Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Chania Film Festival: Μαθαίνοντας τη “γλώσσα” της εικόνας

Χιλιάδες παιδιά και εκπαιδευτικοί εδώ και είκοσι χρόνια έχουν γνωρίσει τα μυστικά της κινηματογραφικής “γλώσσας” και της εικόνας, μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων (Chania Film Festival) και της Πολιτιστικής Εταιρείας Κρήτης. Μάλιστα, φέτος τα προγράμματα πρόκειται να εμπλουτιστούν και με νέες δράσεις εγκαινιάζοντας τις πρωινές προβολές και animation.


Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Φεστιβάλ βρέθηκαν στο επίκεντρο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, στο πλαίσιο του 10ου Κινηματογραφικού Φεστιβάλ που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτές τις ημέρες στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.
«Τα εκπαιδευτικά προγράμματα ξεκίνησαν πριν από το Φεστιβάλ μέσα από την Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης», εξήγησε ο καλλιτεχνικός διευθυντής και συντονιστής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Ματθαίος Φραντζεσκάκης.
Είναι χαρακτηριστικό, όπως τόνισε, ότι μόνο για το φετινό Φεστιβάλ έχουν δηλώσει συμμετοχή στις προβολές και τα εργαστήρια περίπου 6.000 παιδιά. «Αν σε αυτά προσθέσουμε τους μαθητές που συμμετέχουν είτε στα προγράμματα των επιμορφώσεων είτε της δημιουργίας ταινίας που “τρέχουν” μέσα στη σχολική χρονιά – μόνο φέτος έγιναν 14 ταινίες από σχολεία και 6 εκπαιδευτικά προγράμματα – τότε ο αριθμός των παιδιών ξεπερνάει ετησίως τις 8.000-9.000», πρόσθεσε ο κ. Φραντζεσκάκης.
Ερωτηθείς για τη στόχευση αυτών των προγραμμάτων ο κ. Φραντζεσκάκης τόνισε ότι «είναι να δημιουργήσουμε πρωτίστως κριτικούς θεατές».
Ο επιστημονικός συνεργάτης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σταύρος Γρόσδος, μιλώντας στα “Χ.ν.”, αναφέρθηκε στον προσανατολισμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Όπως εξήγησε τα εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά προγράμματα έχουν τρεις βασικούς πυλώνες:
είναι τα προγράμματα οπτικουακουστικού και κινηματογραφικού γραμματισμού, που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα, προγράμματα δημιουργίας ταινιών και προγράμματα προφορικής και τοπικής ιστορίας.
«Το ζητούμενο είναι ο κινηματογραφικός γραμματισμός, δηλαδή ένας ενσυνείδητος θεατής, που δεν είναι ανυποψίαστος. Κι αυτό το πετυχαίνουμε με 3 τρόπους: Πρώτον, μέσα από τη θέαση ταινιών και την επιστροφή στην κινηματογραφική αίθουσα, η οποία είναι ένας κοινωνικός χώρος. Δεύτερον, μέσα από την κριτική προσέγγιση του κινηματογράφου, που επιτυγχάνεται μαθαίνοντας τους κώδικες, τις τεχνικές και τους τρόπους με τους οποίους παράγονται τα οπτικοακουστικά προϊόντα. Τρίτον, μέσα από την παραγωγή ταινιών. Βέβαια όλα αυτά γίνεται μέσα από το παιχνίδι διότι δεν θέλουμε οι δραστηριότητές μας να θυμίζουν σχολικές ασκήσεις», εξήγησε ο κ. Γρόσδος και τόνισε ότι σε κάθε περίπτωση τα προγράμματα επιδιώκουν να κρατήσουν ζωντανή τη μαγεία της μεγάλης οθόνης.
Σε ό,τι αφορά τα προγράμματα ο κ. Γρόσδος ανέφερε ότι στα υφιστάμενα προγράμματα που είναι η Κινηματογραφική Λέσχη, τα Cine-μαθήματα και οι “Φωνές” που αφορούν τη συγκέντρωση προφορικών μαρτυριών, φέτος θα προστεθεί το “Πρωινό στο σινεμά” και animation.
Για τα προγράμματα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων μίλησαν ακόμα η επιστημονική συνεργάτις του CFF Χαρά Ανδρεάδου, ο σύμβουλος σεναρίου και σκηνοθεσίας εκπαιδευτικών ταινιών του CFF edu Άγγελος Κοβότσος και ο συντονιστής της δημιουργικής ομάδας του CFF Κώστας Κοσμαδάκης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα