδότηση θα είναι 800 εκ. ως 67% αν η χρηματοδότηση καταλήξει στο 1δις.

• Ο Υπουργός επιβεβαίωσε επίσης ότι προχωρά κανονικά ο σχεδιασμός και για το τμήμα Χανιά – Κίσαμος. (Σημείωση: Είναι μια από τις προσθήκες στο έργο με τις οποίες αυξάνει ο προϋπολογισμός μελέτης – κατασκευής από τα 944 εκ. της προηγούμενης κυβέρνησης στο 1,5 δις.).

•Τέλος ο Υπουργός παραδέχθηκε την ανάγκη τακτικής ενημέρωσης των πολιτών σχετικά με την πρόοδο των εργασιών, και θα προχωρήσει στην δημοσιοποίηση σχετικής έκθεσης ανά μήνα.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα