Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Αύξηση της βίας στα σχολεία σύμφωνα και με την ΕΛΜΕ

■ Ανάγκη σε ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς

Αύξηση των περιστατικών ενδοσχολικής βίας, διαπιστώνει και η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Χανίων. Το θέμα ήταν στην ατζέντα της συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ που πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ στο 1ο Γυμνάσιο Χανίων με αφορμή πρόσφατα περιστατικά. Οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ αποδίδουν το γεγονός ότι εντείνεται η βία σε οικονομικούς, εργασιακούς και κοινωνικούς λόγους ενώ τονίζουν την ανάγκη στελέχωσης των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.

Οπως μας είπε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ, Χρήστος Μπέλμπας, «τα σχολεία ούτως η άλλως ήταν ένας χώρος στον οποίο υπήρχε το φαινόμενο της βίας. Τώρα, εντείνεται για πολλούς λόγους. Ο ένας λόγος έχει να κάνει με το τι γίνεται γενικότερα στην κοινωνία. Τα σχολεία είναι ένας ανοιχτός στην κοινωνία χώρος. Υποδεχόμαστε όλα τα παιδιά. Άρα και οι καταστάσεις οι οποίες υπάρχουν στην κοινωνία μεταφέρονται μέσα στα σχολεία». Ο κ. Μπέλμπας υποστηρίζει ότι ακόμα και η εντατικοποίηση της εργασίας, π.χ. μέσα από το εργασιακό νομοσχέδιο το οποίο νομιμοποιεί την 13ωρη εργασία, μπορεί να προκαλέσει εντάσεις στην οικογένεια οι οποίες θα μεταφερθούν και στο σχολείο. Επίσης, σχολιάζει ότι «υπάρχουν ευρύτεροι οικονομικοί, εργασιακοί, κοινωνικοί λόγοι οι οποίοι άπτονται σε ζητήματα βίας και μεταφέρονται και στα παιδιά» και ότι «και το σχολείο εν γένει τα τελευταία χρόνια έχει εντατικοποιηθεί».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «μετά τον covid, η κυβερνητική διαχείριση άφησε πολύ μεγάλα γνωσιακά, μαθησιακά, ψυχολογικά κενά στα παιδιά» και σήμερα «έχουμε πολύ λιγότερο προσωπικό σε σχέση με τις ανάγκες που υπάρχουν. Και συνεχώς εντατικοποιεί το σχολείο. Η Τράπεζα Θεμάτων αυξάνει τον πήχη της δυσκολίας, σε σχέση με την προ covid εποχή που δεν υπήρχε, η ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι επίσης παράμετρος που ψυχολογικά
στρεσάρει τα παιδιά. Προφανώς αυτό δεν είναι σχολείο για τα παιδιά, είναι σχολείο κάτεργο. Αυτό προφανώς παίζει ρόλο. Με έναν τρόπο αυτή είναι και μία απάντηση του τι πρέπει να
γίνει για να σταματήσει αυτό». Ο ίδιος ζήτησε «να υποστηριχθούν οι δομές, το ΚΕΔΑΣΥ αλλά και οι δομές και οι θέσεις εργασίας μέσα στα σχολεία με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς». Ακόμα ο κ. Μπέλμπας υποστηρίζει ότι «πάρα πολλά παιδιά δεν πορεύονται σύμφωνα με τη διάγνωσή τους. Δηλαδή, στα ειδικά σχολεία, πολλές φορές,
πηγαίνουν παιδιά των οποίων η διάγνωση δεν είναι για να πηγαίνουν εκεί αλλά είναι για άλλου τύπου σχολεία. Βασικό για μας είναι και το κομμάτι της γενικής εκπαίδευσης. Δεν μπορεί από το Γυμνάσιο να συζητάμε για ένα εξεταστικό μαραθώνιο».

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Αλλο θέμα που απασχόλησε το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ήταν η «μάχη της αξιολόγησης». Ο κ. Μπέλμπας είπε ότι «δεν έχει υπάρξει ατομική αξιολόγηση συναδέλφου από τις 13 Φεβρουαρίου που έχει βγει το ΦΕΚ. Για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας δίνεται μία μεγάλη μάχη η οποία πάει καλύτερα από πέρυσι».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα