Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024

Χαμένη ευκαιρία για τα Χανιά από τις ακριβές χρεώσεις στο αεροδρόμιο

 

Ο κ. Wilson.

Οξεία κριτική στη Fraport για την πολιτική της στα ελληνικά αεροδρόμια που διαχειρίζεται, ασκεί μιλώντας στα “Χανιώτικα νέα” ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Eddie Wilson. Παράλληλα διατυπώνει νέα παράπονα προς την ελληνική κυβέρνηση, η οποία δεν ανταποκρίνεται στα αιτήματα για διάλογο.
Τέσσερις μήνες από την τελευταία του συνέντευξη στα “Χ.ν.” ο κ. Wilson επανέρχεται κάνοντας έκκληση για λελογισμένη τιμολογιακή πολιτική στα ελληνικά αεροδρόμια, τονίζοντας πως η Fraport λειτουργεί με λανθασμένη, μονοπωλιακή συμπεριφορά.
Στο ερώτημά μας αν υπήρξε επικοινωνία με την Fraport από την τελευταία του συνέντευξη στην εφημερίδα μας τον Φεβρουάριο, ο κ. Wilson απαντά ότι όχι μόνο δεν είχαν επαφή αλλά το κλίμα μεταξύ των δύο εταιρειών είναι “εχθρικό” με τη Ryanair να σταματά να πετά από το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, την “έδρα” της Fraport, λόγω των υψηλών τελών. «Έχουν λοιπόν ένα άδειο τερματικό σταθμό εκεί, αφού έτσι θέλουν. Δεν μπορούν όμως να κάνουν κάτι αντίστοιχο με τα ελληνικά αεροδρόμια» τονίζει ο κ. Wilson, και επανέρχεται στο γνωστό αίτημα των φόρων.
«Με ρωτάτε γιατί δεν πετάμε 12 μήνες στα Χανιά και στα άλλα ελληνικά αεροδρόμια. Σας απαντώ λοιπόν ξεκάθαρα. Εμείς θέλουμε ο κόσμος να πετάει φτηνά. Πώς όμως εγώ θα δώσω εισιτήριο με 9.99 όταν υπάρχει ακόμα και τον χειμώνα στην Ελλάδα ο φόρος 12 ευρώ ανά επιβάτη που έχει επιβάλει η Fraport;».
Στην ερώτησή μας αν είχε απάντηση από την ελληνική κυβέρνηση αυτούς τους 4 μήνες για το θέμα αυτό, ο CEO της Ryanair απαντά: «Δεν είχαμε την παραμικρή απάντηση. Έτσι η Ελλάδα χάνει και το φετινό καλοκαίρι αλλά και τον επερχόμενο χειμώνα, την ώρα που ανταγωνιστικοί προορισμοί στη Μεσόγειο, βλέπουν τις πτήσεις να αυξάνονται με μεγάλο ρυθμό. Γιατί σε άλλες χώρες, κυβερνήσεις έχουν πείσει διαχειριστές αεροδρομίων να λειτουργούν προς το συμφέρον της οικονομίας. Στην Ελλάδα δεν το βλέπω αυτό. Διακρίνω αδυναμία της πολιτείας στο να πείσει τη Fraport να αλλάξει στρατηγική. Σημειώστε δε ότι υπάρχουν λύσεις, τις οποίες έχουμε προτείνει, ώστε να μη βγει χαμένη η Fraport, δεν ζητάμε να χάσει κάτι! Συγκεκριμένες προτάσεις έχουμε κάνει, ζητώντας να δοκιμαστούν έστω για ένα έτος και να διαπιστωθούν τα αποτελέσματά τους».

ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ

Με τις ελληνικές Αρχές και τη Fraport να μην απαντούν στις προτάσεις της αεροπορικής εταιρείας, όπως ισχυρίζεται ο CEO της Ryanair, εύλογα τίθεται το ερώτημα γιατί να αρνούνται τον διάλογο. Ο κ. Wilson στην ερώτησή μας αν πίσω από αυτό βλέπει να “κρύβονται” ανταγωνιστικές εταιρείες, είναι ξεκάθαρος: «Πιστεύω ναι. Δεν είναι μυστικό ότι η Fraport σχετίζεται εταιρικά με τη Lufthansa». Ο ίδιος προσθέτει: «Γενικότερα θεωρώ ότι έχουν μία νοοτροπία που δίνει έμφαση στα μεγάλα αεροδρόμια έναντι των μικρότερων. Κι αυτό στην περίπτωση της Ελλάδας δεν είναι απλά κακό, είναι κάτι που “διαλύει” την οικονομία!». Αναπτύσσοντας τη σκέψη του ο επικεφαλής της μεγαλύτερης low cost αεροπορικής εταιρείας της Ευρώπης, εξηγεί πως στην περίπτωση της Ελλάδας η μονοπωλιακή κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στα περιφερειακά αεροδρόμια, έχει θέσει ουσιαστικά υπό τον έλεγχο μιας εταιρείας τις τοπικές οικονομίες και κατ’ επέκταση την εθνική οικονομία, όλο τον ελληνικό τουρισμό! «Υποτίθεται ότι δουλειά του διαχειριστή κάθε αεροδρομίου είναι να φροντίζει να αυξάνει την επιβατική κίνηση όσο περισσότερο γίνεται και όχι να παρουσιάζει έργα υποδομής. Γιατί σε τελική ανάλυση, τι θα τις κάνουν τις υποδομές χωρίς επιβάτες; Θέλουν να έχουν άδεια αεροδρόμια; Μπορείτε να φανταστείτε τι θα γίνει αν αφαιρεθούν οι υπέρμετροι φόροι τον χειμώνα στο αεροδρόμιο Χανίων και σε άλλα περιφερειακά; Τι άμεση ανταπόκριση θα είχε όχι μόνο η Ryanair αλλά και όλες οι εταιρίες όπως η WizzAir και η EasyJet!».

ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Αναφερόμενος σε παραδείγματα χωρών της Μεσογείου που η Ryanair κι άλλες εταιρείες χαμηλού κόστους έχουν μεγάλη παρουσία και καλή συνεργασία με τις τοπικές Αρχές, ο κ. Wilson εστιάζει στις προοπτικές που ανοίγονται για τον χώρο της Παιδείας. «Μιλάμε λοιπόν για τον χειμώνα στα Χανιά και σε όλη την Κρήτη. Τα Πανεπιστήμια στην περιοχή σας είναι γνωστά για το υψηλό τους επίπεδο. Φανταστείτε πόσα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών θα μπορούσαν να αναπτύξουν, να προσελκύσουν φοιτητές , ερευνητές, επιστήμονες. Να σας δώσω μερικά παραδείγματα. Στη Μάλαγα κάνουν μία τεράστια επένδυση για να δημιουργήσουν μία “tech valley”. Η Google πηγαίνει εκεί, εταιρίες όπως η Morgan Stanley πηγαίνουν εκεί και ο λόγος είναι ότι είναι ένα όμορφο μέρος για να ζεις και να δουλεύεις και μπορείς να πας οπουδήποτε από το αεροδρόμιο της. Η σύνδεσή της με άλλες περιοχές είναι φανταστική. Αν εμένα τα παιδιά μου θέλουν να έρθουν στα Χανιά για σπουδές ή για Erasmus, εγώ – όπως όλοι οι γονείς- θα σκεφτώ πόσο εύκολο είναι να έρχομαι να τα βλέπω. Οι γονείς δεν πρόκειται να στείλουν τα παιδιά τους σε μέρη που δεν μπορούν να τα επισκεφθούν για 6 μήνες επειδή δεν υπάρχουν πτήσεις. Εκτός αν πάνε όλοι στην Αθήνα…».
Ο κ. Wilson παραθέτει αναλυτικά παραδείγματα με έμφαση στην Ισπανία, όπου η συμμετοχή της Ryanair στο ΑΕΠ της χώρας είναι παραπάνω από αξιοσημείωτη. Χαρακτηριστική είναι η ατάκα του όμως και για την Ιταλία. «Κοιτάξτε, υπάρχουν μέρη όπως η Σικελία ή το Παλέρμο, όπου πραγματικά μεταμορφώθηκαν από την παρουσία πτήσεων, κι αυτό μπορεί να γίνει στα Χανιά».
Στην επισήμανσή μας ότι ο “αντίλογος” στα Χανιά από φορείς και κυβερνητικούς εκπροσώπους είναι πως για την επέκταση της τουριστικής σεζόν «προτεραιότητα έχουν οι υποδομές», ο κ. Wilson σχολιάζει: «Οι ξενοδόχοι για να φτιάξουν περισσότερα δωμάτια πρέπει να έχουν προσδοκίες που βασίζονται κάπου. Να υπάρχει μια προβλεψιμότητα για την επένδυσή τους όπως και για όλες τις επιχειρήσεις που ζουν από τον τουρισμό, δηλαδή εστιατόρια κ.λπ. Δείτε για παράδειγμα την Πελοπόννησο που την επισκέπτομαι συχνά. Είναι τραγικό ότι υπάρχουν τόσα πολλά εγκαταλειμμένα ξενοδοχεία εκεί και για πολλά χρόνια έμεινε στάσιμο το μοντέλο που ήταν κυρίαρχο στις δεκαετίες του ’80 και του ’90. Ξαναλέω λοιπόν ότι τα πράγματα είναι απλά. Χαμηλώστε τις τιμές και θα έχουμε περισσότερους επιβάτες στα Χανιά και παντού, όλο τον χρόνο!

Ο ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ

Αναφορικά με την επίπτωση των δύο μεγάλων κρίσεων της εποχής μας στην Ryanair, ο κ. Wilson μας απαντά ότι η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία, σε σχέση με πριν τον κορωνοϊό, το καλοκαίρι του 2019 δηλαδή, έχει σήμερα αύξηση 150% σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με τα νούμερα όμως στην Ελλάδα να είναι μεν αυξημένα, χωρίς να έχουν όμως καμία σχέση με τις άλλες χώρες, δείγμα κι αυτό της ευκαιρίας που χάνεται.
Όσον αφορά τον πόλεμο, ο CEO της Ryanair θεωρεί πως «μετά το αρχικό σοκ τον Φεβρουάριο όπου οι κρατήσεις ήταν “μετρημένες”, έχουμε πλέον ανακάμψει. Νομίζω το πρόβλημα αφορά κυρίως προορισμούς από την κεντρική και την ανατολική Ευρώπη.
Καταλήγοντας τη μακρά και ενδιαφέρουσα συζήτησή μας, ο κ. Willson στέλνει για ακόμα μια φορά ένα μήνυμα σε όλους στα Χανιά και σε κάθε “γωνιά” της Ελλάδας με αεροδρόμιο: «Με ρωτάτε επίμονα γιατί δεν μπορούμε να πετάξουμε από τα Χανιά ή από τη Ρόδο όλο τον χρόνο, γιατί μειώνουμε δρομολόγια, γιατί έχουμε μικρότερη σεζόν. Νομίζω ξεκαθαρίσαμε πολλά πράγματα και σήμερα όπως και τις άλλες φορές που έχω μιλήσει στην εφημερίδα σας. Ελπίζω να επικρατήσει η λογική. Ελπίζω η ελληνική κυβέρνηση να επανέλθει και να καθίσει στο τραπέζι του διαλόγου».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. Εδω η Fraport χρεώνει με τον μήνα τις θεσεις στάθμευσης για τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο όταν στην Γερμανία εννοείται οτι όλοι έχουν δωρεάν θέση στάθμευσης και μετά αναρωτιούνται γιατί δεν βρίσκουν κόσμο οι εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης με αποτέλεσμα να κατεβαίνει η πτήση και ο επιβάτης να παίρνει την βαλίτσα του μια ωρα μετα.
    Γιατί ρε μάγκες με 700 ευρώ μισθό οταν του παιρνεις 50 ευρω για να αφήνει το αυτοκίνητο του και άλλα 200 ευρώ καύσιμα που θέλει ένας εργαζόμενος απο τα Χανιά τον μήνα για να πηγαινοέρχεται δεν βγαίνει πως να το πούμε αλλιώς.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα