(2014 ΕΓΧ 93’) Τρόμου, βασισμένη στη μικρού μήκους ταινία της ίδιας, «Monster», (2005)
Σκην.: Τζένιφερ Κεντ Μουσ.: Τζεντ Κάρσελ Ηθ.: Έσι Ντέιβις, Νόα Γουάσιμαν, Ντάνιελ Χένσολ, Χέιλι Μακελίνι, Μπάρμπαρα Γουεστ, Μπέντζαμιν Γουίνσπιρ, Τιμ Πέρσελ
Oπου κι αν κρυφτείς… ο Babadook… θα σε ανακαλύψει…
Εξι χρόνια μετά το θάνατο του συζύγου της, η Αμέλεια, αισθάνεται σα να έχει χάσει τον κόσμο της. Αδυνατεί να πειθαρχήσει τον 6χρονο γιο της, Σάμουελ τον οποίο, παράλληλα, κρατάει συναισθηματικές αποστάσεις. Στα όνειρα του Σάμουελ πρωταγωνιστεί ένα τέρας, το οποίο έρχεται κάθε βράδυ, με σκοπό να δολοφονήσει αυτόν και τη μητέρα του. Ενα περίεργο βιβλίο με τίτλο “The Babadook”, εμφανίζεται μυστηριωδώς στο σπίτι τους και ο Σάμουελ το ταυτίζει με το πλάσμα που βλέπει στα όνειρά του. Η μητέρα του στην αρχή τον αποπαίρνει, αλλά σύντομα αντιλαμβάνεται, πως μία απόκοσμη οντότητα, όντως, προσπαθεί να τους κυριεύσει… Ο τίτλος της ταινίας προκύπτει από τον αναγραμματισμό του Bad Book, ενώ η ιδέα ταινίας, βασίζεται στο πρωτόλειο σενάριο της μικρού μήκους ταινίας της Τζ. Κεντ, (“Monster”, 2005), ανεπτυγμένη ασφαλώς, για τις ανάγκες μεγαλύτερης διάρκειας. Η Αμέλια, βιώνει την απώλεια του συζύγου και άντρα της ζωής της, ύστερα από ένα τρομερό αυτοκινητιστικό δυστύχημα, καθώς μάλιστα, κατευθύνονταν στο νοσοκομείο, για να γεννήσει. Την ημέρα που πέθανε ο σύζυγός της, γεννήθηκε, τελικά, ο Σάμουελ. Η ταινία ξεκινά 7 χρόνια, μετά το τραγικό περιστατικό. Η Αμέλια αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι σε θέση να αγαπήσει το γιο της, αφού είναι ανίκανη να διαχειριστεί τη θλίψη από το χαμό του συντρόφου της. Αυτή η καταπιεσμένη θλίψη, την αποξενώνει, τη στοιχειώνει και την κυριεύει, ενώ κάποιες στιγμές, ενδόμυχα, επιθυμεί, ακόμη και το θάνατο του ίδιου της του γιου. Και εδώ γεννιέται το ερώτημα. Πώς γίνεται το αρχετυπικό σύμβολο της μητρικής αγάπης και φροντίδας, να μεταμορφωθεί σε μια καταστροφική και δολοφονική δύναμη; Ολη η ταινία λοιπόν, βασίζεται στην επισφαλή σχέση, που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στην Αμέλια και τον Σάμουελ, στην πολυπλοκότητα του χαρακτήρα της πρώτης και της απομόνωσης εξαιτίας αυτού, του δεύτερου. Εμπνευσμένη από τις εξπρεσιονιστικές ταινίες τρόμου, αλλά και από τα κλασικά ψυχολογικά θρίλερ (π.χ. Ρομάν Πολάνσκι), η Κεντ δημιουργεί μια ελκυστική, μαγική ατμόσφαιρα τρόμου με αρκετά έντονες εικόνες, που –σε πολλά σημεία- ακόμα και χωρίς την υποστήριξη διαλόγων, ξεδιπλώνουν μια ξεχωριστή ποιότητα, αλλά και έναν έντονο συναισθηματισμό, στα όρια της ποίησης. Μια ταινία που ξεχωρίζει από το ήθος και την ατμόσφαιρά της, αλλά και για τις πολύ καλές της ερμηνείες.
ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ
(2015 ΕΓΧ 114’) Περιπέτεια δράσης Σκην.: Ζομ Κολέ Σερά Μουσ.: Junkie XL Ηθ.: Λίαμ Νίσον, Εντ Χάρις, Τζένεσις Ροντρίγκεζ, Τζόελ Κίναμαν, Βίνσεντ Ντο’ Ονόφριο
Το αίμα… δεν γίνεται… ποτέ νερό… Ο εκτελεστής Τζίμι Κόνλον, γνωστός και ως “νεκροθάφτης”, είναι ο βιρτουόζος εκτελεστής του Μπρούκλιν και τώρα βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση καθώς ο καλύτερός του φίλος και αφεντικό της μαφίας, αρχίζει και πληρώνει τα λάθη του παρελθόντος. Παράλληλα, ένας επίμονος ντετέκτιβ, βρίσκεται στα χνάρια του και ο γιος του, τον οποίο έχει εγκαταλείψει χρόνια πριν, γίνεται στόχος δολοφονίας. Ο Τζίμι, πλέον, πρέπει μέσα σε μία νύχτα να διαλέξει πλευρά και να έρθει αντιμέτωπος με το πρώην αφεντικό του, προκειμένου να προστατεύσει τον γιο του. Ετσι, ξεκινά ένα ανελέητο κυνηγητό, όπου ο ίδιος, είναι ο No1 καταζητούμενος άνθρωπος στη Νέα Υόρκη και για τις δύο πλευρές του νόμου…d
WINX CLUB: ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΩΚΕΑΝΟΥ
(2014 ΕΓΧ 98’) Κινούμενο, 4η συνέχεια της γνωστής σειράς ταινιών Σκην.: Ιγκίνιο Στράφι Μουσ.: Στέφανο Σουιτάλα
Θάρρος… αλτρουισμός… και γλυκύτητα… Ολα φαίνονται να πηγαίνουν καλά στο Αλφέα, που οι Winx εργάζονται ως καθηγήτριες των πρωτοετών νεράιδων. Όμως οι αιώνιοι εχθροί του Winx Club, οι κακές μάγισσες Τριξ, καταφθάνουν στον Απέραντο Ωκεανό, με σκοπό να καταλάβουν τον θρόνο του Αυτοκράτορα. Η ανθρωπότητα μολύνει τους ωκεανούς, βάζοντας σε κίνδυνο το οικοσύστημα του Απέραντου Ωκεανού, που είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις Θάλασσες του Μάτζιξ. Είναι η τέλεια ευκαιρία για τις Τριξ να επιτεθούν και να γίνουν αυτοκράτειρες. Όσο οι υποβρύχιοι κόσμοι καταστρέφονται, οι γενναίες Winx, δεν σκοπεύουν να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια..
ΟΜΟΡΦΗ ΝΙΟΤΗ
(2014 ΕΓΧ 102’) Δράμα Σκην.: Χάιμε Ροζάλες Ηθ.: Ίνγκριντ Γκαρσία Τζόνσον, Κάρλος Ροντρίγκεζ, Ίνμα Νιέτο, Φερνάντο Μπαρόνα
Τα προβλήματα των νέων… δεν έχουν σύνορα και πατρίδα… Η Ναταλία και ο Κάρλος είναι δύο ερωτευμένοι νέοι, οι οποίοι προσπαθούν να επιβιώσουν στην Ισπανία του σήμερα. Οι περιορισμένοι πόροι τους εμποδίζουν να ζήσουν με τον τρόπο που επιθυμούν. Χωρίς ελπίδα για το αύριο, οι φιλοδοξίες τους παραμένουν χαμηλές. Με σκοπό να κερδίσουν κάποια χρήματα, αποφασίζουν να “γυρίσουν” μια ερασιτεχνική πορνογραφική ταινία. Η γέννηση της κόρης τους, Τζούλια, αποτελεί τον καταλυτικό παράγοντα για τις αλλαγές που πρόκειται να έρθουν στη ζωή τους… Μία συμπαγής ταινίας, που αφηγείται με ρεαλισμό και ευρηματικότητα την ιστορία δύο εικοσάρηδων στην σημερινή Ισπανία της ανεργίας και των χαμένων ευκαιριών. Ο σκηνοθέτης στοχεύει εύστοχα, στην αποτύπωση της σύγχρονης πραγματικότητας, με κάθε δυνατό εκφραστικό μέσο: από τις ερμηνείες των ηθοποιών του, έως τη φωτογραφία και τον ήχο. Η ταινία, συνδυάζει υλικό που γύρισε το συνεργείο με μηχανή 16mm, αλλά και εικόνες, που τράβηξαν οι ηθοποιοί τους εαυτούς τους, με τις δικές τους ερασιτεχνικές συσκευές. Αποτέλεσμα. Ένας κόσμος πλημμυρισμένος από εικόνες, που κρατάει αιχμάλωτη της πραγματικότητα, με εμπλουτισμένο κυνισμό. Η βαρύτητα στον ήχο, για ακόμη μια φορά, όπως και στις προηγούμενες ταινίες του Ροσάλες, δίνεται στους διαλόγους των ηρώων του. Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης: «η αναζήτηση του μεγαλύτερου δυνατού ρεαλισμού συνεπάγεται το σεβασμό των τόνων της φωνής, που ίσως διακυμαίνονται αυθόρμητα. Δεν επαναλάβαμε τις ίδιες λέξεις ή χειρονομίες στα γυρίσματα ή στο ντουμπλάρισμα. Όλα δημιουργήθηκαν με βάση την μοναδικότητα της στιγμής. Οι φωνές, με όλους τους δισταγμούς και την έλλειψη ακρίβειας που είχαν, είναι μέρος αυτής της ανεπανάληπτης αυθόρμητης δημιουργίας…»
ΕΞΩΤΙΚΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΜΑΡΙΝΓΚΟΛΝΤ 2
(2015 ΕΓΧ 122’) Κωμωδία, βασισμένη στο βιβλίο της Ντέμπορα Μόγκαχ, «These Foolish Things», 2η συνέχεια της ταινίας του 2014 Σκην.: Τζον Μάντεν Μουσ.: Τόμας Νιούμαν Ηθ.: Μπιλ Νάι, Τζούντι Ντεντς, Μάγκι Σμιθ, Ρίτσαρντ Γκιρ, Ντεβ Πάτελ
Η ζωή… δεν θα σταματήσει ποτέ… να μας εκπλήσσει… Τα μέλη ενός γκρουπ Βρετανών συνταξιούχων, αποφασίζουν να ‘επενδύσουν’ τη σύνταξή τους στην –κατά τα δεδομένα- φτηνότερη και φαινομενικά εξωτική Ινδία. Επηρεασμένοι από τις δελεαστικές διαφημίσεις για το πρόσφατα ανακαινισμένο ξενοδοχείο «Μάρινγκολντ» και έχοντας οραματιστεί μια άνετη ζωή, φτάνουν εκεί και ανακαλύπτουν ότι το ξενοδοχείο αποτελεί πλέον, μια σκιά του εαυτού του. Αν και το νέο τους περιβάλλον είναι λιγότερο πολυτελές από όσο περίμεναν, όλοι αλλάζουν για πάντα μέσα από τις κοινές τους εμπειρίες, ανακαλύπτοντας πως η ζωή και ο έρωτας μπορούν να ξεκινήσουν από την αρχή, μόνον όταν εγκαταλείπεις πίσω το παρελθόν… Το Εξωτικό Ξενοδοχείο «Μάριγκολντ», υποτίθεται ότι αποτελεί την πιο υπέροχη λύση που μπορεί να προσφέρει, η Ινδία, στους κομψούς συνταξιούχους της Βρετανίας: ένα μέρος όπου μπορούν να περάσουν τα χρυσά τους χρόνια σε έναν θαλερό κήπο ηδονών ή τουλάχιστον, αυτό πιστεύουν οι εφτά πρωταγωνιστές, που αναζητώντας την αλλαγή, βρίσκονται μπροστά στα σκαλιά ενός όχι-και-τόσο-υπέροχου θερέτρου, στο μέσο της μακρινής και ταλαιπωρημένης από τον ήλιο Τζαϊπούρ. Κάπως έτσι ξεκινάει μια κωμική, ρομαντική και έντονη περιπέτεια, σε μια χώρα γεμάτη αναπάντεχες απολαύσεις. Η τεθλιμμένη χήρα Έβελιν, ο απογοητευμένος από τον κόσμο δικαστής Γκράχαμ, το καυγατζίδικο ζευγάρι Ντάγκλας και Τζιν, οι ερωτύλοι Νόρμαν και Ματζ και η δύστροπη Μιούριελ, είναι στο έλεος του φιλόδοξου αλλά και αφελέστατου ξενοδόχου Σόνι Καπούρ. Το μόνο δεδομένο είναι ότι ο νεαρός Σόνι, έχει κληρονομήσει το παρηκμασμένο ξενοδοχείο από τον πατέρα του, συντηρώντας το όνειρο της μελλοντικής αναστήλωσης. Το μοναδικό πράγμα που προσφέρει ο Σόνι, αυτή τη στιγμή, είναι το χάος, που ωστόσο, αναπληρώνεται από τον υπέρμετρο ενθουσιασμό του. Οι νέοι κάτοικοι μένουν εμβρόντητοι, μπροστά στις απίστευτες πατέντες που συχνά τους αφήνουν χωρίς φως, νερό και τηλέφωνο, αλλά αυτό, όπως διαπιστώνουν, είναι το λιγότερο. Νιώθουν εντελώς αποπροσανατολισμένοι, από μια Ινδία γεμάτη αντιθέσεις. Μεθυστική και τρομακτική, παραδοσιακή και μοντέρνα, πανέμορφη αλλά και παράξενη. Μια κωμωδία «εκτοπισμού», που συνδυάζει τη μελαγχολία της απώλειας και ταυτόχρονα το βάσανο, αλλά και την ευτυχία, του να μεγαλώνεις με χάρη και ζωτικότητα. Το σενάριο είναι αστείο και πλούσιο, αλλά τελικά, δεν πρόκειται για μια απλή κωμωδία. Μιλάει για το πένθος, τη μοναξιά και την απομόνωση και προσεγγίζει πολύ σφαιρικά, τις πτυχές του κορεσμού και της απελπισίας, για τους ανέτοιμους στην είσοδο της 3ης ηλικίας…