Τετάρτη, 17 Ιουλίου, 2024

CHAMONIX – Στην καρδιά των Γαλλικών Aλπεων

Αλπικές λίμνες, παγετώνες, ψηλές κορυφές, δασωμένα μονοπάτια, προκλητικές πεζοπορίες και στρατηγικά σχεδιασμένες υποδομές ! Αυτά μεταξύ άλλων ζήσαμε από κοντά, με τα μέλη του Ορειβατικού, στην πρόσφατη εξόρμηση μας στην καρδιά των Γαλλικών Άλπεων.
H είσοδός μας στην Άνω Σαβοΐα της Γαλλίας, ταυτίστηκε αμέσως με τα μεγάλα υψόμετρα αφού σε 1ώρα και 15 λεπτά από τη Γενεύη, που προσγειωθήκαμε, φτάσαμε στο Chamonix (Σαμονί). Η ατμόσφαιρα εδώ είναι μια μίξη από κοσμοπολίτικο ύφος, εξερευνητική ανησυχία και χαλάρωση διακοπών.
Το δικό μας εκπληκτικό οδοιπορικό των 8 ημερών χρειάστηκε καθημερινή ορειβασία, όλων των δυσκολιών, αλλά και ομαδική διαβίωση στην κωμόπολη των 9.000 μόνιμων κατοίκων και των 7 εκατομμυρίων κάθε χρόνο…
Το Σαμονί είναι ορεινό δημοφιλές θέρετρο, πρωτεύουσα του αλπινισμού και φυσικό πέρασμα, από και προς την Ιταλία και την Ελβετία. Πανύψηλες κορυφές, γιγαντιαία βουνά, αιώνιοι πάγοι, τρένα ορειβάτες και τελεφερίκ αναρριχητές ήταν η συντροφιά μας όλες τις μέρες που μείναμε στην περιοχή, με την ομάδα των 13 μελών του Ορειβατικού Συλλόγου Χανίων. Το πρόγραμμα είχε αποφασιστεί αρκετούς μήνες πριν και μόνο οι καιρικές συνθήκες θα μπορούσαν να το μεταβάλουν ή να το τροποποιήσουν. Οι πεζοπορίες ήταν βατές σε μονοπάτια άριστα σηματοδοτημένα και φιλόξενα.
Η μεγάλη τουριστική ανάπτυξη έκανε τους Γάλλους να σκεφτούν σοβαρά, εδώ και πολλά χρόνια τις ασφαλείς προσβάσεις τόσο των επισκεπτών, όσο και των ντόπιων ανάμεσα σε γκρεμούς και σε χαράδρες, οδοντωτοί σιδηρόδρομοι, αιωνόβια αλπικά τρένα και τελεφερίκ ακριβείας, οδηγούν τους αλπινιστές σε εντυπωσιακές τοποθεσίες και επιχειρούν να τιθασεύσουν το δύσβατο ορεινό πεδίο.
Eξι η ώρα το πρωί την πρώτη μέρα ήμασταν στην ουρά στην αφετηρία για το υπέρ-τελεφερίκ που οδηγεί από το Σαμονί, υψόμετρο 1.030 μέτρα, με μια μόνο στάση και δύο μοναδικούς πυλώνες σε υψόμετρο 3.842 μέτρα στην περίφημη ακίδα Midi (Aiguille du Midi). Πραγματικά από το σπίτι μας… στο Σαμονί, μια ακίδα-βελόνα μοιάζει, και με το μάτι φαντάζει ακατόρθωτο να πλησιάσει άνθρωπος, εκεί πάνω! Εβδομήντα δύο άτομα χωράει αυτό το τελεφερίκ και κάθε 15 λεπτά γεμάτο, ανεβαίνει ανάμεσα σε δάσος αρχικά και σε άγριους κοφτερούς βράχους στη συνέχεια. Aφωνοι με το θέαμα έμειναν όσοι έφθαναν πρώτη φορά εδώ. Από τα κρεμαστά μπαλκόνια του Midi όλες οι Άλπεις της Ιταλίας, της Ελβετίας και της Γαλλίας, είναι μπροστά μας. Κατατοπιστικές πινακίδες και φωτογραφίες δείχνουν και ονοματίζουν τις δεκάδες κορυφές του ορίζοντα!
Με τετραθέσιες μικρές καμπίνες, που αιωρούνται με τα συρματόσχοινά τους, πάνω από τα αιώνια χιόνια και τους παγετώνες να χάσκουν από κάτω μας, προωθηθήκαμε μέχρι το φημισμένο Helbronner στην Ιταλική πλευρά του βουνού. Η ομάδα μας αυτόνομη έκανε στάση αρκετή ώρα και ο φημισμένος ιταλικός καφές πάνω στα υψόμετρα έγινε ακόμα πιο γευστικός.
Το απόγευμα γυρίσαμε στη βάση μας και στην ευρύχωρη βεράντα μας δειπνήσαμε όλοι μαζί, τα πλούσια φαγητά που επιμελήθηκε η Ρένα με το ελαιόλαδο, τη ρίγανη και τα πλείστα άλλα από την Ελλάδα, συμπληρωμένα από τα εκεί αγορασμένα τρόφιμα.
Με φόντο τις πολλές κορυφές λουσμένες μέχρι αργά με τον πλούσιο ήλιο των  βουνών καταστρώναμε τη συνέχεια του προγράμματος. Οι επόμενες μέρες κύλησαν γρήγορα με απρόσμενη καλοκαιρία και πεζοπορίες:
– στη θάλασσα των πάγων, τον περίφημο Mer de Glace, τον παγετώνα των 40 τετραγωνικών χιλιομέτρων και των 11 χιλιομέτρων μήκος (ο μεγαλύτερος επί Γαλλικού εδάφους), με επίσκεψη στο μουσείο πάγου με τα εξακόσια σκαλοπάτια.
– στην κόψη De Forbes με την εξουθενωτική ανηφοριά και την άπιαστη θέα στον Mer de Glace, αλλά και στάση στο εκατονταετές ξενοδοχείο στο Montenvers (πορεία 3 ώρες).
– ανάβαση στο Le Brevent με δύο χωριστά τελεφερίκ και από εκεί πεζοπορία μέχρι την ομώνυμη λίμνη στα 2.350 μέτρα υψόμετρο. Η περιοχή είναι απέναντι από τις ψηλές κορφές και η θέα είναι απεριόριστη και απερίγραπτη, επιστροφή με τα πόδια  από Σαμονί (πορεία 3 ώρες).
– ανάβαση στο προστατευόμενο σύμπλεγμα των αλπικών λιμνών με τελική κατάληξη στη λίμνη Lac Blanc σε υψόμετρο 2.352 μέτρα, όπου και το ομώνυμο καταφύγιο (πορεία 9 ώρες).
– ανάβαση στον παγετώνα Argentiere και αληθινή, σε απόσταση αναπνοής, αίσθηση του πρωτόγνωρου αυτού μνημείου της φύσης (πορεία 4 ώρες).
– τρίωρες πεζοπορίες με αφετηρία ή με κατάληξη το Σαμονί προς τον παγετώνα Bossons και προς το διπλανό χωριό Les Houches, με το άρωμα της κορυφής Mont Blanc να μας συντροφεύει.
Είκοσι χρόνια ακριβώς από την πρώτη οργανωμένη εξόρμηση του Συλλόγου και από την επιτυχημένη ανάβαση στην ψηλή κορυφή Mont Blanc 4 μελών μας, η περιοχή δεν χορταίνεται. Γι’ αυτό καλοκαιριάτικα δεν διαλέξαμε τυχαία αυτόν τον προικισμένο τόπο, τέταρτη φορά από τότε! Άλλη μια σπάνια εμπειρία με μια ιδιαίτερη και ταιριαστή παρέα τελείωσε, αφήνοντας μνήμες ανεξίτηλες, αλλά και προβληματισμό για τη δική μας ανεπάρκεια σε υποδομές, στα τόσο όμορφα βουνά μας. (Καθαρισμός, σήμανση μονοπατιών από κρατικό φορέα μόνιμα, συντήρηση μιτάτων και υπαρχόντων κτισμάτων στα Λευκά Όρη για να γίνουν επισκέψιμα, βελτίωση πρόσβασης στα ορεινά καταφύγια και επιτέλους άδειες λειτουργίας των).

Υ.Γ.: Το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019 στις 19:00 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων της Συνεταιριστικής Τράπεζας Χανίων θα κάνουμε ένα αφιέρωμα σε αυτή τη δράση του Συλλόγου, με προβολές, αλλά και συζήτηση για την περιοχή. Η βραδιά θα έχει απολαυστική παρένθεση την αναφορά σε βιβλίο της Λένας Διβάνη, που γράφει για το Chamonix και άλλη μία ευχάριστη έκπληξη για τους συμμετέχοντες.

Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία