■ Οι τηλεφωνήτριες και ο πρόεδρος του “Ερµής” αφηγούνται εντυπωσιακά περιστατικά
Εντυπωσιακές ιστορίες µεταφορών µε ταξί στα Χανιά, καταγράφουν σήµερα οι “∆ιαδροµές” µέσα από αφηγήσεις των τηλεφωνητριών του “Ράδιο Ταξί Ερµής”.
Οι πέντε εργαζόµενες στο “Ράδιο Ταξί”, έχουν απαντήσει όχι µόνο σε κλασικές κλήσεις επιβατών που ζητούν Ταξί για να τους µεταφέρουν στον προορισµό τους, αλλά και σε κλήσεις ιδιαίτερες, ικανές να συνθέσουν βιβλίο το οποίο να αναδεικνύει ένα διαφορετικό ρόλο των Ταξί και των οδηγών τους, οι οποίοι έχουν γίνει ακόµα και διανοµείς – delivery που έχουν µεταφέρει σε σπίτια ποτά και σουβλάκια!
Το “Ράδιο Ταξί” στεγάζεται στη λεωφόρο Μουρνιών. Εκεί, απαντώνται οι κλήσεις επιβατών στο 2821098700.
Οι γυναικείες φωνές που απαντούν στις κλήσεις και εξυπηρετούν τους πολίτες είναι της Μαρίας Στρατάκη, της Τζίνας Γκαγκλάκη, της Μαριάννας Αναγνωστάκη, της Μαρίας Κριτσέλη και της Αλεξάνδρας Γεσαραλάκη.
Οι πέντε τηλεφωνήτριες εργάζονται σε βάρδιες ώστε να καλύπτεται όλο το 24ωρο.
Η επικοινωνία µε τα Ταξί γινόταν παλαιότερα µέσω ασυρµάτου VHF. Πλέον, έχει αντικατασταθεί από το διαδίκτυο. Από το κέντρο του “Ράδιο Ταξί” γίνεται αποστολή µηνύµατος στον οδηγό για την “κούρσα” που θα αναλάβει.
Οι κλήσεις επιβατών αφορούν συνήθως τις κλασικές µεταφορές εντός ή και εκτός πόλης.
Όµως, οι γυναίκες του “Ερµής” θυµούνται και αρκετά διαφορετικά περιστατικά.
∆εν κρύβουν, µάλιστα, τη συγκίνησή τους όταν θυµούνται ότι σε περιόδους γιορτών όπως τα Χριστούγεννα, από Χανιώτες πουν έχουν συνηθίσει τις φωνές τους καθώς καλούν συχνά Ταξί, λαµβάνουν κεράσµατα – γλυκά.
Πρόταση γάµου µέσω… Ράδιο Ταξί
Η Μαρία Στρατάκη εργάζεται στο Ράδιο Ταξί εδώ και 35 χρόνια. Η ίδια θυµάται: «Υπάρχουν πολλές εµπειρίες και αναµνήσεις, από καλές µέχρι και δυσάρεστες. Προσπαθούµε να εξυπηρετούµε τον κόσµο όσο το δυνατόν καλύτερα».
Της ζητάµε να µοιραστεί µαζί µας, κάποιο ιδιαίτερο περιστατικό.
«Έχουµε πρόταση γάµου που έγινε τηλεφωνικά σε µια κοπέλα: Πέρυσι ένα ζευγάρι πήρε τηλέφωνο. Μιλούσαµε και ενώ ήταν στην αναµονή για να βρεθεί Ταξί, ο άντρας είπε στη γυναίκα: “θα µε παντρευτείς”. Τους πρότεινα να γίνω κουµπάρα».
Η κα Στρατάκη θυµάται άλλο ένα περιστατικό.
Ήταν πέρυσι όταν κάλεσε στο “Ράδιο Ταξί” µια γυναίκα έγκυος και ο οδηγός Ταξί που έσπευσε στο σπίτι της, «τη βρήκε σε πανικό και ίσα ίσα που προλάβαµε: η Τροχαία άνοιξε τον δρόµο και έφτασε γρήγορα στην Κλινική.
Έχουµε, επίσης, εξυπηρέτηση ανθρώπων που θέλουν φαρµακείο, µεταφορά ασυνόδευτων».
«Προλάβαµε τη βάφτιση»
Η Τζίνα Γκαγκλάκη εργάζεται στο “Ερµής” από το 2020.
Τότε, ήταν η περίοδο του κορωνοϊού και της καραντίνας. Υπήρχαν απαγορεύσεις και λίγοι έβγαιναν από τα σπίτια τους.
«Ήρθα την περίοδο του κορωνοιού, το 2020. Ηταν λίγο δύσκολα στην αρχή. Ο κόσµος δεν κυκλοφορούσε. Είχαν πολύ λίγες κλήσεις, ειδικά τη νύχτα. Έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον όµως αυτό το επάγγελµα γιατί εξυπηρετείς τον κόσµο», µας λέει.
Της ζητάµε να θυµηθεί ένα ιδιαίτερο περιστατικό από τις κλήσεις που έχει απαντήσει στο τηλεφωνικό κέντρο.
«Θυµάµαι µια κυρία η οποία µε παρακαλούσε να της βρω το καλοκαίρι ταξί γιατί θα έχανε τη βάφτιση των παιδιών της. Της άρεσε που τελικά βρήκαµε», µας λέει.
«Κεράσµατα χωρίς να µας έχουν δει»
Η Μαριάννα Αναγνωστάκη απαντά σε κλήσεις επιβατών εδώ και τέσσερα χρόνια.
Έχει αρκετές ιστορίες από ιδιαίτερες κλήσεις. Θυµάται την πιο πρόσφατη.
«Η πιο πρόσφατη ιστορία είναι από γυναίκα που στο σπίτι είχε έναν άνθρωπο µε προβλήµατα υγείας στον εγκέφαλο και ζητούσε να του πούµε ψέµατα ότι δεν είχαµε Ταξί για να τον ησυχάσουµε. Ήταν δύσκολο και για µας και για τη γυναίκα που µας παρακαλούσε. Ο άνθρωπος νόµιζε ότι ήταν ναυτικός και ήθελε να τον µεταφέρουµε στο καράβι για να πάει στην Αθήνα».
Η κα Αναγνωστάκη σηµειώνει ότι υπάρχουν περιπτώσεις επιβατών «που µας ευχαριστούν για τις γρήγορες διαδροµές. Έχουν ανταποκριθεί πολύ γρήγορα οι οδηγοί µας σε επείγοντα περιστατικά για νοσοκοµείο ή για παραλαβή ασυνόδευτων παιδιών».
«Γενικότερα, έχουµε πελάτες µεγάλης ηλικίας οι οποίοι µας στέλνουν Χριστούγεννα και γιορτές, κεράσµατα, χωρίς να µας έχουν δει ποτέ. Μας δείχνουν µια αγάπη και µια ζεστασιά η οποία είναι ό,τι καλύτερο», συµπληρώνει η ίδια.
«Νύφη σε γάµο»
«Μ’ αρέσει που είµαστε στους πελάτες στα καλά περιστατικά αλλά καµιά φορά έχουµε και δυσάρεστα», σηµειώνει η Αλεξάνδρα Γεσαραλάκη.
Στα καλά περιστατικά που θυµάται είναι η µεταφορά νύφης σε γάµο.
«Θα είµαστε δίπλα στους επιβάτες σε ωραίες και ευτυχισµένες στιγµές µέχρι και σε περιπτώσεις που έχει συµβεί να υπάρχει θέµα υγείας», µας λέει.
Σε ένα περιστατικό, «ο οδηγός µετέφερε το πελάτη στο νοσοκοµείο και περίµενε µέχρι να εµφανιστεί κάποιος συγγενής για να µην τον αφήσουµε µόνο του», θυµάται.
Σε άλλο περιστατικό, «έχουµε µεταφέρει ψώνια από σούπερ µάρκετ».
Ταξί σε ρόλο… ντελίβερι
«Εµένα τυχαίνουν όλα τα περίεργα», µας λέει η Μαρία Κριτσέλη.
«Συνήθως είτε εγώ δεν ακούω τον πελάτη, είτε ο πελάτης εµένα. Οπότε ένα περιστατικό το καλοκαίρι αφορούσε µια κυρία που έµενα στη διεύθυνση Τ… 1 και εγώ άκουγα Τρία σε Ένα. Επίσης, υπάρχουν περιστατικά που µπερδεύονται µε τις διευθύνσεις».
Η ίδια σηµειώνει ότι ταξί έχουν µπει σε ρόλο… διανοµέων.
«Υπάρχουν κλήσεις που ζητάνε να τους πάµε… σουβλάκια. Κάνουµε και “ντελίβερι”. Κάθε βράδυ µία κυρία ζητάει ένα ποτό και της το πάµε στο σπίτι».
«Κάθε µέρα διαφορετική»
Ο πρόεδρος του Ράδιο Ταξί, Αντώνης Παπαδάκης σηµειώνει: «Εχουν γίνει διάφορα περιστατικά», µας λέει ο πρόεδρος του “Ράδιο Ταξί”, Αντώνης Παπαδάκης. «Κάθε µέρα είναι κάτι διαφορετική και αυτό αρέσει στις εργαζόµενες», σηµειώνει.
Θυµάται ένα περιστατικό όταν µητέρα που έτρεχε για να προλάβει πτήση στο αεροδρόµιο, πήρε τις αποσκευές αλλά ξέχασε το παιδί στο αυτοκίνητο. Η µητέρα τηλεφώνησε στο κέντρο το οποίο ενηµέρωσε τα Ταξί και ο οδηγός βρήκε το παιδί.
Πλέον, όπως µας λέει, το “Ερµής” εντάσσεται και σε πανελλήνια διαδικτυακή εφαρµογή (app για κινητό).
«Υπάρχει µια πανελλήνια εφαρµογή, το 18300. Μπορεί ο πελάτης να καλέσει ταξί και µέσω της εφαρµογής. Οι πελάτες µας είναι συγκεκριµένοι. Οι νεότεροι ενδεχοµένως να χρησιµοποιήσουν την εφαρµογή. Τους βοηθάει, επίσης βοηθάει τους ξένους καθώς είναι πιο γρήγορη η διαδικασία».
Όσο για τις συνοµιλίες από το τηλεφωνικό κέντρο στους οδηγούς Ταξί, παλαιότερα γινόταν αποκλειστικά µε ασύρµατο VHF.
«Υπάρχει το VHF αλλά έχουµε προχωρήσει και τώρα όλα αποστέλλονται µέσω Ίντερνετ», συµπληρώνει ο κ. Παπαδάκης.
Και ευτράπελα περιστατικά
Ανάµεσα στα περιστατικά που έχουν καταγραφεί υπάρχουν και ορισµένα… ευτράπελα.
Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών Ταξί νοµού Χανίων, Ηλίας Καραπατάκης, µας λέει ότι υπάρχουν περιστατικά µε µεθυσµένους πελάτες κατά τις νυχτερινές ώρες.
Θυµάται, µάλιστα, το περιστατικό µε µεθυσµένους Αµερικάνους ναύτες οι οποίοι, ξαφνικά, µπήκαν σε ένα ταξί στην πλατεία Καραϊσκάκη, ο οδηγός του οποίου ήταν έξω από το όχηµα, το πήραν και το… τράκαραν. Το Ταξί υπέστη σοβαρές ζηµιές.
Πέραν από αυτά, υπάρχουν περιπτώσεις οδηγών που έχουν βρει τσάντες µε χρήµατα τα οποία έχουν επιστρέψει.
Το ταξί του ίδιου, πριν λίγα χρόνια, δέχτηκε κλήση µέσω του τηλεφωνικού κέντρου και παρέλαβε νύφη από εκκλησία µετά το γάµο και τη µετέφερε στην Αγία Μαρίνα.
30 ΓΥΝΑΙΚΕΣ Ο∆ΗΓΟΙ
Στο µεταξύ, αυξάνονται οι γυναίκες οδηγοί Ταξί στα Χανιά.
Πριν 10 χρόνια ήταν 4 -5.
Σήµερα, όπως λέει ο κ. Καραπατάκης, «έχουµε γύρω στις 30 γυναίκες οδηγούς. Κόρες ή γυναίκες συναδέλφων που είναι ιδιοκτήτες. Και ποτέ δεν έχει δηµιουργηθεί κάποιο πρόβληµα. Είναι και πιο ευγενικές από ότι είναι οι άντρες. Είναι πιο συνεσταλµένες, πιο προσεκτικές. Είναι καλοντυµένες, µε ευπρέπεια και ευγένεια. Παρέχουν υψηλές υπηρεσίες στον τρόπο µεταφοράς».