Το δύσβατο δρόμο που πρέπει να διανύσει τους προσεχείς μήνες η κυβέρνηση στις ιδιωτικοποιήσεις, με ρυθμούς περίπου ενός διαγωνισμού κάθε μήνα, επιβεβαιώνει η έκθεση συμμόρφωσης της Κομισιόν.
Σε αυτό τον αγώνα ταχύτητας, έως τα τέλη Μαρτίου θα πρέπει να προκηρυχθούν όλοι οι καινούργιοι διαγωνισμοί πώλησης μετοχικών πακέτων του Δημοσίου, δηλαδή το 5% του ΟΤΕ, το 35% των ΕΛΠΕ, το 65% της ΔΕΠΑ και το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Στην έκθεση που δημοσιεύει το in.gr επαναλαμβάνεται ότι η πώληση του 17% της ΔΕΗ ή άλλης μορφής αξιοποίηση, αρκεί να οδηγεί σε τουλάχιστον ίδια έσοδα, προγραμματίζεται για τον Ιούνιο. Στόχος ωστόσο αμφίβολος αφού πριν από οποιαδήποτε κίνηση, θα πρέπει να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο με τις προς πώληση λιγνιτικές μονάδες, γεγονός που δεν αναμένεται πριν το Δεκέμβριο.
Στην έκθεση περιλαμβάνονται 16 προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης που αφορούν ιδιωτικοποιήσεις, αρκετά εκ των οποίων εστιάζουν στον διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού, ένα από τα στοιχήματα του φετινού προγράμματος. Αφορούν την έκδοση νέας κοινής υπουργικής απόφασης για τα διόδια στην Εγνατία Οδό μέχρι τον Απρίλιο, την άμεση λειτουργία του σταθμού διοδίων Ωραιοκάστρου που είναι σήμερα υπό κατασκευή, καθώς και την άμεση έναρξη κατασκευής του σταθμού διοδίων Ασπροβάλτας στην Εγνατία. Σημειωτέον πως η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού επρόκειτο αρχικά να γίνει τον Ιανουάριο, ωστόσο έχει πάρει παράταση για τον Μάρτιο.
Στα προαπαιτούμενα συγκαταλέγονται επίσης η ολοκλήρωση του διαγωνισμού του ΔΕΣΦΑ μέχρι τον Ιούνιο, καθώς επίσης οι αλλαγές στα διοικητικά συμβούλια της ΔΕΠΑ και της Εγνατία Οδός ΑΕ μέχρι τον Απρίλιο.
Σύμφωνα πάντα με το Compliance Report στο διοικητικό συμβούλιο του υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) θα προστεθούν δύο νέα μέλη με ειδικό αντικείμενο τις ΔΕΚΟ μέχρι τον Μάρτιο. Στην πράξη αυτα τα δύο μέλη θα λάβουν μεταξύ άλλων, μέρος και στις επιτροπές αξιολόγησης των υποψηφίων στελεχών τα οποία θα επιλεγούν για τα διοικητικά συμβούλια των ΔΕΚΟ, τις οποίες ελέγχει πλέον το υπερταμείο. Αυτό σημαίνει ότι το Δ.Σ. υπερ-Ταμείου, από επταμελές σήμερα, με την προσθήκη των δύο νέων μελών θα γίνει εννεαμελές. Θυμίζουμε ότι οι κρατικές εταιρείες έχουν μεταφερθεί την προηγούμενη εβδομάδα στο υπερταμείο.
Σε επίπεδο εσόδων, πέρυσι, ήταν χαμηλότερα των προβλεπόμενων καθώς διαμορφώθηκαν σε 1,4 δισ. ευρω έναντι πρόβλεψης για 1,9 δισ. ευρώ. Και αυτό εξαιτίας των καθυστερήσεων στην πώληση του ΟΛΘ και του 5% του ΟΤΕ.
Για το 2018, υπολογίζεται ότι οι περυσινές καθυστερήσεις θα επηρεάσουν και τα φετινά έσοδα, ενώ εκτιμάται πως στο πρώτο εξάμηνο μπορούν να συγκεντρωθούν 1 δισ. ευρώ, υπό την προϋπόθεση πως θα ολοκληρωθεί η περιπέτεια του Ελληνικού.