Να διαψεύσει τις αιτιάσεις του διευθύνοντα συμβούλου της Ryanair Eddie Wilson για την έλλειψη κινήτρων άφιξης των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους τους χειμερινούς μήνες, αλλά και τη μη ανταπόκριση στην πρόσκληση για διάλογο από μέρους της Fraport, θέλησε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας από τα Χανιά όπου βρέθηκε και είχε συνάντηση με παράγοντες του τουρισμού και του επιχειρηματικού κόσμου, βουλευτές και αυτοδιοικητικούς.
Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη σχέδιο του υπουργείου για την υποδοχή Ευρωπαίων συνταξιούχων τουριστών από την κεντρική και βόρεια Ευρώπη στην Κρήτη κατά τους χειμερινούς μήνες, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μια ελκυστική διέξοδο για εκείνους, δεδομένης της ραγδαίας αύξησης των τιμών της ενέργειας που χρησιμοποιείται για τη θέρμανση στις χώρες τους. «Τα Χανιά έχουν τεράστιες δυνατότητες. Βεβαίως ζούμε σε ένα πλαίσιο πρωτοφανές πολέμου στην καρδιά της Ευρώπης μετά από 80 χρόνια, πανδημίας, πληθωρισμού, ενεργειακής κρίσης, ελληνοτουρκικών… τσούχτρες, διαλέξτε ό,τι θέλετε. Εμείς όμως είμαστε εδώ για να τα παλεύουμε όλα και το κάνουμε σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους συναδέλφους βουλευτές, το Επιμελητήριο, τον ιδιωτικό τομέα, ξενοδόχους και ενοικιαζόμενα, τους ανθρώπους των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, τον εμπορικό κόσμο, την πρωτογενή παραγωγή. Ολα αυτά που ακούσατε είναι ο παραγωγικός ιστός της χώρας που εμπλέκεται στο τουριστικό προϊόν. Παρά λοιπόν όλα αυτά τα προβλήματα όλη η Κρήτη βρίσκεται σε ένα εξαιρετικό επίπεδο και βλέπω ότι τις τελευταίες 15 ημέρες ξεπερνάμε και τα όρια άλλων ετών που ήταν ανέφελα και χωρίς κρίση, όπως το ΄19. Ευελπιστώ ότι αυτό θα συνεχιστεί ως το τέλος στης σεζόν κι εκεί θα κάνουμε ταμείο», σημείωσε ο κ. Κικίλιας σε δηλώσεις του αμέσως μετά τη σύσκεψη – όπου ήταν κλειστή για τους δημοσιογράφους. Συνεχίζοντας ανέφερε ότι «μέσα σ’ αυτή την κρίση έχουμε το δικαίωμα να φτιάξουμε ένα σχέδιο ώστε οι συνταξιούχοι βορειοευρωπαίοι Γερμανικοί, Αυστριακοί, Ελβετοί, Σκανδιναβοί, ενδεχομένως και Γάλλοι να έρθουν στην Ελλάδα και την Κρήτη τον χειμώνα και να περάσουν τους χειμερινούς μήνες. Εμείς θέλουμε να κάνουμε την Κρήτη ένα βιώσιμο τουριστικό προϊόν 12 μηνών αλλά ειδικά για φέτος νομίζω ότι θα κοστίσει στα γερμανικά ασφαλιστικά ταμεία λιγότερο να έχουν τους συνταξιούχους τους εδώ στην Ελλάδα, παρά να τους έχουν στη Γερμανία με έναν βαρύ χειμώνα και να πληρώνουν φυσικό αέριο και πετρέλαιο. Η Κρήτη είναι ένας φανταστικός προορισμός με γλυκό καιρό και νομίζω ότι η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και τους tour operator και τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και φυσικά την τοπική αυτοδιοίκηση, η ελληνική κυβέρνηση θα εξετάσει τη δυνατότητα να υλοποιήσει αυτό το πρότζεκτ, δίνοντας άλλη δυναμική στο νησί και τη χώρα».
ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ ΤΗ RYANAIR
Ερωτηθείς από τα “Χ.ν.” πως μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο όταν, όπως ανέφερε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Eddie Wilson η Fraport δεν προχωράει σε μια εκλογίκευση της τιμολογιακής της πολιτικής για τους χειμερινούς μήνες και δεν προσέρχεται σε διάλογο, ο κ. Κικίλιας υποστήριξε ότι «τα πράγματα δεν είναι έτσι», ενώ χαρακτήρισε τις αιτιάσεις για το θέμα «τοπικές» και ότι το πρόβλημα «έρχεται από το παρελθόν»: «Αυτό είναι τοπικό θέμα, δεν είναι υπερτοπικό καθώς η Ryanair πετάει στα 11 από τα 14 αεροδρόμια της Fraport. Δεύτερον η Fraport ανακοίνωσε ότι για τη Ryanair και για όλες τις εταιρείες 35% έκπτωση για τους χειμερινούς μήνες για κάθε προορισμό από το εξωτερικό. Τρίτον με δική μου παρέμβαση χθες, οποτεδήποτε υπάρξει αυτή η ευκαιρία, μπορεί να συναντηθεί κάθε εταιρεία με τη Διοίκηση της Fraport και είναι υποχρέωση της Fraport να συναντάει τους πάντες. Τέλος υπάρχει υγιής συναγωνισμός και ανταγωνισμός και εμείς βλέπουμε ισότιμα και οριζοντίως τον ανταγωνισμό. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι εταιρείες θα έχουν αυτή την έκπτωση…». Μάλιστα ο υπουργός τουρισμού υποστήριξε ότι η εικόνα που παρουσιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, παραπέμποντας, ωστόσο, σε συνθήκες καλοκαιριού και κάνοντας λόγο για “μάχη” των αεροπορικών εταιρειών για την εξασφάλιση μιας θέσης στάθμευσης των αεροσκαφών τους στο αεροδρόμιο των Χανίων. Τέλος ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στο θέμα του ραντάρ του αεροδρομίου Χανίων τονίζοντας ότι σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της Fraport μετά τον διεθνή διαγωνισμό, πιθανόν τον ερχόμενο Μάρτιο, θα προχωρήσει το έργο.
ΤΟ ΕΒΕΧ
Στο μεταξύ, σύμφωνα με γραπτή δήλωση του προέδρου του ΕΒΕΧ, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ο κ. Αντώνης Ροκάκης έθεσε στον υπουργό το θέμα της δημιουργίας Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης και Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού των Χανίων, το ζήτημα της «εκτόξευσης» του ενεργειακού κόστους που είναι δυσβάστακτο για τις τουριστικές επιχειρήσεις και την εστίαση, ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα της μείωσης των τελών αεροδρομίου τους χειμερινούς μήνες, με τον υπουργό να παραπέμπει στη μείωση κατά -35% που φέρεται να έχει δρομολογήσει η Fraport.