Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024

Χανιωτάκια πετυχαίνουν τους στόχους τους

Βλέπουν το όνειρο των σπουδών στην Τριτοβάθμια Eκπαίδευση να γίνεται πραγματικότητα, κουράστηκαν, κόπιασαν, μελέτησαν, αγχώθηκαν και… πέτυχαν! Μαθητές από τα Χανιά που κατάφεραν να σημειώσουν μεγάλες βαθμολογίες μίλησαν στα “Χανιώτικα νέα” για την προσπάθειά τους.

ΛΥΔΙΑ ΔΗΜΗΤΡΑΚΑΚΗ:
«Η προσπάθεια ανταμείβεται κάποια στιγμή»

«Ήταν δύσκολη και κουραστική χρονιά αλλά δεν μπορώ να πω ότι σταμάτησα να βγαίνω και να κάνω αυτά που αγαπώ. Είχα πολλές ώρες διάβασμα αλλά ευτυχώς και εξαιρετικούς καθηγητές κι αρκετά υποστηρικτικό οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον» μας λέει η πρώην πια μαθήτρια του Μουσικού Σχολείου Λυδία Δημητρακάκη. Η ίδια στερήθηκε ως έναν βαθμό το διάβασμα εξωσχολικών – λογοτεχνικών βιβλίων που της αρέσει, καθώς δεν περίσσευε πολύς χρόνος για αυτά, ενώ τώρα το καλοκαίρι ανυπομονεί να καταπιαστεί και πάλι με τις αγαπημένες της δραστηριότητες. Συγκέντρωσε 18.925 μόρια και πιθανώς θα κατευθυνθεί προς την Ιατρική Επιστήμη, αλλά δεν έχει αποφασίσει ακόμη καθώς πριν δει τις υψηλές επιδόσεις που πέτυχε είχε σκεφτεί και τη Βιολογία. Επίσης, θα της άρεσε να ασχολείται παράλληλα και με το αγαπημένο της μουσικό όργανο το βιολί, κάτι που πήγε πίσω όπως και τα μουσικά μαθήματα λόγω προετοιμασίας για τις Πανελλαδικές. Τέλος, αναφερόμενη στα υπόλοιπα παιδιά λέει «η προσπάθεια ανταμείβεται κάποια στιγμή».

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΤΑΚΗ:
«Αφιερώστε χρόνο για πρόγραμμα»

Η Μαργαρίτα Μπατάκη είχε στο μυαλό της ως πρώτη επιλογή την Ψυχολογία, μέχρι που συγκέντρωσε 18.200 μόρια στις Πανελλήνιες εξετάσεις κι ελπίζει να εισαχθεί στη Νομική Θεσσαλονίκης την οποία μάλλον προτιμά λίγο παραπάνω, μιας κι η θεία της είναι δικηγόρος κι είχε λάβει κάποια ανάλογα ερεθίσματα. «Η χρονιά που πέρασε ήταν απαιτητική κι ήθελε πολύ χρόνο για διάβασμα και πρόγραμμα» αναφέρει ενώ επισημαίνει ότι «όταν βλέπουν οι μαθητές ότι δεν έχουν χρόνο και νομίζουν ότι δεν θα προφτάσουν να κάνουν τίποτα, να διατηρούν την ψυχραιμία τους και να αφιερώνουν χρόνο για να κάνουν πρόγραμμα». Αυτό έκανε κι η ίδια κι έτσι μπόρεσε να αξιοποιήσει και ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό της. Ως μαθήτρια του Μουσικού Σχολείου κι εκείνη, παραμέλησε το αγαπημένο της μουσικό όργανο την κιθάρα και ήταν κάτι που της έλειψε καθ΄ όλη την χρονιά ωστόσο «είχα έναν στόχο και κοιτούσα μόνο αυτόν». Μάλιστα έχει ήδη σκεφτεί πως θα ήθελε μετέπειτα να κάνει κάποια εξειδίκευση ίσως σχετική με τα δικαστικά ή ακόμη και να το συνδυάσει με τον τομέα της Ψυχολογίας ούτως ώστε να ασχοληθεί και με τα δύο πεδία ενδιαφέροντος.

ΜΙΡΚΑ ΚΑΚΑΟΥΝΑΚΗ:
«Θα έδινα ξανά και ξανά για να περάσω Ιατρική»

Καλύτερα από ό,τι περίμενε έγραψε στις Πανελλαδικές η Μίρκα Κακαουνάκη, η οποία συγκέντρωσε 19.400 μόρια και στοχεύει να εισαχθεί στην Ιατρική. «Εδώ και χρόνια ήθελα να ακολουθήσω την Ιατρική Επιστήμη. Η Βιολογία ήταν το αγαπημένο μου μάθημα, ενώ είναι υπέροχο συναίσθημα να βοηθάς τον άνθρωπο και θέλω να κάνω τη διαφορά έτσι στην κοινωνία» αναφέρει η ίδια μιλώντας για τους στόχους της, ενώ τονίζει πόσο πολύ το θέλει λέγοντας πως αν δεν περνούσε εκεί θα ξανάδινε σίγουρα μέχρι να το καταφέρει. Η αλήθεια είναι πως αγχώθηκε πολύ όλη την χρονιά, ωστόσο προσπάθησε έστω μια φορά τη βδομάδα να απολαμβάνει κι εξόδους με την παρέα της, ενώ καλή συντροφιά αποτελούσε η μουσική. Δυστυχώς η ενασχόληση με τα αγαπημένα της χόμπι, το καράτε και τη γυμναστική μεταξύ άλλων, παραμελήθηκε αρκετά όπως και το πιάνο στο Μουσικό Σχολείο. Νιώθει την ανάγκη να ευχαριστήσει «τους καθηγητές που ήταν πολύ βοηθητικοί σε όλους μας», ενώ τονίζει τη σημασία της προσήλωσης σε έναν στόχο, κάτι που βοήθησε πολύ και την ίδια να φέρει εις πέρας την απαιτητική χρονιά και τις εξετάσεις.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ:
«Ξεκάθαροι στόχοι»

«Αν περίμενα να συγκεντρώσω πάνω από 19.200 μόρια; Η αλήθεια είναι όχι, αν με ρωτούσατε ένα μήνα πριν θα σας έλεγα όχι» αναφέρει με ειλικρίνεια ο Δημήτρης Ανδρουλάκης, ένας εκ των μαθητών που πήγαν εξαιρετικά στις φετινές πανελλήνιες.
Το μεγάλο του πλεονέκτημα πιστεύει ότι ήταν «πως δεν είχαμε μεγάλα κενά αλλά και ότι είχα καλεί στήριξη και από το σχολείο και από το φροντιστήριο». Ρωτάμε για την περίοδο της καραντίνας τον Δημήτρη. «Δεν ήταν χαμένη χρονιά για μένα γιατί δεν τα εγκατέλειψα, διάβασα αρκετά, δεν πήγαινα φροντιστήριο και βρήκα χρόνο να διαβάσω. Όσο για τη διαδικασία των Πανελληνίων εξετάσεων δεν θα έλεγα ότι είναι κάτι το ιδιαίτερο όπως το παρουσιάζουν πολλοί. Αλλάζει η ρουτίνα της καθημερινότητας σου αλλά μέχρι εκεί. Περιόρισα λίγο τις εξόδους, αλλά δεν έκοψα κάτι, ούτε στερήθηκα, ούτε καταπιέστηκα».
Η παραίνεση του Δημήτρη στα παιδιά που θα μπουν από τώρα και στο εξής στη διαδικασία των πανελληνίων είναι να «βάζουν ξεκάθαρους στόχους και να προχωρούν για την υλοποίηση τους. Να καλύπτουν τα κενά ειδικά στην αρχή που είναι πιο εύκολο. Να μην δώσουν το 100% από την αρχή, να μην κάνουν υπερβολές από την αρχή. Να είναι πιο ομαλοί στην προσαρμογή τους και βέβαια να μην αγχώνονται».
Στόχος του Δημήτρη είναι η εισαγωγή στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών ή στους Ηλεκτρολόγους.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗΣ:
«Η οργάνωση είναι το παν»

Με στόχο τη Νομική Αθηνών, ο Γιάννης Γιαννουλάκης τα πήγε αρκετά καλά στις Πανελλήνιες και συγκέντρωσε 18.025 μόρια. «Μου άρεσε πάντοτε η δικηγορία, ενώ επηρέασε ως έναν βαθμό θετικά και το γεγονός πως ο θείος μου είναι δικηγόρος» μάς λέει ο σύντομα φοιτητής Γιάννης ο οποίος κάνει τα σχέδιά του για το μελλοντικό του επάγγελμα, ενώ αφήνει ανοιχτό και το ενδεχόμενο να διαλέξει κάποιο πιο εξειδικευμένο μονοπάτι αφού εισέλθει στη Σχολή. Μαθητής του Πολυκλαδικού στα Κουνουπιδιανά, αναφέρει πως σταμάτησε δυστυχώς το μπάσκετ με το οποίο ασχολούνταν στον ελεύθερό του χρόνο ενώ συμμετείχε και σε ομάδα του τοπικού στο Ακρωτήρι πριν τις Πανελλήνιες. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι δυσκολίες της συγκεκριμένης χρονιάς ήταν σχετικά διαχειρίσιμες καθότι ήταν οργανωμένος και διάβαζε όσο χρειαζότανε. «Έβγαινα όποτε μπορούσα, αλλά είχα πει στον εαυτό μου πως είναι μια χρονιά οι Πανελλήνιες και θα αφοσιωθώ σε αυτό για να περάσω εκεί που θέλω και μετά θα συνεχίσω κανονικά τη ζωή μου» σχολιάζει, ενώ τέλος συμβουλεύοντας τους μαθητές που θα δώσουν του χρόνου εξετάσεις δηλώνει «χρειάζεται οργάνωση αλλά και ψυχραιμία γιατί άμα έχουν κάνει το διάβασμά τους θα αποδώσουν σίγουρα. Στην αρχή της χρονιάς όμως να μην διαβάζουν σε σημείο που δεν θα αντέχουν άλλο, αλλά όταν χρειάζονται μια παύση να το κάνουν».

ΜΑΡΙΑ ΧΟΥΡΤΣΙΤΖΕ
Στη Γεωργία πριν από 5 χρόνια… με στόχο την Ιατρική από φέτος!

Η Μαρία Χουρτσίτζε ζούσε στη Γεωργία μέχρι πριν από 5 χρόνια και δεν μιλούσε λέξη Ελληνικά! Σήμερα μπορεί να ελπίζει ότι θα εισαχθεί στην Ιατρική Σχολή καθώς συγκέντρωσε 18.780 στις Πανελλήνιες εξετάσεις των ΕΠΑΛ. Η κοπέλα μετακόμισε στα Χανιά ακολουθώντας τη μητέρας της που ήλθε εδώ για να εργαστεί . Ζητάμε από τη Μαρία να μας διηγηθεί τη ζωή της τελευταία χρόνια. «Δεν ήταν εύκολη η προσαρμογή, η γλώσσας ήταν άγνωστη, τα μαθήματα δεν μπορούσα να τα παρακολουθήσω και δε ήξερα κανένα στο σχολείο! Όμως από την πρώτη ημέρα βρήκα φίλους, το πρώτο διάστημα μάλιστα μιλούσαμε στα Αγγλικά για να συνεννοηθούμε. Τα πρώτα δύο χρόνια δεν τα πήγαινα καλά στα μαθήματα με εξαίρεση τα μαθηματικά που τα ήξερα από τη Γεωργία. Στην Α΄ Λυκείου πέσαμε πάνω στην καραντίνα και δεν ήταν ότι καλύτερο. Προσωπικά δεν έμεινα πίσω γιατί…ήμουν ήδη πίσω, από τη Β΄ Λυκείου ξεκίνησα να διαβάζω» λέει με ειλικρίνεια η Μαρία. Από τη Β΄ Λυκείου επέλεξε να φοιτήσει σε ΕΠΑΛ καθώς πίστευε ότι έτσι θα ήταν πιο εύκολος ο στόχος της Ιατρικής. «Ξεκίνησα φροντιστήριο στην έκθεση και τα μαθηματικά και στη Γ΄ Λυκείου και στα υπόλοιπα μαθήματα. Αν θα πετύχω στην Ιατρική; Αισιοδοξώ ότι ότι οι βάσεις θα πέσουν. Σε διαφορετική περίπτωση έχω και τις επιλογές της οδοντιατρικής, της κτηνιατρικής. Όμως ο πρώτος στόχος είναι η Ιατρική στο Ηράκλειο» τονίζει.
Ζητάμε από τη συνομιλήτρια μας να μας περιγράψει την τελευταία χρονιά. «Είχα μια κανονική ζωή, διάβαζα, έβγαινα, βέβαια τον τελευταίο μήνα ένιωσα το “βάρος” των πανελληνίων γιατί είχαμε πολλά διαγωνίσματα. Όμως από την αρχή ήμουν συγκεντρωμένη, όλο το χρόνο έγραφα καλούς βαθμούς και ήμουν σίγουρη ότι θα τα καταφέρω. Σίγουρα στα ΕΠΑΛ είναι πιο εύκολα τα πράγματα σε σύγκριση με το Γενικό αλλά φέτος ειδικά μπήκαν δύσκολα θέματα» απαντάει, και συμπληρώνει πως στην προσπάθεια της βρέθηκαν δίπλα της «η μητέρα μου, η αδελφή μου, οι φίλοι μου (από την πρώτη ημέρα που ήμουν στην Ελλάδα ήταν δίπλα μου), το αγόρι μου φυσικά και βέβαια οι καθηγητές μου στο σχολείο, στο φροντιστήριο».

ΛΥΔΙΑ ΜΑΡΙΝΑΚΗ:
«Ο μύθος των Πανελληνίων»

Υψηλές βαθμολογίες και για την Λυδία Μαρινάκη που με 18.525 στοχεύει στις Νομικές Σχολές κατά προτεραιότητα και στις Σχολές Πολιτικών Επιστημών δευτερευόντως.
Τις ζητάμε να κάνει μια ανασκόπηση της χρονιάς. «Μου φάνηκε καλύτερη σε σύγκριση με τις άλλες τάξεις του Λυκείου, γιατί είχα βάλει στόχο και δούλευα προς αυτόν με όλες μου τις δυνάμεις. Είχα την αμέριστη βοήθεια της οικογένειας και των καθηγητών μου. Η πίεση βέβαια ήταν πίεση και είχα αποφασίσει να δώσω εξετάσεις, να περάσω κάπου και να μην ξαναδώσω» δηλώνει η κοπέλα.
Η Λυδία ασχολούνταν με το χορό και τη μουσική (τραγούδι) και το πιο αρνητικό για αυτήν ήταν πως «δυστυχώς φέτος αναγκάστηκα να τα σταματήσω. Μου κόστισε ψυχολογικά γιατί ήταν η διέξοδος μου αλλά δεν έβγαινε διαφορετικά το διάβασμα! Γενικά ο περίγυρος δημιουργεί ένα “μύθο” για τις Πανελλήνιες και αυτό αγχώνει πολλούς, ενώ η όλη διαδικασία δεν είναι κάτι φοβερό.» Για την αυριανή φοιτήτρια υπήρχαν και οι απογοητεύσεις της χρονιάς «κάθε φορά που διάβαζες κάτι, το είχες διαβάσει 3 και 4 φορές προηγουμένως και δεν θυμόσουν…τίποτα! Αυτό ήταν το χειρότερο!».
Τελειώνοντας η Λυδία καλεί τα παιδιά που θα δώσουν Πανελλήνιες εξετάσεις τα επόμενα χρόνια «να βάζουν στόχο και να δουλεύουν για την υλοποίηση του. Και να επιλέγουν σχολές με αντικείμενο που τους αρέσει».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα