Ο ουγγρικής καταγωγής Brassai έζησε και έδρασε στη Γαλλία. Το πιο διάσημο έργο του είχε υπάρξει ένας κύκλος φωτογραφιών με θέμα το νυχτερινό Παρίσι. Μερικά από τα έργα αυτά παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο “Μινώταυρο”, το περιοδικό των σουρεαλιστών. Τεχνικά άρτιες, οι φωτογραφίες αυτές εντυπωσιάζουν με τον τρόπο που ο φωτογράφος-καλλιτέχνης χειρίζεται τον σκιοφωτισμό. Πολύ όμορφα είναι δοσμένο στη φωτογραφία που έχω επιλέξει να παρουσιάσω αντιπροσωπευτικά εδώ το υγρό, γυαλιστερό πλακόστρωτο δάπεδο, με ένα γλυκό, ήπιο, ηλεκτρικό φως να πέφτει και να δίνεται έτσι ωραία η ησυχία της ποιητικής, βραδινής πόλης. Η μαγεία των λήψεων αυτών, πολλές από τις οποίες είναι τραβηγμένες από ψηλά έγκειται στο ότι το ηλεκτρικό φως προσδίδει στη γαλλική μεγαλούπολη ένα χαρακτήρα παραμυθένιο και φαντασμαγορικό. Στο σημείο αυτό ο Brassai μοιάζει να συνομιλεί με τους σουρεαλιστές, αν σκεφτούμε ότι το εν λόγω κίνημα κατά τον Andre Breton πρέσβευε την ιδέα ότι ο κόσμος είναι υπέροχος αν τον κοιτάξουμε και ότι το όμορφο και παραμυθένιο μπορεί να κρύβεται στις πιο μικρές και φαινομενικά ασήμαντες λεπτομέρειες.