Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Μποτιλιάρισμα στους αιθέρες…

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε χθες, επισήμως, την Ελλάδα και άλλα 17 κράτη – μέλη να εντείνουν τις προσπάθειές τους προκειμένου να βελτιωθεί η κοινή διαχείριση του εναέριου χώρου.
Συγκεκριμένα, η Κομισιόν, με προειδοποιητικές επιστολές, καλεί την Αυστρία, τη Βουλγαρία, την Κροατία, την Κύπρο, την Τσεχική Δημοκρατία, την Ελλάδα, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Ιταλία, τη Λιθουανία, τη Μάλτα, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, να βελτιώσουν τα έξι διαφορετικά Λειτουργικά Τμήματα Εναέριου Χώρου (ΛΤΕΧ) στα οποία ανήκουν.
Βάσει της νομοθεσίας για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό, οι εθνικοί οργανισμοί ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας πρέπει να συνεργάζονται σε εννέα περιφερειακά τμήματα εναέριου χώρου (ΛΤΕΧ), με στόχο τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα, την περικοπή δαπανών και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Τα ΛΤΕΧ είναι κοινοί εναέριοι χώροι που καθορίζονται με βάση τις ροές κυκλοφορίας και όχι τα κρατικά σύνορα.
Όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε. έπρεπε να έχουν θέσει σε εφαρμογή τα αντίστοιχα ΛΤΕΧ έως τις 4 Δεκεμβρίου 2012. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το ΛΤΕΧ μεταξύ Ιταλίας, Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας (BLUEMED FAB), η Κομισιόν τονίζει ότι δεν έχει ακόμη καθοριστεί επισήμως.
Τα κράτη μέλη έχουν στη διάθεσή τους δύο μήνες για να απαντήσουν και να κάνουν γνωστή τη θέση τους.
«Οφείλουμε να υπερβούμε επιτέλους τα εθνικά σύνορα στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Τα Λειτουργικά Τμήματα Εναέριου Χώρου είναι ένα αναγκαίο, ζωτικής σημασίας στοιχείο του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού. Σήμερα αυτοί οι κοινοί εναέριοι χώροι υπάρχουν μόνο στα χαρτιά. Επισήμως έχουν καθοριστεί αλλά ακόμη δεν έχουν τεθεί σε λειτουργία» δήλωσε ο επίτροπος Μεταφορών, Σιμ Κάλας.
Επίσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπογραμμίζει ότι η έλλειψη προόδου όσον αφορά τα ΛΤΕΧ καθυστερεί την πλήρη εφαρμογή του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού της Ε.Ε., πράγμα που, με τη σειρά του, συνεπάγεται ανεπάρκειες σε όλη τη διαχείριση της ευρωπαϊκής εναέριας κυκλοφορίας, που αντιστοιχούν στο 30 έως 40% του συνολικού κόστους της αεροναυτιλίας και των τελών που επιβάλλονται στην Ευρώπη, δηλαδή συνολική απώλεια περίπου 5 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Επίσης, επηρεάζονται αρνητικά οι προγραμματισμένες βελτιώσεις της ασφάλειας στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό.
Τέλος, η Κομισιόν σημειώνει ότι η εφαρμογή ενός κατάλληλου συστήματος ΛΤΕΧ θα αποφέρει σημαντικά οφέλη, όπως υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας, μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και μείωση των καθυστερήσεων, καθώς τα αεροσκάφη θα ακολουθούν πιο ευθείες διαδρομές και σε καλύτερο ύψος.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα